PDA

View Full Version : Een Richwood topic!



frekie
17 december 2004, 18:24
Ik heb vandaag tot mijn eigen verbijstering een Richwood RE-400 gekocht, da´s een ES335 kloon. Ik ben een verwende oude löl die op dit gebied op Gibson, Ibanez, Yamaha heeft gespeeld. De lokale muziekboer had hem hangen, heb hem vandaag even uitgeprobeerd. Ik dacht goedkope Chinese troep, kan nix wezen. Komt me d´r een dikke vette toon uit en sustain van hier tot ehh.. Sjanghai :D
Thuis nieuw setje snaren erop en helemaal opnieuw afgesteld, was echt droevig zoals ze dat durven verkopen. Hele dikke ronde nek, is even wennen. Bespeelbaarheid is niet zo subtiel als bij gitaren die 2dehands al zeker 4 X zo duur zijn maar een redelijke axie is mogelijk. Die dikke vette toon en sustain is er nog steeds, hij maakt ook akoestisch aardig lawaai en da´s een goed teken. Afwerking en lak zijn goed voor de prijsklasse. Wat wil je nou voor 279 euri inclusief BTW?
Plaatjes:
http://members.home.nl/fmunniksma/gitaren/richwood.htm

strattie
17 december 2004, 18:47
mooi!!! :o . is die top echt of een photoflame? in iedergeval gefeliciteerd dermee!

bert k
17 december 2004, 23:24
Soooow... voor dat geld, Gefeliciteerd! Vooral omdat je dus ook ervaring met dure bakken hebt. ***ik twijfel*** :-D

episua
18 december 2004, 02:07
Leuke gitaar! Gefeliciteerd!
Bij Hompy gekocht :wink: ?

frekie
18 december 2004, 11:42
Correct Episua! Die mensen hebben geen benul van wat ze verkopen, toen ik zei dat de kwaliteit me verbaasde keken ze me wat glazig aan, zo van meen je dat nou...
Ik moet bij nadere beschouwing wel zeggen dat voor een perfecte axie hij een vlakbeurtje zou kunnen gebruiken, jaagt wel de prijs weer op natuurlijk. En qua afwerking zijn er kleine dingetjes zoals de bindings en de pickup rings die niet helemaal vlak op de body zitten. Ik vind het aanvaardbaar voor deze prijs. Ik heb ook wel Epi´s geprobeerd, een Dot is echt niet beter dan deze Chinees en is wel 2X zo duur. Samick vond ik nix.
Misschien probeer ik het zelf nog wel een met dat vlakbeurtje voor de frets, weet iemand wat online info hierover? Heeeel lang geleden had de MM hier een artikel over. Maar nu spreekt opa echt over vroeger :cool:

wietse
18 december 2004, 14:13
Leuke gitaar! Gefeliciteerd!
Bij Hompy gekocht :wink: ?

hompy?
een gitaarzaak die ik nog niet ken soms? waar?

Reel Big Fish
18 december 2004, 14:17
Geil ding man.

Veel plezier ermee! :-D

Luca P
18 december 2004, 14:44
hmmm.......Richwood.
De 335 ziet er wel mooi uit ja, moet ik zeggen.
Maar ik zie me toch niet mijn Gibsons in de wilgen hangen.....
Ik heb niet eens een wilg! 8-)

episua
18 december 2004, 20:51
@Wietse: Hompy zit in Harlingen, kijk maar eens op www.hompy.nl
Een soort van ver-edelde cd zaak.
Mijn jongere broer heeft daar een half jaar terug zijn Richwood Telecaster gekocht. Ze hebben bv nu de nieuwe Richwood LP custom voor €199,- , eigenlijk goedkoper dan dat je ze op internet vindt.
En Wietse, ben je ook al eens in Franeker geweest, daar is namelijk ook een leuke gitaarwinkel. Daar zijn ze echt super aardig, je mag alles uittesten zonder dat er zo iemand in je nek staat mee te hijgen, echt super. Daar heb ik mijn nieuwe Ibanez Artcore deze week ook opgehaald.
Kijk maar eens op www.musicmol.nl

Richwoodje
18 december 2004, 21:36
@Wietse: Hompy zit in Harlingen, kijk maar eens op www.hompy.nl
Een soort van ver-edelde cd zaak.
Mijn jongere broer heeft daar een half jaar terug zijn Richwood Telecaster gekocht. Ze hebben bv nu de nieuwe Richwood LP custom voor €199,- , eigenlijk goedkoper dan dat je ze op internet vindt.
En Wietse, ben je ook al eens in Franeker geweest, daar is namelijk ook een leuke gitaarwinkel. Daar zijn ze echt super aardig, je mag alles uittesten zonder dat er zo iemand in je nek staat mee te hijgen, echt super. Daar heb ik mijn nieuwe Ibanez Artcore deze week ook opgehaald.
Kijk maar eens op www.musicmol.nl

had dat een half jaar eerder gemeld, ben op vakantie naar Makkum geweest :razz:

volgend jaar weer, dus dan maar een half jaartje wachten :lol:

wietse
19 december 2004, 00:58
@Wietse: Hompy zit in Harlingen, kijk maar eens op www.hompy.nl
Een soort van ver-edelde cd zaak.


ah die ken ik wel doen die nu ook al veel in gitaren?
heb er vroeger m'n eerste gitaar gekocht voor 75 gulden geloof ik , een animal strat was een visserijdagen aanbieding.
cd's dumpen ze op die dagen ook , ben er al een paar jaar niet meer geweest.

frekie
19 december 2004, 21:22
Maak ik een dag nadat ik hem gekocht heb mijn vaste WWW rondje zie ik dezelfde gitaar in sunburst voor 150 euri bij een meneer in Leiden :oops:
Zal je altijd zien, nou ja het is een hele dag in het openbaar vervoer zitten en je moet maar afwachten hoe goed dat exemplaar is. Vette aanrader voor wie in de buurt woont en een goedkope ES335 gitaar zoekt. Na 2 dagen afstellen :D heb ik toch een redelijke axie, hij loopt helaas wel wat aan boven de 12e fret. Ik heb nog 2 SD´s liggen, ga ik er tzt eens opzetten, wordt lachen.
Inderdaad met de Visserijdagen wil Hompy nog wel eens uitpakken, vorig jaar nog een Richwood mandoline gekocht voor 79 euro :roll: Hij heeft diverse RW hangen w.o. enkele leuk ogende Paultjes met gelijmde hals.

Flufster
20 december 2004, 09:53
zo een richwood topic, tja kan ik kort over zijn.... voor het geld krijg je echt wat....

guvnor
20 december 2004, 11:11
Heb mijn Richwood LP nu zo'n 2 maanden. Belangrijkste dat ik kan zeggen:

Je kunt voor veel meer geld een betere gitaar kopen...
Maar voor dit geld is het het beste wat je kunt krijgen.

Mark_B
20 december 2004, 14:20
Wat een mooie gitaar. Wanneer ik m'n budget Strat verkocht heb ben ik ook van plan er zo-een te kopen. Ik heb hem al geprobeerd, en hij speelde heel lekker (zeker vergeleken met m'n budget-Strat :)) en zag er heel mooi uit.

frekie
20 december 2004, 16:50
Ik kreeg er een "handleiding" bij van 1/2 A4 over de afstelling van de stelpen voor de hals. Eindigt met een zinsnede die ik jullie toch niet wil onthouden:
"If there is string buzzing after you are certain the neck has been straightend (...), locate the fret at the playing position that causes the buzz. Lower the fret by gently tapping with hammer. If necessary, file fret down."
Je ziet, een echte BEGINNERS gitaar :D :-D :D :-D :D :-D

frekie
20 december 2004, 16:54
Ik kreeg er een "handleiding" bij van 1/2 A4 over de afstelling van de stelpen voor de hals. Eindigt met een zinsnede die ik jullie toch niet wil onthouden:
"If there is string buzzing after you are certain the neck has been straightend (...), locate the fret at the playing position that causes the buzz. Lower the fret by gently tapping with hammer. If necessary, file fret down."
Je ziet, een echte BEGINNERS gitaar :D :-D :D :-D :D :-D

frekie
20 december 2004, 16:56
(De 3e keer...)

Ik kreeg er een "handleiding" bij van 1/2 A4 over de afstelling van de stelpen voor de hals. Eindigt met een zinsnede die ik jullie toch niet wil onthouden:
"If there is string buzzing after you are certain the neck has been straightend (...), locate the fret at the playing position that causes the buzz. Lower the fret by gently tapping with hammer. If necessary, file fret down."
Je ziet, een echte BEGINNERS gitaar :D :-D :D :-D :D :-D

Orpheo
20 december 2004, 18:56
hahahaha, die vind ik MOOIII!!!! grandioos!! kan je gelijk lekker klussen op je gitaar!! leer je dat ook gelijki :wink: