PDA

View Full Version : Les Paul Gothic



nozem
10 juni 2002, 15:19
Ik zat wat te surfen op de site van Gibson en ik moet zeggen dat deze gitaar toch wel mijn aandacht trok. Hij is ook bij lange na niet zo duur als de Classic of Standard. Zijn er hier gitaarkenners die me wat meer over de Gothic kunnen vertellen, of ie goed speelt en voor welke muziekstijlen ie het best geschikt is (ik verwacht Metal)

Alvast bedankt

nilfisk
10 juni 2002, 15:32
ehmm
je hebt een hele gothic serie, en die serie bestaat uit een les paul studio, een flying v, een explorer en een SG...Allemaal zwart, maar of ze nou anders spelen dan de normale versies... denk het niet

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: nilfisk op 2002-06-10 15:40 ]</font>

MetalliCat
10 juni 2002, 15:37
Wat is eigenlijk pcies et verschil tussen een lp standard/custom blabla en de goth (behalve kleur en inlay op de frets dan), want zoals de epi goth is goedkoper dan een standard, zou je toch juist niet verw8en

nilfisk
10 juni 2002, 15:39
Heb het ff uitgezocht, de gothic series hebben een andere kleur, zwart dus, een ander fingerboard, met een sterretje en een maantje op de 12e fret en de hardware (elementen enz.) zijn zwart, voor de rest, zelfde gitaar.

MetalliCat
10 juni 2002, 15:42
ok, is een epi lp goth alleen voor metal en ander ruig spul enzo of net zoals andere lp's een goede allround gitaar ?

sash
10 juni 2002, 15:56
Het zullen wel allrounders zijn denk ik, maar ik zie jou (en niemand niet eigenlijk) blues oid spelen op een goth... :grin:

nozem
10 juni 2002, 16:10
Op 2002-06-10 15:56, schreef sash:
Het zullen wel allrounders zijn denk ik, maar ik zie jou (en niemand niet eigenlijk) blues oid spelen op een goth... &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">


Dan is er dus een wezenlijk verschil tussen een Les Paul gothic en een gewone Les Paul want een Classic of een Standard is prima te gebruiken voor de blues..

sash
10 juni 2002, 16:14
Ja maar dat is toch een heel wat vriendelijker uiterlijk...

nozem
10 juni 2002, 16:20
Ok dus omdat de Goth er zo 'evil' uitziet wil dat zeggen dat je er geen lekker bluesje op kunt spelen?

Lijkt me juist wel weer apart.. Een traditionele bluesband waarbij de gitarist op een Goth speelt :wink:

lars
10 juni 2002, 16:36
nog een belangrijk verschil, geen bindings.
en een ander belangrijkverschil: de lak. voel er maar eens aan, is net of ie niet afgelakt is. dat zal het geluid ook wle enigsinds beinvloeden maar verder zal et weinig uitmaken wat je er mee speeld.
maar ik ben zoiezo niet iemand die vind dat een bepaalde gitaar voor een bepaald genre is, ik speel hardcore op een gibson blueshawk....

die gothics zijn trouwens de studio versies van de respectievelijke gitaar: zon beetje de goedkoopste dus ongeveer in deze order:
special, studio, gothic, standard, classic, custom.

PeArLjAm
10 juni 2002, 16:47
Op 2002-06-10 16:36, schreef lars:
die gothics zijn trouwens de studio versies van de respectievelijke gitaar: zon beetje de goedkoopste dus ongeveer in deze order:
special, studio, gothic, standard, classic, custom.


Hmm volgens mij is de classic goedkoper dan de standard of ligt dat aan mij...??

lars
10 juni 2002, 16:58
kan wel kloppen, ongeveer in ieder geval ziet et rijtje er zo uit, er zitten nog uitzonderingen enzo tussen maar who's counting.

stomas
10 juni 2002, 16:59
is zo'n Gibson LP Gothic niet van composiet en NIET van hout?!

lars
10 juni 2002, 17:07
neuh is gewoon hout

SchaapOpJeHoofd
10 juni 2002, 17:08
Een Gibson die niet van hout is? *bibber* Moet er niet aan denken.

Net zoiets als caffeinevrije koffie

nilfisk
10 juni 2002, 17:13
Een Gibson die niet van hout is? *bibber* Moet er niet aan denken.

Net zoiets als caffeinevrije koffie


Hahaha, ja zoiets :grin: maarre mensen alle info die je maar wil hebben staat gewoon op http://www.gibson.com hoor

MetalliCat
10 juni 2002, 17:17
Op 2002-06-10 15:56, schreef sash:
Het zullen wel allrounders zijn denk ik, maar ik zie jou (en niemand niet eigenlijk) blues oid spelen op een goth... &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">

Haha, dat zal er niet uit zienm past er echt niet bij. Maar ik hou toch niet van blues :razz:

Phizer
11 juni 2002, 15:37
lol
hij ziet er wel uit alsof ie niet van hout is, op de site.

MetalliCat
12 juni 2002, 11:55
Idd, heel apart kleurtje :smile:
Wat vinden jullie eigenlijk van de Gibson LP Jr., die staat voor € 899,- in de Feedback FOlder. Tis nie zo heel erg duur (nouw..vergeleken met anderen dan) en je hebt wel een echte Gibson :cool:

Kim Wilson
12 juni 2002, 12:18
Ja maar wel een Jr. Kweet ook het verschil niet precies tussen een Jr. en een Std, maar toen ik mijn Epi LP Std. kocht voor FL 1300,=, kon ik ook kiezen voor een studio, een LP100 en een Jr. De Jr. zat geloof ik zo rond de FL 700, en zo liep het wat op.
Vraag eens wat rond bij winkels, het schijnt dat ze toch beter worden naarmate de prijs hoger wordt. Dus een Gothic studio kun je niet direct vergelijken met een LP Std.

MetalliCat
12 juni 2002, 12:30
Weet iemand misschien ook waar de Epi Goth Flying-V/Explorer te krijgen zijn ? Ik zie bij bijv. Feedback alleen maar LP/SG



Woepie, mijn 100e post!!!!!! :grin: :grin:



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MetalliCat op 2002-06-12 12:32 ]</font>

lars
12 juni 2002, 12:42
die aap van kane speelt ook op een jr in die clip van rain down 0fz0.
een jr is een een studio met maar 1 pickup (orgineel een p90) en een iets kleinere body

Neals
12 juni 2002, 12:46
Die goth's zijn erg mooie gitaren, en spelen ook wel aardig, alleen als je net als mij veel moet sliden mis je nogal die inlays.

The Dude
12 juni 2002, 14:06
Een Junior Les Paul is een gitaar die gemaakt is om de mensen die het niet zo breed hebben in de deze wereld ook de kans te geven om een gitaar te kopen. Oftewel Gibson wou mee genieten van de grote vraag naar goedkope beginnnersgitaren in de jaren 60 ofzow en heeft toen de Junior gemaakt.

De Junior heeft dezelfde maten als een gewone LP, alleen zit er nu maar een element in (volgens mij een P90, of een ripp-off daarvan). Ook is hij niet zo mooi afgewerkt. En vaak is hij ook nog eens van mindere houtsoorten gefabriceerd.

Fastvinnie
12 juni 2002, 16:54
kijk gewoon hier:

http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/GothicLP.html

Daar staat alles