PDA

View Full Version : Mijn wah bromt als de neten



Pilitev
17 december 2004, 15:26
Ik gebruik voor m'n Bad Horsie 2 wah een Boss adapter 9v 300ma. Wanneer ik alles gewoon aansluit en zeg maar het pedaal niet intrap valt de brom nog mee, maar wanneer ik 'm in trap komt er een meest afgrijselijke brom uit. Zelfs wanneer ik alle snaren stil houdt.

Wat kan hier aan de hand zijn, de adapter is wel goed lijkt me. En laatst heb ik m'n cube30 op een geaard stopcontact aangesloten en dat gaf ook geen verschil. Iemand misschien een idee??

Pilitev
17 december 2004, 15:29
:(

Antal
17 december 2004, 15:46
Dat is een redelijk bekend probleem bij wah's. Ik zou lekker batterijen gebruiken, dan heb je het niet.

Pilitev
17 december 2004, 15:51
Ja daar zat ik zelf ook al aan te denken, ik zal morgen ff eentje kopen en dan test ik het nog wel even

BLOK182
17 december 2004, 15:52
Zelfs ik heb het soms met mijn Teese wah, op batterijen, denk dat het er aan ligt hoe gevoelig je amp op dat moment is voor ruis.

urezna
17 december 2004, 16:11
ik heb ook een bad horsie 2, met adapter, nooit problemen mee, dus mijn advies: zeker als ie nog onder garantie valt: terug naar de winkel....

aad
17 december 2004, 17:51
Ik gebruik voor m'n Bad Horsie 2 wah een Boss adapter 9v 300ma. Wanneer ik alles gewoon aansluit en zeg maar het pedaal niet intrap valt de brom nog mee, maar wanneer ik 'm in trap komt er een meest afgrijselijke brom uit. Zelfs wanneer ik alle snaren stil houdt.

Wat kan hier aan de hand zijn, de adapter is wel goed lijkt me. En laatst heb ik m'n cube30 op een geaard stopcontact aangesloten en dat gaf ook geen verschil. Iemand misschien een idee??

Verkeerd-om aangesloten? :oops:

Kijk naar de polariteit van die boss adapter en wat je wah vraagt. :wink:

Pilitev
17 december 2004, 18:02
Center polarity negative en das bij de adapter ook zo dus dat klopt wel

Pilitev
17 december 2004, 18:04
Maargoed ik check het morgen nog even met een batterij, en geen verbetering = terug naar de winkel

Pilitev
18 december 2004, 18:52
Ok, batterij erin > brom weg 8-) Wat een verschil zeg :-?

Antal
18 december 2004, 19:01
Ok, batterij erin > brom weg 8-) Wat een verschil zeg :-?

Dat dacht ik al :)

RedBuell
6 januari 2005, 18:48
Ik heb er aan zitten denken om zo'n bad horsie 2 te kopen ik heb nu een Vox V847 met tb maar vind hem op high gain erg modderig.

Wat van muziek spelen jullie met die Bad horsie2, ik wil een beetje het wah geluid van Kirk Hammet hebben.

Dweezman
7 januari 2005, 00:45
hou je adapter ver van je wah, dan is het bij mij goed...

Antal
7 januari 2005, 13:31
Wat van muziek spelen jullie met die Bad horsie2, ik wil een beetje het wah geluid van Kirk Hammet hebben.

KH gebruikt een Cry Baby. Niet echt mijn persoonlijke favoriet. Maar misschien is het wel jouw sound.


hou je adapter ver van je wah, dan is het bij mij goed...

De PP2 claimt een speciale trafo te hebben die niet stoort op de spoel van een wah. Iemand hier ervaring mee?

jero
7 januari 2005, 17:37
ik heb de pp2 gebruikt om een vox v847 en een teese rmc-3 te voeden en kan inderdaad bevestigen dat er geen enkele brom optreedt. De vox heb ik voordat ik de pp2 had met een boss adapter gebruikt en dat bromde behoorlijk, het verhaal van de speciale trafo van de pp2 lijkt dus te kloppen.

aad
7 januari 2005, 17:54
ik heb de pp2 gebruikt om een vox v847 en een teese rmc-3 te voeden en kan inderdaad bevestigen dat er geen enkele brom optreedt. De vox heb ik voordat ik de pp2 had met een boss adapter gebruikt en dat bromde behoorlijk, het verhaal van de speciale trafo van de pp2 lijkt dus te kloppen.

Ik denk idd dat daar sprake is van ofwel een ringkerntrafo of een andere (goed magnetisch afgeschermde) trafo.
Wat Dweezman al opmerkte: houd de adapter ver van je wah klopt wel. In je wah zit nl een spoel die gevoelig is voor dat magnetische veld van de trafo in je adapter.

Anders gezegd: Als je wah dicht genoeg bij de trafo van je adapter staat wordt de spoel in je wah deel van de trafo in de adapter en zal dus een wisselspanning in je signaal gaan zetten.

Puntje voor de FAQ.

Lucluc
7 januari 2005, 20:48
Ik heb met de Fulltone Clyde ook altijd verschrikkelijk veel brom gehad. Batterijen of voeding, maakte niets uit!

aad
7 januari 2005, 20:48
ik heb de pp2 gebruikt om een vox v847 en een teese rmc-3 te voeden en kan inderdaad bevestigen dat er geen enkele brom optreedt. De vox heb ik voordat ik de pp2 had met een boss adapter gebruikt en dat bromde behoorlijk, het verhaal van de speciale trafo van de pp2 lijkt dus te kloppen.

Ik denk idd dat daar sprake is van ofwel een ringkerntrafo of een andere (goed magnetisch afgeschermde) trafo.
Wat Dweezman al opmerkte: houd de adapter ver van je wah klopt wel. In je wah zit nl een spoel die gevoelig is voor dat magnetische veld van de trafo in je adapter.

Anders gezegd: Als je wah dicht genoeg bij de trafo van je adapter staat wordt de spoel in je wah deel van de trafo in de adapter en zal dus een wisselspanning in je signaal gaan zetten.

Puntje voor de FAQ.

Lucluc
7 januari 2005, 20:48
Ik heb met de Fulltone Clyde ook altijd verschrikkelijk veel brom gehad. Batterijen of voeding, maakte niets uit!

Lucluc
7 januari 2005, 20:49
Ik heb met de Fulltone Clyde ook altijd verschrikkelijk veel brom gehad. Batterijen of voeding, maakte niets uit!

RedBuell
8 januari 2005, 17:11
Ik lees vaak op het forum dat zo'n Crybaby echt ruk is, waarom speelt Kirk Hammet dan met zo'n ding of heeft hij een speciale crybaby.


Wat van stijl spelen jullie met die Bad Horsie 2??

ijff
8 januari 2005, 18:01
Ik lees vaak op het forum dat zo'n Crybaby echt ruk is, waarom speelt Kirk Hammet dan met zo'n ding of heeft hij een speciale crybaby.


Wat van stijl spelen jullie met die Bad Horsie 2??

Ik speel er vooral rock mee.

schizo910
8 januari 2005, 18:30
Gisteren begaf mijn Vox V847 het in de oefenruimte... Hij is ooit door een prutser voorzien van een 9V aansluiting. Sindsdien istie een paar keer stuk gegaan en weer gerepareerd. Na gisteren was ik het zat en heb vanmiddag een Vox V848 aangeschaft, het geluid is toch redelijk verschillend, meer vintage, en hij lijkt een wat diepere sweep te hebben... Ik ben weer happy. Erg fijne wah, hij krijgt voeding via mijn board en bromt, ruist of zoemt totaal niet.

Wormaap
8 januari 2005, 20:17
Mijn Crybaby 535Q (wat ik overigens best'n leuk wah'tje vind hoor :)) bromt en ruist ook totaal niet, en da's op mijn homebuilt pedalenvoeding met 8 parallel aangesloten lijntjes die eerst door een laptopvoeding omlaaggetransformeerd worden naar ongeveer 14V en waar dan nog'n 2e trafootje achterkomt om er 9V van te maken :)

Roho
15 januari 2005, 13:55
Kijk ook op www.burkey.nl/achtergrondinfo.htm