PDA

View Full Version : Iemand met deze Mesa cabinets hier?



prs
17 december 2004, 12:14
Mesa

prs
17 december 2004, 12:15
kwam onderstaande 2x12 Mesa cabinets tegen. Het zijn volgens mij 2x12 (slant) verticaal geplaatst. Kan dat?
Ik zie ze op de Mesa site niet staan dus ik vraag me af of beide een origineel Mesa cabinet betreft. Is er toevallig ook iemand die hem heeft en zijn ze nog nieuw te krijgen?

http://www.gbase.com/guitar_pics/670/545650.jpg

http://www.gbase.com/guitar_pics/931/593035.jpg

En is er dan ook nog iemand die deze Mesa 2x12 heeft? En hoe bevalt ie?

http://img135.exs.cx/img135/6831/e434yc.jpg

prs
17 december 2004, 12:23
Ben er inmiddels achter dat die 2 bovenste "2x12 vertical recto" heten. Alleen is er geen foto van beschikbaar op de Mesa site.
Heeft iemand de reguliere 2x12 of de Vertical 2x12? Wat is het verschil tussen deze twee?

prs
29 december 2004, 02:02
Niemand?

marc_o
29 december 2004, 10:13
Hee, ik heb die vertikale wel gehad, maar dat was een oeder model met grove metalen grille voor de speakers. De bovenste helft was "Open-back"en de onderkant was Closed-Back. Klonk wel aardig, maar niet in combinatie met de Savage die ik toen had. Met de mark-series van mesaboogie klonkt het een stuk beter.

NeeraDJ
29 december 2004, 12:15
Volgens mij heeft marc deze dan gehad: http://www.indoorstorm.com/used-amps/tr3051.jpg

Het verschil is dat de bovenstaande een Black Shadow en Electrovoice speaker had en de versie die prs poste twee Vintage 30 speakers heeft.

Thijssie
29 december 2004, 12:28
Het verschil is dat de bovenstaande een Black Shadow en Electrovoice speaker had en de versie die prs poste twee Vintage 30 speakers heeft.

"Black shadow" zijn gerelablede speakers; Mesa maakt zelf geen speakers. Dat kunnen EV, Celestion, Eminence en waarschijnlijk nog wel meer soorten speakers zijn....

NeeraDJ
29 december 2004, 12:39
"Black shadow" zijn gerelablede speakers; Mesa maakt zelf geen speakers. Dat kunnen EV, Celestion, Eminence en waarschijnlijk nog wel meer soorten speakers zijn....

...volgens mij was het Celestion, maar ik toch nooit gezegd dat Mesa die speakers maakt :???:

marc_o
29 december 2004, 13:28
Die speaker was het inderdaad NeeraDJ. Zag er best ruig uit.

Ibanez
29 december 2004, 13:59
"Black shadow" zijn gerelablede speakers; Mesa maakt zelf geen speakers. Dat kunnen EV, Celestion, Eminence en waarschijnlijk nog wel meer soorten speakers zijn....

...volgens mij was het Celestion, maar ik toch nooit gezegd dat Mesa die speakers maakt :???: Is idd door Celestion exclusief gemaakt voor Mesa Boogie.

Thijssie
29 december 2004, 14:10
"Black shadow" zijn gerelablede speakers; Mesa maakt zelf geen speakers. Dat kunnen EV, Celestion, Eminence en waarschijnlijk nog wel meer soorten speakers zijn....

...volgens mij was het Celestion, maar ik toch nooit gezegd dat Mesa die speakers maakt :???: Is idd door Celestion exclusief gemaakt voor Mesa Boogie.

Yeah right, je gelooft ook in klaas vaak? :razz:

schwalbe
30 december 2004, 11:13
Volgens mij waren die black shadow speakers gerelabelde Electro-Voice EVM 12L speakers. Deze zijn nogal uniek qua specificaties, dus het lijkt me sterk dat ze ook door andere fabrikanten werden geleverd.

Ibanez
30 december 2004, 11:31
Ik heb het dan over mijn Black Shadow speakers waarop staat: Made especially for Mesa Boogie by Celestion International.

Thijssie
30 december 2004, 12:06
Ik heb het dan over mijn Black Shadow speakers waarop staat: Made especially for Mesa Boogie by Celestion International.

Je moet niet alles geloven wat ze je vertellen :D

Dat soort truuks worden zo vaak door bedrijven uitgehaald om klanten aan te binden.

In mijn studio .22+ zit ook een "black shadow". Dat is gewoon een Eminence GB12, daar had ik er 2 van in mijn 4x12 zitten. Omdat ik ze qua uiterlijk zo op elkaar vond lijken, heb ik ze gewisseld en ze klinken gewoon precies hetzelfde....

fred_internet
30 december 2004, 15:49
Ik heb het dan over mijn Black Shadow speakers waarop staat: Made especially for Mesa Boogie by Celestion International.

Je moet niet alles geloven wat ze je vertellen :D

Dat soort truuks worden zo vaak door bedrijven uitgehaald om klanten aan te binden.

In mijn studio .22+ zit ook een "black shadow". Dat is gewoon een Eminence GB12, daar had ik er 2 van in mijn 4x12 zitten. Omdat ik ze qua uiterlijk zo op elkaar vond lijken, heb ik ze gewisseld en ze klinken gewoon precies hetzelfde....

De Black Shadow C90 is een door Celestion voor Mesa Boogie gemaakte 90 Watt versie van de Classic Lead 80.

De verticale 2x12" met metalen gril was destijds verkrijgbaar met twee Black Shadow C90's (Celestion), twee Black Shadow EVM12L's (Electro Voice) of een combinatie van beide (EVM12L onderin C90 bovenin).