PDA

View Full Version : Liedje voor m'n pa



phantom666
16 december 2004, 23:58
Medegitaristen,

Mijn vader bereikt in afzienbare tijd (22 februari) de welgerespecteerde, alom bespotte leeftijd van maar liefst '50 lentes.
Om dit festijn luister bij te zetten, en dan vooral om de hooi van het honende gedeelte mij op de spreekwoordelijk vork te scheppen ben ik voornemens een liedje voor hem te coveren, met uiteraard gemodificeerde tekst die aansluit op het leven des mans.

Nu hoeven jullie jezelf niet in de anekdotes en welbesproken (on)hebbelijkheden van mijn vader te wentelen teneinde een metrisch aangename tekst te produceren, maar het het enige waarover ik gaarne informatie zou ontvangen is een verzameling veel gebruikte, eenvoudig aan te passen liederen.

Bij voorbaat dank
Tom

ps. Weest niet gevreesd, ik was niet voornemend dit taalgebruik mij de rest van mijn forum-tijd hier aan te meten :P

John P
8 januari 2005, 00:16
Het is moeilijk bescheiden te blijven, Peter Blanker. Daar kun je best wat mee!

Joop M
8 januari 2005, 01:48
Ik weet niets over zijn leven maar wat denk je van je wordt ouder papa
( P.Koelewijn)
Hoef je niets van de tekst te veranderen ook
Gevolgd op die leeftijd met" Paint it Black" en De Dijk met ik heb geen cent te makken.
K'wou dat ik zo'n zoon had :-D :-D

Grz Joop

birt
8 januari 2005, 11:05
met who the fuck is alice kan je ook vrij veel doen en het is nog leuk om te spelen ook :)

Rewind
8 januari 2005, 15:06
HEt is uit het leven gegrepen, :-D :D

Javaca
8 januari 2005, 17:55
Ok als we dan toch met afgezaagde nummers beginnnen:

-Koeweit Koeweit Koeweit
-You never walk alone.

Azrael
8 januari 2005, 17:58
ps. Weest niet gevreesd, ik was niet voornemend dit taalgebruik mij de rest van mijn forum-tijd hier aan te meten :P

Volledig onzinnig taalgebruik.
Dergelijk oudbollig Nederlands is niet eens correct.

Hempo
8 januari 2005, 18:25
weest :cool:

Azrael
8 januari 2005, 18:29
weest :cool:

En gevreesd met een D.................ik zeg niks..........................
8-)

De meeste mensen denken als ze deftig spreken dat het gaaf is om te kunnen , maar er zijn er weinig die het goed beheersen. En het staat dus echt niet als je zo schrijft en het vol met taalfouten gooit.

Blijepanda
8 januari 2005, 22:10
Ik zet dit toch maar even in muzikanten - diversen.

The Mule
9 januari 2005, 09:25
weest :cool:

En gevreesd met een D.................ik zeg niks..........................
8-)


Gelukkig niet :D Behalve dat het in die zin BEvreesd had moeten zijn, is het dus wel met een 'd': vrezen, dus stam = vrez, 'z' staat niet in kofschip/fokschaap, dus 'gevreesd'. Correct me if I'm wrong... :wink:

John P
9 januari 2005, 12:31
't Lijkt wel een forum voor Neerlandici! Het valt me trouwens inderdaad op, Mule, dat er vaak en veel slecht wordt gespeld. Maar ja: hier gaat het om muzikanten, denk ik dan maar. Als er maar goed wordt gespeeld!

AART
9 januari 2005, 16:19
Bro Hymn - Pennywise is ook wel leuk, of peaceful day, zijn allebei ook makkelijk te modificeren tot akkoestische versie als je hem normaal te ruig vind :)

Azrael
9 januari 2005, 20:29
weest :cool:

En gevreesd met een D.................ik zeg niks..........................
8-)


Gelukkig niet :D Behalve dat het in die zin BEvreesd had moeten zijn, is het dus wel met een 'd': vrezen, dus stam = vrez, 'z' staat niet in kofschip/fokschaap, dus 'gevreesd'. Correct me if I'm wrong... :wink:

LOL......Ik "correct" niks totaal geen zin in......Hehe , je draaft door :razz:

sambora
10 januari 2005, 23:07
ps. Weest niet gevreesd, ik was niet voornemend dit taalgebruik mij de rest van mijn forum-tijd hier aan te meten :P

Volledig onzinnig taalgebruik.
Dergelijk oudbollig Nederlands is niet eens correct.

Als je iemand daarop attendeert, moet je dat uiteraard wel correct doen. Het is oubollig. :-D

phantom666
4 februari 2005, 14:50
Over het al of niet fout zijn van mijn taalgebruik:
Het heet archaïsme en staat niet bekend als fout maar als een stijlmiddel.

Maar nu back ontopic:
Ik heb dus gekozen voor with or without you van U2. Want mijn vader is een groot aanhanger van U2.

En dat gaat ongeveer zo:
[Couplet]
Zie de rimpels in je huid,
Grijze haren breken uit.
Want jij bent oud

[Refrein]
Jij bent vijftig,
'n midlifecrisis

Waarop nog een vier à vijf coupletten volgen

maisy
4 februari 2005, 15:13
wat heb je gemaakt van " and you give yourself away" :???:

phantom666
6 maart 2005, 20:14
@ maisy: Ik had van mijn muziekleraar het advies gekregen het lied niet te lang te maken omdat de aandacht dan verslapt en het einde verloren gaat in het feestgedruis. Dat zou zonde zijn.
Dus ik heb de bridge eruit gelaten.

jero
15 maart 2005, 15:43
ps. Weest niet gevreesd, ik was niet voornemend dit taalgebruik mij de rest van mijn forum-tijd hier aan te meten :P

Volledig onzinnig taalgebruik.
Dergelijk oudbollig Nederlands is niet eens correct.

Als je iemand daarop attendeert, moet je dat uiteraard wel correct doen. Het is oubollig. :-D

en voornemens

phantom666
19 maart 2005, 16:07
Het is:
"Ik ben des voornemens"
OF
"Ik ben voornemend"