PDA

View Full Version : steinberger (copieen?)



lars
10 juni 2002, 13:41
heeft iemand hier een steinberger of een leuke copy ervan? en zo ja, wat zijn je ervaringen ermee?

Dila
10 juni 2002, 14:56
zo'n koploos ding?? dat lijkt me echt dik shit...

nilfisk
10 juni 2002, 15:02
Kheb er een keer op gespeeld, Ik vond het zwaar kl*te... maar ja, wie ben ik hae

lars
10 juni 2002, 15:14
gheh ja zo'n headless vierkant ding uit een stuk kunststof.
snap niet waarom iedereen ze altijd lelijk vind. en al helemaal niet waarom ze dan nooit te koop staan.... nahja zal wel aan mij liggen.

Patrick M.
10 juni 2002, 20:25
Steinberger gitaren en bassen zijn te koop bij musicyo (http:\\www.musicyo.com)

lars
10 juni 2002, 20:52
weet ik maar die zijn A)in amerika b)nep en c)te duur voor wat je krijgt.
en ja, catalyst maakt ook kunststof gitaren maar niet in dat model....

Phizer
10 juni 2002, 20:59
ik vind 't maar vaag hoor, dat 'headless'...
trouwens die van catalyst zijn wel relaxt!

Dirk_Hendrik
11 juni 2002, 11:54
Lars,

Wat er tegenwoordig te krijgen is zijn altijd kopiee. Hohner heeft ze ook een tijdje gebouwd. Deze kopieen zijn meestal van hout en niet van de grafietcompound die Ned Steinberger gebruikte. De reden dat je die niet te koopziet is omdat ze behoorlijk gewild zijn (Dat "spuuglelijk" is erg relatief) er er ook weer niet zo veel van gemaakt zijn.

Moonchild
11 juni 2002, 17:51
mijn gitaarleraar heeft een echte
die dingen kosten duizenden guldens
hij vindt het zelf een hele goede gitaar en zal hem ook nooit weg doen. ik heb niet op die steinberger gespeeld dus ik kan je nix vertellen

Neals
13 juni 2002, 12:21
xag laatst die bas, en ik maar denken dat ze die headstock aan het repareren waren, maar sorry, een gitaar zonder headstock ziet er niet uit

lars
13 juni 2002, 13:57
mischien niet, maar hij weegt niks en is super klein/kort en dus lekker om mee te raggen zonder overal tegenaan te beuken.....

pimmetje
13 juni 2002, 14:16
.... sprak hij teder :grin:.

lars
13 juni 2002, 16:37
ende met zoetgevoiced stemgeluid. gheh

telecastermaster
22 januari 2003, 13:58
Sorry voor het oprakelen van deze oude discussie maar ik kon het niet laten hierop te reageren.

Ondanks wat mijn username suggereerd ben ik in het bezit van 2 headless gitaren, een Hohner G3T (zeg maar de ""Paddel" of de "criquitbat") en een Spirit Steinberger GU Deluxe.
De Hohner is een geweldige gitaar die gemaakt is van zeer hoogwaardige onderdelen. Ik kan niet anders zeggen. De afwerking en componenten zijn beslist even goed als mijn USA strat. Alleen de elementen zijn een beetje zwak. Vervang ze en je hebt een killer gitaar!! In de budget range is dit veruit de beste gitaar die ik in mijn 16 jarige "loopbaan" als gitarist ben tegen gekomen. Volkomen toegang tot de hoogste van de 24 fretten. Een geweldige nek en een sustain die je niet zou verwachten van een dergelijke kleine gitaar. De tremolo unit behoort tot de beste in de business en is (naar mijn menig) superieur aan Floyd Rose dingen.
Ik vindt de GU Deluxe ietsje http://www.musicyo.com/brandpos.asp?dept_id=3&Series=GU%20Series
minder vanwege de dunne finish op de hals.

Deze gitaren worden zwaar onderschat vanwege hun uiterlijk en verdienen gewoon beter. Wat is het toch jammer dat gitaristen toch zo conservatief zijn.

vulvasonic
22 januari 2003, 15:21
Ik meen dat Alan Holdsworth ook nog een tijdje op zo'n Steinberger heeft gespeeld???

Het zijn hele goede gitaren die je inderdaad weinig tegen komt. Zeker niet voor weinig geld.....

telecastermaster
22 januari 2003, 15:29
Yep.

De orginele Steinbergers waren weliswaar goede gitaren maar door de actieve electronica (EMG) en kunstof (grafiete) nek ook niet zo warm klinkend. De Steinberger kopien (uit korea) zijn echter van hout en voorzien van passieve elementen. Met goeie PU's zijn het uitstekende gitaren. (je wordt wel gelijk voor nerd aangezien).

vulvasonic
22 januari 2003, 15:33
Och, zwarte koltrui aan, hoornen bril op....
Je moet er wel iets voor over hebben.
;]