PDA

View Full Version : oefenversterker voor thuis



ae
16 december 2004, 19:56
Hoi

Ik wil binnenkort een versterker voor thuis gaan aanschaffen. Hij moet ongeveer 30 Watt zijn en transistor: hij is alleen voor thuis.

Ik geef niet zo veel om effecten, het gaat mij eigenlijk alleen om een basisgeluid, en dat is voor metal. Ik speel voornamelijk metallica en children of bodom. Nu weet ik ook dat ik nooit hetzelfde geluid als hen ga krijgen, maar daar gaat het me ook niet zozeer om. Ik wil gewoon een goed metalgeluid voor zowel ritme als lead, en het hoeft nieteens op die bands te lijken :wink: .

Ik lees heel veel positiefs over de cube30, is dat wat voor metal?

Oja mijn budget is ongeveer 200-300 euro

AART
16 december 2004, 21:07
cube 30 is prima voor alle soorten muziek

Negative K3 fan
16 december 2004, 21:51
ik heb nog wel iets in de aanbieding!

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=33420

bert k
16 december 2004, 23:15
150 Watt :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D Je hebt zeker op je straalkacheltje gekeken...

sickness
17 december 2004, 16:56
Ik heb nog wel een peavy 15 w oefenversterker staan. Geluid is best wel goed, 2 jaar oud mankeerd niets. doe em weg voor 75 euro

Speeddemon
17 december 2004, 17:55
ae, ik speel zelf al jaren metal en test af en toe beginners amps.

Ik kan er je 2 aanraden:
Roland Cube 30
en (zeker handig als je iets meer effecten wil met 4 parameters te tweaken, en hij klinkt nog net iets gaver):
VOX AD30 VT. 239 euro bij Feedback.

Ik heb op de 15 Watt versie gespeeld van de Vox, en die klonk al erg leuk, wel 't nasale karakter van een 8" speaker, maar de 30W heeft 10"=meer laag, vettere sound.

bij de Cubes hetzelfde, alleen heeft de Cube 15 niet eens effecten.

Voor Metallica en CoB zul je op een gegeven moment merken dat je cleane sounds toch mooier zijn met wat chorus/reverb of chorus/delay.
Dit is bij zowel de Cube 30 als AD30VT mogelijk, alleen kun je bij de Vox ook nog delaylevel, feedback en delaytime regelen.

Ik ben altijd een groot voorstander van de Cube 30 geweest (heb 'm aangeraden aan 2 gitaarleerlingen, die 'm ook gekocht hebben), maar ik denk dat die Vox voor die paar 10tjes meer nog net iets meer kan.

Ome Henk
18 december 2004, 16:08
De Marshall MG30DFX is prima voor thuis. Kost ongeveer 225 euri.

Negative K3 fan
18 december 2004, 21:22
150 Watt :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D Je hebt zeker op je straalkacheltje gekeken...

nee, is echt 150 watt uitgangsvermogen!!!11 ik zweer het je!

The_RockeR13
18 december 2004, 21:55
Cube 30, echt de IDEALE versterker voor thuis!!!! Je kan een super metal-sound uit de cube halen door de bas en treble open te zetten en wat mids te skippen... Maar eerst moet je natuurlijk hem zelf even uitproberen!!
Ohja en die dingen kunnen hard gaan als je wilt maar ze klinken ook goed op lage volumes.. hij is helemaal niet zo zwaar en compact dus nogmaals ideaal voor thuis :D

hadv
19 december 2004, 00:42
ik heb een keer op een orange oefenversterkertje gespeeld, leuk geluid
ik heb geeeeeeeen idee hoe duur, denk ergens rond 200 pleuri

BLOK182
19 december 2004, 13:08
Vond zelf een Line6 Spider II 30 watt ook niet verkeerd, vrij volwassen sound door een 1x12" speaker!

Baker
19 december 2004, 13:21
had altijd een marshal 10 wattertje om te oefenen,
maar was toch wat beperkt.. (geen footswitch, effectejes ed.)

Ik heb sinds kort een tweedehands Line6 Pod 2.0,
Echt te gek om te oefenen! Klink ook prima met koptelefoon. (buren weer blij ) Alle effecten zitten erop, en je kunt hem bovendien ook nog voor andere dingen gebruiken. Denk dan vooral aan opnemen, want dat is echt supermakkelijk met het ding.

NeeraDJ
19 december 2004, 13:22
Vond zelf een Line6 Spider II 30 watt ook niet verkeerd, vrij volwassen sound door een 1x12" speaker!
+1

Zeer dynamische sound, klinkt niet bepaald als een buizenversterker, maar komt wel dicht bij de dynamiek!

ae
19 december 2004, 14:50
Ik heb al een V-amp 2. Het geluidt wat er uitkomt klinkt wel ok. Alleen de dynamiek van dat ding is zo slecht, bijna ALLE dynamiek gaat verloren. :-( :-(

Ik ga in de vakantie maar eens die Cube en de Vox uitproberen :)
Kan iemand me misschien vertellen hoe de dynamiek daarbij is?
En is het opnemen hiermee even makkelijk als met een vamp?

Speeddemon
19 december 2004, 17:29
Ik ga in de vakantie maar eens die Cube en de Vox uitproberen :)
Kan iemand me misschien vertellen hoe de dynamiek daarbij is?
En is het opnemen hiermee even makkelijk als met een vamp?
ze hebben allebei een headphones out, die als recording out te gebruiken is.

En de dynamiek is van beide best indrukwekkend, al lijkt die Vox een iets meer 'spongy' feel te hebben, dus meer als een echte buizenamp.
Vergeet niet dat de techniek bij de nieuwe Voxen ook iets nieuwer is dan die van de Cube 30.

En ik heb die Line6 Spider IIs wel eens getest. Ik vond 't helemaal niks. Maar 4 versterker modellen, en een hele gekke sound.

NRK
19 december 2004, 21:54
Vond zelf een Line6 Spider II 30 watt ook niet verkeerd, vrij volwassen sound door een 1x12" speaker!
+1

Zeer dynamische sound, klinkt niet bepaald als een buizenversterker, maar komt wel dicht bij de dynamiek!

Jah precies, die distortion klinkt echt goed voor 30watt. lekke breed en bruut, halen dat ding ;)