PDA

View Full Version : Beetje prijzig



andy
16 december 2004, 19:36
Deze gast durft 2000 euro te vragen voor een London City Dea 70 plus kast, moet niet doller worden. :-?

http://muziek.2dehands.be/markt/muz_access/gitaarversterkers/7381526_london_city_DEA_70_MK_IV_buizenversterker_ 100w_cabinet_4_X_celestion_12in.html

mmrizio
16 december 2004, 22:04
Hmmm, dan moet ik ook maar eens omhoog met de prijs van mijn DEA70 - of zou zo'n cab 1700 Euro waard zijn?

Maurice

wietse
16 december 2004, 22:19
volgens mij rekent hij nog in franken :-D

BartL
16 december 2004, 23:09
...en dan ook nog eens de NIEUWprijs :)

andy
16 december 2004, 23:18
Dea 70 is trouwens ook nog eens 50 watt, niet 100.

Cab kan wel eens 500 euro waard zijn trouwens, maar de amp toch niet meer dan 250 a 300.

Toaster
17 december 2004, 11:20
Dat merk begint een beetje overhyped te worden volgens mij.

2 jaar geleden was het minder duur en zag je er ook een stuk minder.

Komt omdat iedereen verteld wat voor speakers erin zitten :wink:
En dat Hiwatt verhaal...
En ook nog eens een marshall kloon....
En ook nog eens vintage.....

Mmmm misschien toch nog een redelijke prijs..... :lol: :razz:


En dan vergeten we voor het gemak maar de verhalen dat ze storingsgevoelig zijn enzo. :roll:

Toaster
17 december 2004, 11:24
p.s. wisten jullie al dat valvestatjes bijna vintage zijn???

Die worden tegenwoordig ook steeds meer waard he? En in de eerste versies zaten ook van die ontzettend goede speakers....

Geweldig clean en een heerlijke scheur...

Of de fenders red knobs??? Ook al lang de vintage leeftijd bereikt. Heerlijke sound.

Ja er zijn nog een heleboel mensen die niet weten wat voor genuine gems ze op zolder hebben staan
















Just Kidding :cool:

bert k
17 december 2004, 12:58
Haha, ik ben nog uit de tijd dat je ECHT niet gezien wilde worden met een London Shitty... Maar das lang geleden zo te zien. :D

andy
17 december 2004, 15:38
Ik heb tot voor 2 jaar altijd met London/Power City gespeeld.
En me er nooit voor geschaamd. :lol: Op de repetities speelde ik dan wel met een Marshall JCM 800 om de oude bakjes wat te sparen, maar live stond fijn een LC of PC te blazen en 1 keer raden waarom. 8-)

Toaster
17 december 2004, 15:54
Omdat die groene kleur goed paste met je gitaar?

Omdat ie beter klonk dan die JCM 800?


Nee maar ff zonder gein, hoeveel heb jij toen voor de pc betaald? Niet van de rare bedragen denk ik toch?

strattie
17 december 2004, 17:53
Omdat die groene kleur goed paste met je gitaar?

Omdat ie beter klonk dan die JCM 800?


Nee maar ff zonder gein, hoeveel heb jij toen voor de pc betaald? Niet van de rare bedragen denk ik toch?

weetje niet hoe lang dta al geleden is man :o . dat was minstens in de vorige eeuw :razz:

PeeVee
17 december 2004, 18:26
Ik heb 'm gevraagd of ie zich niet een nulletje heeft vergist :-D

Maar inderdaad... het begint zo onderhand toch wel vintage te worden en speelt inmiddels toch ook een zekere nostalgie mee. Ik ben uit de tijd dat de Hulk zo'n kleurtje had en inderdaad, je was er niet echt de bink mee op het podium (nee, met een Peavey wel dan?!). Je zag wel afgeragde London Sikkies in punk bands enzo (als het maar hard ging en dat ging 't). Ik heb ooit een hele gehad. Best aardig soundje maar AFSCHUWELIJK met pedaaltjes. London City komt (surprise surprise) uit Amstelveen en is goedkope Marshall kopie met matige parts en dito trafo's. Beter even doorzoeken naar Sound City daar is wat meer mee te beginnen dacht ik.

andy
17 december 2004, 18:59
Mijn eerste London City, dezelfde DEA 70 dus met box was 400 gulden.
Dan heb ik ook nog een Dea 100 en Dea 130 gehad, allebei 200 gulden.
En inderdaad, vorige eeuw, gekocht in 1986 meen ik. :razz:
Niemand wilde die shit toen hebben.
En ze klinken erg lekker en veel voller in het laag dan een JCM 800.
En wat Peevee zegt over dat ze niet klinken met pedalen bestrijd ik ten zeerste. Misschien kwestie van smaak,stijl muziek en keus pedalen.

Het was idd een goedkope Marshall kopie en gemaakt van materiaal dat toevallig voorhanden was.
Daardoor kreeg je behoorlijk verschil in kwaliteit.
Maar laten we het er op houden dat de LC's die nu nog draaien de goede zijn.

Quink
18 december 2004, 00:05
Nog een persoon met lichtelijk overspannen verwachtingen:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=46654&item=3769637696&rd=1

:o :o

Je kunt niet eens bieden, alleen maar een "Buy it now" optie.

PeeVee
18 december 2004, 12:49
En wat Peevee zegt over dat ze niet klinken met pedalen bestrijd ik ten zeerste.

Ik heb het bewijs nog op video


Misschien kwestie van smaak,stijl muziek en keus pedalen.
Verschillende pedalen op gebruikt, zo'n multi-effect dingetje (PUE-5) en ook losse pedalen; allemaal flut maar zelfde pedalen op andere versterker (daarna een MM Sixty Five gead) veeeel beter! Clean geluid wat best te pruimen

matto
18 december 2004, 13:29
Dat is volgens mij ook altijd het beste uitgangspunt.
Een versterker die clean goed klinkt kun je meestal met een of meer pedalen ook nog wel lekker laten grommen.
Een versterker die gebouwd is op het voortbrengen van "goede" scheurgeluiden is volgens mij een waardeloos uitgangspunt om er een clean geluid mee te maken.

andy
18 december 2004, 16:23
En wat Peevee zegt over dat ze niet klinken met pedalen bestrijd ik ten zeerste.

Ik heb het bewijs nog op video


Misschien kwestie van smaak,stijl muziek en keus pedalen.
Verschillende pedalen op gebruikt, zo'n multi-effect dingetje (PUE-5) en ook losse pedalen; allemaal flut maar zelfde pedalen op andere versterker (daarna een MM Sixty Five gead) veeeel beter! Clean geluid wat best te pruimen

Dat is dan jouw ervaring, de mijne is totaal anders. Ik heb een hele CD met de LC opgenomen en het gitaargeluid is prima.
Live speelde ik soms met 2 full stacks, met LC, PC. Regelmatig kreeg ik vragen van JCM 800 gitaristen, hoe ik in godsnaam zo'n vette sound kreeg.
Maar zoals ik eerder zei. De verschillen in kwaliteit van de LC's onderling kunnen groot zijn.
Ik heb laatst 2 JCM 800 2204 doorgekoppeld, zelfde cab er onder. Er was geen verschil te horen met dezelfde afstelling. Dat had ik bij de combi van LC's dus niet.

mmrizio
18 december 2004, 22:52
[quote="andy"]Dea 70 is trouwens ook nog eens 50 watt, niet 100.quote]

Dat dacht ik ook maar de mijne heeft echt 4xEL34 - en ziet er origineel uit...

Maurice

andy
19 december 2004, 01:00
Ik geloof je. LC was dus niet erg zorgvuldig met materiaal.
Mijn Dea 70 heeft 2 buisvoetjes, maar wel twee extra gaten voor eventuele extra buisvoeten. Het zou me echt niet verbazen als een Dea 70 paneel gebruikt wordt voor de Dea 130 versie. Die is dus 100 watt. Waarschijnlijk heb jij een Dea 130, maar is er iets fout gegaan.
Staat er trouwens MK IV of MK V bij???

tillens
20 december 2004, 12:13
Ik sluit me aan bij andy, ik zelf heb ook een lc top, en tot nu toe heeft ie me niet in de steek gelaten. en met pedalen werkt ie ook prima, en krijg inderdaad veel complimenten over de sound. Pedalen zijn trouwens vrij simpel, Banzai Cold Fusion en een Hydra Boost van Carl Martin.

grtz Peter

Al
23 december 2004, 20:48
Dat is volgens mij ook altijd het beste uitgangspunt.
Een versterker die clean goed klinkt kun je meestal met een of meer pedalen ook nog wel lekker laten grommen.
Een versterker die gebouwd is op het voortbrengen van "goede" scheurgeluiden is volgens mij een waardeloos uitgangspunt om er een clean geluid mee te maken.

Klopt, het bijt elkaar wat. Daarom kom je verder met een cleanere/meer dynamische versterker icm pedalen. . Laatst een van de laatste resten van mijn 19" rack verkocht (Mesa Boogie triaxis). Ik vind de overdrivepedalen de laatste jaren behoorlijk in kwaliteit gestegen en er is een erg breed aanbod. Speel nu uitsluitend nog op oude zooi, Fender en soms VOX icm met een paar pedalen. Met één goede toonmachine kan je heeeeeel veel. Veel magic zit ook onder de volumeknop van je gitaar.

Al

mmrizio
23 december 2004, 21:01
Ik geloof je. LC was dus niet erg zorgvuldig met materiaal.
Mijn Dea 70 heeft 2 buisvoetjes, maar wel twee extra gaten voor eventuele extra buisvoeten. Het zou me echt niet verbazen als een Dea 70 paneel gebruikt wordt voor de Dea 130 versie. Die is dus 100 watt. Waarschijnlijk heb jij een Dea 130, maar is er iets fout gegaan.
Staat er trouwens MK IV of MK V bij???

MkV, hoezo? Heb ik nu een heel zeldzame versie die geen 2000 maar 4000 Euro waard is :-D ?

Maurice

Ps.: Hij staat op Gitaarmarkt voor 295 Euro.

andy
23 december 2004, 21:48
Hahahahaha,

Nee ik was even nieuwsgierig. De MK IV is de oudere versie van de MK V.
Maar MK V heeft een Dea 70 en Dea 130 versie. Van de MK IV serie ken ik alleen de Dea 100. Ik vroeg me af of er ook een Dea 50 oid was.

andy
23 december 2004, 21:54
En als we toch bezig zijn; van deze advertentie klopt ook geen moer.
Sound City is de Engelese klassieker en London City komt gewoon uit Amsterdam, of Amstelveen.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=34215

Maar goed ik heb me er ook eens in vergist, hij zal wel Super of Power City bedoelen.

En of hierbij het jaartal van 1966 klopt. :???:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=34255

The London City brand was created in the late 1960's by the Dutch Sound Experience (DSE) when a music shop in Amsterdam wanted a cheaper alternative for the expensive Marshall amps of that time. The London City 100W heads were schematically almost identical to the model 1959 Marshalls, but they were built using cheaper parts. Especially the transformers weren't very robust.

At first the amps were grey. Amps from this time were the DEA50's and DEA100's. Later, probably in 1971 or 1972, the switch was made to the very characteristic green/cyan colored amps. Examples of these amps are the DEA70 MkV and the DEA130 MkV. Even later in the early 1980's, shortly before the demise of London City, the amps were made in black.

mmrizio
24 december 2004, 15:58
Ja, ik had 'm ook zien staan. De eerste (Marshall) 100W versterkers zijn van eind 1965, dus hoe oud zou een NL kopie zijn??? Ik vind het ook lastig om de leeftijd van mijn LC te schatten, maar gok op begin/midden jaren 70. Hij is nog PtP, terwijl Marshall in 1974 om kosten te besparen overstapte op PCB.

En Super City of Sound City, dat klinkt toch ongeveer hetzelfde... de naam dan.

Maurice

andy
24 december 2004, 19:38
Qua naam wel dan. Maar Sound City is toch wel wat beter. Dat is de voorloper van Hiwatt. Een echte klassieker.

En van die jaartallen, tja ik weet het ook niet. Ik riep hier al eens 1967, omdat in mijn Dea 70 potmeters gemaakt in 1967 zaten, maar ja dat zegt natuurlijk niks. Daar kreeg ik hier ook -terecht- commentaar op.
Maar volgens dat stukje dat ik van internet heb gehaald zijn de Dea 70 en 130 dus groen. Nou mijn Dea 70 is echt grijs, oorspronkelijk dan. Dus misschien klopt dat dan ook niet helemaal.

Maar er is weinig info te vinden over LC. Een half jaar terug was er een MusicMaker waar er nog iets over in stond. Maar daar werd ik ook niet veel wijzer van. Mijn broer heeft trouwens nog een nieuwere en kleinere versie. Volgens mij een MK VI. Ik zal hem eens vragen wat hij van dat ding weet.

roelof66
26 december 2004, 21:45
ik heb een london city dea 250 mk V op de kop kunnen tikken voor het
bellachelijke lage bedrag van 10 euro
ja ja jullie geloven het vast niet ,maar hij had al een paar jaar in een stoffig hok gestaan en was volgens de eigenaar overleden
na een bod te hebben gedaan van 10 euro moest ik die zooi maar meenemen (top + kast)
thuisgekomen wat aan de voltage schakelaar gerommelt en de buizen gloeiden op en 'gaan met die banaan' LOEIHARD
maar het zag er niet uit zeg
de top was zwart overgekalkt,ik heb hem helemaal schoongemaakt en toen kwam de orginele grijze tolex weer tevoorschijn
hij heeft nu een heerlijke vintage look (mist nog wel een knop)
maar kan iemand mij vertellen hoeveel watt dit amp levert ?
en andere informatie is ook welkom natuurlijk.

AutoStatic
17 januari 2005, 23:47
London City is 100% Amsterdamsch. DSE zat op de van Ostadestraat en als het goed is zit daar nog steeds een bedrijf dat iets met muziek/geluid doet. Heb begrepen van de mensen bij De Plug dat er zelfs nog originele onderdelen aldaar liggen. De naam London City is een paar jaar geleden verkocht en onder deze naam worden inmiddels nieuwe spullen aangeboden die ergens in het Verre Oosten worden gefabriekt. London City was aardig succesvol met als gevolg dat andere mensen identieke versterkers in elkaar gingen zetten en namen gaven als Super City, Power City en Manhattan. DSE zelf brachten tevens het merk Castle uit. Meer info op Dr Tube: http://www.drtube.com/guitamp.htm#LondonCity
Staat zelfs een prijslijst bij uit 1978! Kun je een beetje vergelijken ;)
Maar de prijzen die vandaag de dag gevraagd worden voor die dingen gaan echt helemaal nergens meer over. Zelf vind ik €200 meer dan genoeg voor een top en misschien iets meer voor de kast omdat daar dus G12H30's (=V30) inzitten. Laatste keer dat ik iemand hoorde over een groen monster had hij €500,- voor een half-stack betaald, lijkt me redelijk. €2000,- gaat helemaal nergens over, spaar dan even verder en koop een oude Marshall stack.
Zelf heb ik ook een groene half-stack en vind het een superfijn ding. Het is wel gaaf om op Hollandsch product te spelen en om vooral gitaristen hun wenkbrauwen te zien fronsen als je met zo'n bak aan komt zetten waar dan uiteindelijk een bovengemiddeld geluid uit komt. Ik gebruik de LC zelf met twee Ibanez Mostortions en dat gaat perfect. Oja, en ik heb er een PowerBrake tussen zitten. Kan ik echt aanraden (of anders een SE-100 maar die zij significant duurder), kan nu de versterker wat verder opendraaien waardoor de buizen lekker over hun nek gaan en de kleinere zaaltjes zijn er maar wat blij mee. Ik heb aardig wat versterkers geprobeerd (JCM900, JCM800, Fender Twin, Koch Powertone) maar m'n LC is de McDaddy!
Misschien moeten we een speciaal London City appreciation topic opstarten, het lijkt mij iig wel leuk om meer info te verzamelen over London City.

AutoStatic
17 januari 2005, 23:49
[dubbele post - dit forum doet echt RAAR]