PDA

View Full Version : Eerste optreden met nieuwe band



Reel Big Fish
16 december 2004, 19:36
Hallo,

ik speel nu let's say 2 maanden met een bandje bestaand uit 2 gitaristen en een drummer (geen bass :() en we zijn gevraagd om te spelen in februari. Het feit wil dat ik pas sinds de zomervakantie gitaar speel en dus geen ingewikkelde akkoorden kan. Ik kan wel gewoon power chords spelen en solo's moeten ook wel lukken (oa die van American Idiot kan ik wel :lol: ). Verder spelen we van Alkaline Trio bijvoorbeeld Private Eye..

Weten jullie nummertjes die het bij de meeste optredens wel goed doen en makkelijk te spelen zijn? Ik weet ook niet wat voor publiek er komt dus dat is een problemo. Maar goed, we spelen van nature punk-rock en ik heb zelf ook een paar nummertjes geschreven.

Maar alvast bedankt voor een paar nummertjes!

Greets! :D

Reel Big Fish
17 december 2004, 15:16
Niet allemaal tegelijk!! :-D

Fuhgawz
17 december 2004, 15:40
Ik zou zeggen, speel de wat bekendere nummers, zoals Smells Like Teen Spirit en dat soort bekende rockliedjes die iedereen kent. Dat doet het altijd wel goed, tenzij je publiek alleen uit metalheads bestaat.
EDIT: Zou het niet mogelijk zijn dat één van de gitaristen een bas leent van iemand of zo? Want zonder bas klinkt het ook een beetje kaal, toch?

Reel Big Fish
17 december 2004, 16:07
Na, ik weiger Nirvana te spelen maar ik snap wat je bedoelt. :lol:

Een bass lenen, uuuh, nou het probleem is dat we bij bepaalde nummers echt 2 gitaren nodig hebben... :( We zouden eigenlijk een bassist moeten hebben maar goed... jammer is dat eigenlijk!

dejohan
17 december 2004, 16:13
Ramones:
Blitzkrieg Bop
Stooges:
don't wanna be your dog
Stepping Stone
No Fun

Punkversie van "Hit me baby one more time".

Punkversie van "The Forest" van the Cure.

dejohan
17 december 2004, 16:17
Sex and Violence van The exploited (als je die wil spelen tenminste).
Pretty Vacant van de pistols.
Poep in je hoofd van de raggende manne.
Seven nation army van The White Stripes
California Uber Alles van the Dead Kennedy's.



Goh er zijn er zoveel hé.

dejohan
17 december 2004, 16:18
En dat oohooh nummer van pennywise (ik kom er even niet op).

Fuhgawz
17 december 2004, 16:32
"Bro Hymn" bedoel je. ;)
En als je dan toch een Sex Pistols nummer gaat spelen, zou ik eerder voor "Bodies" gaan. Dat is een beter ragnummer als je begrijpt wat ik bedoel. Van de Dead Kennedys vind ik "Let's Lynch The Landlord" ook wel leuk.

Bins
17 december 2004, 17:15
Bro hymn zou ik niet spelen, dat is echt duf

All - "knowledge"
Misfits - "bullet" of "She"

...nummers van je eigen favo band??

Ik stel ook voor dat 1 van de gitaristen een bas pakt (als je tegen die tijd nog geen bassist hebt) anders klinkt het nergens naar.

dejohan
17 december 2004, 18:04
"Bro Hymn" bedoel je. ;)
En als je dan toch een Sex Pistols nummer gaat spelen, zou ik eerder voor "Bodies" gaan. Dat is een beter ragnummer als je begrijpt wat ik bedoel. Van de Dead Kennedys vind ik "Let's Lynch The Landlord" ook wel leuk.

Ik weet niet wat het niveau van Reel is, maar Let's lynch the landlord kon ik na een half jaar toch nog niet spelen hoor!

Reel Big Fish
17 december 2004, 20:20
Ik denk ik ook niet dan....... :lol:

Iig bedankt voor de vele reacties, meeste nummers die hierboven staan (White Stripes, Pennywise...) kan ik al spelen dus dat is mooi meegenomen :)

Greets en prettig weekend all!

AART
19 december 2004, 00:36
yesterdays of my god van pennywise zijn ook vet en soimpel te spelen, maar dat is toch vrij onbekend.

Grave Fillé
4 januari 2005, 16:24
Metallica - Enter Sandman

Bijna altijd suc6. Lastige solo btw maar hij valt te leren.(ervaring)