PDA

View Full Version : Versterker kopen in US



Toaster
16 december 2004, 10:18
Hoi,

Ik zie op ebay in amerika heeeeel veeeeel blackface showmans te koop staan.

Heeft iemand ervaring met het kopen van versterkers in de U.S.?

Wat ik ervan vernomen heb is dat je in ieder geval een voltage probleem hebt.

Welke problemen zijn er nog meer en hoe zijn die op te lossen?

Groeten Niels

Mr.Jay
16 december 2004, 11:20
Hoi, Ik zie op ebay in amerika heeeeel veeeeel blackface showmans te koop staan.Heeft iemand ervaring met het kopen van versterkers in de U.S.?
Wat ik ervan vernomen heb is dat je in ieder geval een voltage probleem hebt. Welke problemen zijn er nog meer en hoe zijn die op te lossen?
Groeten Niels

Ik speel al jaren op een '65-er USA-SuperReverb, gewoon een omvormer ernaast en verder géén problemen, behalve wereldsound.

JaY

Toaster
16 december 2004, 12:33
Hoe heb je toendertijd het vervoer geregeld??

Heb je er nog een verzekering op afgesloten ofzo? en moest je veel bijbetalen?

Al
16 december 2004, 12:44
Heeft iemand ervaring met het kopen van versterkers in de U.S.? Wat ik ervan vernomen heb is dat je in ieder geval een voltage probleem hebt.

Ik heb het nodige laten komen.

Shipping is afhankelijk van de grootte van het pakket en varieert ergens tussen de $150 - 250,=.

Reken (gemakshalve) 25% belasting op aanschaf+shipping incl. handeling wat je hier moet betalen.

Je kan kiezen om de amp met een verhuistrafo te gebruiken of er een andere PT in te zetten.

Het risico op beschadiging van speakers of kast neemt exponentieel toe met de grootte van de amp. Ik heb zelf de nodige schade meegemaakt. Meest voorkomend zijn aanlopende speakers. Ook wel eens gebarste behuizingen en geknakte speakerboards gehad. Ook had de douane eens een amp gedemonteerd (kennelijk was er een drugshond afgegaan, amp had kennelijk een geurtje opgepikt) en de onderdelen zoals speakers en veer er los in teruggelegd en de schroeven keurig met plakband bovenop het cab vastgplakt. De rest van de reis was dit alles lekker door elkaar gehusselt.

Bij vermissing of schade is het me nooit gelukt om geld terug te krijgen. Zo'n claim loopt veelal via de verkoper die daar niet zoveel zin in heeft.
Ook heb ik hier wel eens op het postkantoor een proces verbaal wegens vermissing ingevuld, dit leverde uiteindelijk ook niks op.

Als je surface shipt is het goedkoper maar heb je meer kans op schade en duurt het langer. Ik heb met surface volkomen platgedrukte pakketten gehad en wel een 3 maanden moeten wachten.

Pas op bij die lange levertijden dat je Credit Card rechten of paypal rechten niet verlopen. Surface en paypal bijt elkaar omdat paypal stelt dat het pakket binnen 20 dagen is bezorgd. Je hebt tot 30 dagen de tijd om een complaint te doen, daarna verlies je je rechten.

Er zijn expediteurs die wat secuurder zijn zoals UPS en Fedex. UPS is met de afhandeling van schade betrouwbaarder maar staat net als USPS bekend dat hun gorilla's niet erg voorzichtig zijn. Fedex schijnt wat beter te zijn daaarin.

Daarna is er meestal een issue van service. Ga er voor zover niks in het verkooppraatje vermeld dat amp een servicebeurt moet zien en dat de buizen matig zijn. Wat dat betreft zie ik in Nederland vaker amps aangeboden die al een tech hebben gezien. Reken hier 150,= 200,= voor.

Een amp bij je uit de buurt kan je nog eens gaan besnuffelen. Maar goed. Soms kan je in Europa nauwelijks krijgen wat daar wel nog is. En als dat nou net is wat je zoekt dan ligt het voor de hand daar te shoppen.

Al

Toaster
16 december 2004, 13:31
Kijk eens aan.

Bedankt voor de nuttige informatie!!!

Ik wil namelijk heeeeel graag een showman kopen. En in amerika zie je dus een alleen maar blackfaces te koop staan.

De box kik ik niet zo op. En volgens mij is dat per saldo ook goedkoper om in Nederland te kopen.

Al
16 december 2004, 14:56
Ik wil namelijk heeeeel graag een showman kopen. En in amerika zie je dus een alleen maar blackfaces te koop staan.

Dat is qua shipment goed te doen. De meest ellende vindt plaats met grote bakken. Een Showman is klein genoeg voor USPS air.

Hier kan je wel wat info en een calculator vinden.

http://www.usps.com/global/deliveryoptions.htm

Al