PDA

View Full Version : Tom Anderson binnen!



Anders Destium
15 december 2004, 23:09
Zo, ik moest heen en weer naar Charleroi (daar ga ik echt nooit meer voor de lol heen met de auto, echt een enorme verkeerschaos daar :o ). Het was wel 6 uur rijden waard, ik heb namelijk een Tom Anderson Drop Top gescoord 8-)

Hij is uit 91:

Model - Drop Top
Body Finish - Translucent Purple with Binding
Body Wood - Figured Maple Top on Basswood
Neck Wood - Birdseye Maple
Neck Finish - Satin Finish
Nutwidth - 1 11/16 in
Frets - Heavy
Hardware - Black
Bridge - Sunken Kahler Steeler, Autolatch
Pickups - H1+ SK1 H2+
Switching - Series/Parallel

Over de pups

H 1+ This is a slightly hotter, thicker version of the H1. An open, clear sounding bridge pickup or for added thickness in the neck position

SK1 Worden niet meer gebruikt kennelijk, ik ga hem ook niet gebruiken!

H2+ This is our most popular bridge pickup and is ordered in guitars by more players than any other. Exceptionally smooth and rich with more mid and bottom than the H2

Foto's:

http://www.freewebs.com/ead_martens/TomAndersonDropTop.JPG

http://www.freewebs.com/ead_martens/TomAndersonDropTop2.JPG

http://www.freewebs.com/ead_martens/TomAndersonHeadstock.JPG

http://www.freewebs.com/ead_martens/TomAndersonBack.JPG


Report:

Een scheurmonster, hele heldere en felle tone met veel definitie (ik kan geen foutjes meer maken, dat wordt lastig dus...). Tot nog toe alleen over de POD op gespeeld (over de Koch en 5150 kan pas op een ander tijdstip), maar echt een vette bak!

De Kahler floyd werkt duidelijk zwaarder dan de lo-pro's die ik ben gewend, hij fluttert wel erg lekker. Door bijvoorbeeld de schroefpook zou ik hem niet gelijkstellen aan een lo-pro of Edge, hji moet ook nog bewijzen dat hij stemvast blijft bij constant tremolo gekloot.

Zo, laat de kerstvakantie nu maar komen :D

Swan
15 december 2004, 23:18
afgrijselijk lelijk maar gefeliciteerd, t zal vast n kwaliteitsgitaartje zijn 8-)

Soulflyhigh
15 december 2004, 23:23
Ik vind hem wel vet. Middel pick-ups heb ik een hekel aan maar ja. Die finish is trouwens zo fout dat ie cool is. Gave gitaar man 8-) congrats

erwin_ve
15 december 2004, 23:31
Mooi stukje hout op je gitaar! Die toets ziet er ook mooi uit, dacht eerst dat het slijtplekken waren :oops: maar iets beter gekeken is het wel een hele mooie houttekening

Vexx
15 december 2004, 23:39
WOW!! :o :o :o Vette axe!

Maaruh... had je niet een tijdje geleden gezegd dat er bij jou nooit meer een gitaar van (b)asswood in kwam??? :???:

No offense trouwens, hoor: ik vind het een prachtige gitaar!

NeeraDJ
15 december 2004, 23:55
Mooie top man! Maarja basswood, ik weet niet ik heb er een vooroordeel over, tenzij we het over de Peavey USA Wolfgangs of de oude EVH MMs hebben. Vooral de archtops klinken geweldig.

Ook die Kahler is wel lekker, ik word er niet jaloers van, maar aan de reacties van de ampmeeting te horen zijn het wel puike gitaartjes

Feli! (zitten er trouwens gebruikssporen op?)

Wormaap
16 december 2004, 00:35
Mooi! :-D
En als die Kahler even goed is als mijn 2700 (op de Model 6 die ik vandaag teruggekregen heb en waar ik morgen misschien wat plaatjes van ga posten :)) dan is't een puike trem :-D

Michael AE
16 december 2004, 01:03
Welkom bij de club Anders! Geniaal gitaartje. Even vergelijken maar op de volgende meeting. :wink:

doncker
16 december 2004, 07:41
Proficiat Eik,
Ben blij voor je dat je eindelijk je gitaar gevonden hebt.
Charleroi is 1 en al chaos, ben blij dat er niets met je auto is want daar is het "normaal" van gestolen auto's of ingebroken auto's.

BramVersteeg
16 december 2004, 08:31
Mooie gitaar hoor.
Ik ben zeker wel benieuwd naar de klank van het beestje. :wink:

1959SLP
16 december 2004, 08:56
Congratz Anders. Ben benieuwd voor hoelang :wink:

Patrick M.
16 december 2004, 08:59
Gefeliciteerd met je aanschaf, echt een heel mooi ding!

BLOK182
16 december 2004, 09:02
Gefeliciteerd dude, mooi beestje! Zou em trouwens wel eens in het echt willen zien :wink:

Lacrymosa
16 december 2004, 09:46
FUCK!!! mooi ding man, mooie hals, alleen jammer van die single coil in het midden

maar je gaat me nu toch niet vertellen dat je JPM weg is heh?????

Baco
16 december 2004, 10:25
Felici! Is dit dan toch degene die je een tijdje geleden wou kopen?

Allez, veel plezier er mee hé :wink:

lennartengel
16 december 2004, 10:44
Errug mooi gitaartje hoor! ik gok toch dat je daar de vakantie wel mee door komt (en hopelijk langer, gas is een vreemde aandoening :wink: )

@lacrymosa en soulflyhigh, wat is er mis met singles in de midpositie????

Anders Destium
16 december 2004, 11:12
Bedankt voor de reacties allemaal!

Hij is in het echt een stuk donkerder dan op de foto's (flits), dat hele lichte paars is ook niet echt mijn ding :)

http://www.rrshop.be/pictures/anders%20t.jpg

>Vexx en Neeradj
Ik had hem persoonlijk liever gezien met een alder body, de pups hebben minder output dan ik ben gewend (de meeste Andersons hebben een vintage-vibe, deze ook). Ik heb hem nog niet op de 5150 kunnen proberen, dat moet binnenkort een keertje gaan gebeuren! Dankzij die versterker krijgt ook mijn overdreven schelle JEM weer speeltijd, met de ballen van de versterker zit het dus wel goed :wink:

>Lacrymosa
De JPM heb ik nog, maar het begint nu toch wel een beetje overvol te raken in het kamertje bij mijn ouders :lol:

>Baco
Ja, dat is dezelfde als waar jij ook nog op had gewezen. Het liep de eerste keer wat moeizaam (hij had ook een PRS te koop die hij liever verkocht dan deze maar dat was niet gelukt...).

Alain
16 december 2004, 14:19
Waarom o waarom heb ik die niet zelf gekocht? :evil: :roll: :oops:

Ziet er schitterend uit !

Proficiat

The Mule
16 december 2004, 14:30
Gaaf ding Erik! Prachtig hout, goeie sterke kleur en een smaakvolle combi met die maple hals. En lage output pickups hebben een groot voordeel: natuurlijker klanken indien gewenst en daarbij een perfecte basis voor 'tweaken' via de knoppen en schakelaars. Ik weet waar ik over praat... 8-)

Lacrymosa
16 december 2004, 14:37
hey erik, waar in delft woon jij ergens? want deze wil ik wel is in het echt bewonderen

Negative K3 fan
16 december 2004, 14:37
hey gefeliciteerd, lijp ding! wat is er trouwens mis met die single coil :-?

Lacrymosa
16 december 2004, 14:38
oh ja, en wat er mis is met single coils in het midden:
Ik vin een HH er veel mooier uitzien dan een HSH en ik vin die single coil niet echt heel erg veel toevoegen (voor mijn stijl van spelen dan)

Negative K3 fan
16 december 2004, 14:53
oh ja, en wat er mis is met single coils in het midden:
Ik vin een HH er veel mooier uitzien dan een HSH en ik vin die single coil niet echt heel erg veel toevoegen (voor mijn stijl van spelen dan)

ok, mooier, dat is subjectief en kwa sounds kun je er van die lekkere parralele dingetjes uithalen, vind ik wel wat toevoegen al heb ik het opp geen van mn gitaren op dit moment.

Orpheo
16 december 2004, 14:57
ik ben het met lacrymosa eens, als hij tenminste bedoeld: single in combinatie met een hum.

een gitaar met alleen singles vind ik echt wel wreed hoor!! soms heb ik het echt GEHAD met dat warmerige, wollige geluid van een hum (en hoe je t wend of keert, een hum heeft dat toch altijd), en soms wil ik dan de knerp en scheur van een single (kweenie welke t zijn, maar op mn charvel zitten gewoon uber-singles! super!!)

TMKXL
16 december 2004, 15:51
Felicitat! Vast een super gitaar, als ie nou blauw ipv paars was en geen inlays had was helemaal super geweest! Veel speelplezier. :)

Brianmayrulezzz
16 december 2004, 16:14
Vette axe hoor, met een Anderson kun je zeker thuis komen 8-), alleen de kleur :-( (hmm emoticon komt mooi overeen :razz:), niet helemaa mijn ding. Maarja smaken verschillen, en nu ik een chromeboy heb ben ik wel heel verwend he :wink: 8-)

Ibanez RuleZ
17 december 2004, 12:06
mooie gitaar erik, erg mooi.

al dat gezeur over als ie nou dit of dat was was ie nog mooier blaat blaat blaat. onzin. dit is een mooie gitaar zoals ie staat. mooie top, paars is super mooi en ik ben heel benieuwd hoe dat met een goede drive gaat klinken.

zal je vast veel plezier van gaan hebben (ook al is ie basswood :p wat MI wel helder klinkt, zeker ICM een esdoorn top en ik kan t weten :p))

Harrald

Baco
17 december 2004, 19:49
>Baco
Ja, dat is dezelfde als waar jij ook nog op had gewezen. Het liep de eerste keer wat moeizaam (hij had ook een PRS te koop die hij liever verkocht dan deze maar dat was niet gelukt...).

Ben blij dat je hem toch nog te pakken hebt gekregen :wink:

Veel plezier er mee, erg knappe gitaar en paars is eens wat anders hé.

Enjoy that sweet axe 8-)

Baco
17 december 2004, 19:50
dubbel...

vinni
17 december 2004, 21:31
Toe maar, toe maar......
De kerstman zeker een BJ gegeven :-D

Nah......Vinni is gewoon jaloers hoor!

Heb zelf ook een HSH gitaar...Zou niet anders willen.

Andersons, Suhrs....het gaat slecht in Nederland!
(waar blijven die Tylers b.t.w?)

Succes dr mee.....

Soulflyhigh
18 december 2004, 08:06
Ik vind zoals Lacrymosa al zei een single-coil in het midden niet echt wat toevoegen. Ik heb het liefst H-H en een 3 weg schakelaar. Los daarvan vind een gitaar met dubbel humbuckers er beter uitzien en raak ik die single coil wel eens met agressief picken.

Mitch
18 december 2004, 12:33
Damn, pics weg :cry:

Anders Destium
18 december 2004, 18:41
Michel (en anderen), ik heb ze even anders gehost:

http://www.freewebs.com/anders_destium/TomAndersonDropTop.JPG

http://www.freewebs.com/anders_destium/TomAndersonDropTop2.JPG

http://www.freewebs.com/anders_destium/TomAndersonHeadstock.JPG

http://www.freewebs.com/anders_destium/TomAndersonBack.JPG

robzilla
18 december 2004, 19:10
Ik moet zeggen dat ik hem eigenlijk niet zo mooi vind, de kleur en het hout van de neck doen mij niks!

Ik hoop dat hij lekker speelt, dat zal toch wel met een Anderson... ;)

Anders Destium
18 december 2004, 19:25
Tja, je moet er inderdaad van houden. Apart kleurtje, dat ook nog :wink:

BLOK182
18 december 2004, 20:03
Kleur en alles vind ik top! Alleen de Anderson headstock moet ik nog aan wennen, maar hey, ben zelfs Gerrekat's Deans gewend :D Congrats Anders, begin zelf nu weer te kwijlen op PRS nummer 2, argh!!

signsofzodiac
19 december 2004, 13:36
Ik vind hem geweldig. Karakterplank. En Anderson blijft gewoon een topmerk dus deze zal ook wel klinken ;). Verfrissend, een keer wat anders!

Have fun!

signsofzodiac
19 december 2004, 13:37
Ik vind hem geweldig. Karakterplank. En Anderson blijft gewoon een topmerk dus deze zal ook wel klinken ;). Verfrissend, een keer wat anders!

Have fun!