PDA

View Full Version : Eerste recording eigen nummer



Jax
15 december 2004, 20:35
Hallo,

Ik heb een eerste recording van een zelf-geschreven nummer al een tijdje hier liggen, en was er heel tevreden mee, maar merk nu dat ik erg kritisch aan het worden ben. Natuurlijk vinden mijn ouders (ik ben 16) het heel mooi (ik bedoel, wat zouden ze anders zeggen), maar ik wil nu even de meningen van mensen die er echt wat van weten. Ik wil precies weten wat goed is aan het nummer, en wat slecht is. Dus ik wil dat jullie eerlijk zijn. Als jullie nu zouden zeggen dat het heel leuk is enzo, zou ik er niks aan hebben in de toekomst, dus wees eerlijk. Als je het echt k*t vindt, mag je dat dus gewoon zeggen, maar onderbouw het alsjeblieft. Wat is er zo k*t aan. Ligt het aan de compositie of aan het mixen?

Ik weet dat er af en toe (vooral aan het eind) veel ruis is, dat lag waarschijnlijk aan het feit dat ik geen mixer heb gebruikt. Het vage melodie-geluid zal uiteindelijk de stem zijn, maar die moet nog komen. O ja, en het begin hoort een platenspeler te zijn, waar de naald net op de plaat komt, maar ja.

Hier isie:

www.xs4all.nl/~epedel/Mixdown+.mp3

Gear gebruikt:

Roland EM-10 keyboard
Epiphone SG
Cool Edit-Pro 1.2

Laat het maar weten, alle kritiek is welkom.

Gert-Jan
15 december 2004, 20:44
Petje af!! Ik vind het melodieus, de backing en melodielijn lenen zich uitstekend voor een 'Satriani' like gitaarpartij, met een lekkere wah ofzo.

Goeie post, probeer hem verder uit te werken en vervang die doedoedoe door een mooie gitaar.

8-) 8-)

Azrael
15 december 2004, 22:19
Ook gedrumd op het keyboard?
Ik vind de keyboard partij te simpel en niet bijster interresant. Ook volgt het nummer steeds hetzelfde patroon wat het erg jammer maakt. Ik vind het nummer om eerlijk te zijn gevoelloos en saai.
Ook zit er erg weinig gitaarwerk in wat wel zonde is want het klinkt beter dan je poging tot keyboard. De geluidskwaliteit is ook niet geweldig maar dat vind ikzelf toch pas interresant al het nummer goed klinkt.

Volgende keer beter.......

En ohja, over ouders gesproken. Die van mij vinden ook alles mooi....ken dat...

Ron4ld
15 december 2004, 23:06
Ik vind het mooi klinken maar ik ben het eens met Azrael. Er is te weinig afwisseling. Maar begrijp me niet verkeerd , petje af hoor. Ik zou me ook nog niet druk maken om de opnamekwaliteit.

Succes !


Groetjes,

Ronald

Jax
16 december 2004, 07:15
Ook gedrumd op het keyboard?

Nee, is een sample.


Ik vind de keyboard partij te simpel en niet bijster interresant

Er zit geen keyboardpartij in behalve het piano gedeelte helemaal achteraan. Als je de begeleiding door het hele liedje heen bedoelt, dit is een gitaar met chorus.



Ook zit er erg weinig gitaarwerk in wat wel zonde is want het klinkt beter dan je poging tot keyboard.

Het is dus een gitaar.


Over het te weinige afwisseling ben ik het met je eens, dat is zeker waar. Toch wilde ik wel een structuur erin houden. En intro-verse-chorus-verse-chorus-bridge-outro vond ik wel mooi, maar nu ik het terughoor had het wel wat meer afwisseling mogen hebben.


Bedankt voor jullie reacties, Gert-Jan, Ron4ld en Azreal.

Azrael
16 december 2004, 08:55
takke forum

Azrael
16 december 2004, 08:58
Ook gedrumd op het keyboard?

Nee, is een sample.


Ik vind de keyboard partij te simpel en niet bijster interresant

Er zit geen keyboardpartij in behalve het piano gedeelte helemaal achteraan. Als je de begeleiding door het hele liedje heen bedoelt, dit is een gitaar met chorus.



Ook zit er erg weinig gitaarwerk in wat wel zonde is want het klinkt beter dan je poging tot keyboard.

Het is dus een gitaar.


Over het te weinige afwisseling ben ik het met je eens, dat is zeker waar. Toch wilde ik wel een structuur erin houden. En intro-verse-chorus-verse-chorus-bridge-outro vond ik wel mooi, maar nu ik het terughoor had het wel wat meer afwisseling mogen hebben.


Bedankt voor jullie reacties, Gert-Jan, Ron4ld en Azreal.

Het is niet de structuur maar het feit dat elk stukje structuur op elkaar lijkt.
Ik heb het niet over de achtergrond gitaar met chorus.

Dat doe-doe is toch echt een keyboard of zie ik dat nu verkeerd? 'k Zou bijna denken dat ik gek ben....
Hij moet iniedergeval 100% zeker weg want het klinkt nergens naar.

Overgens......ik vind je outro (geen doe-doe daar) simpel en mooi. Je outro is van het soort dat ik ook vaak maak. Ikzelf vind dat het prettigst om naar te luisteren. Rustige en simpele piano arpeggios....


Maar nu.......ik zou zeggen gooi die backing weg , ga drummen op je keyboard , speel je achtergrond gitaar partij in en maak nog een goede solo-partij eroverheen en dan klinkt het al veel beter.

lees: Hoop werk......

Jax
16 december 2004, 14:38
Dat doe-doe is toch echt een keyboard of zie ik dat nu verkeerd? 'k Zou bijna denken dat ik gek ben....
Hij moet iniedergeval 100% zeker weg want het klinkt nergens naar.


O, sorry, ik heb je dan verkeerd begrepen. Ja dat heb ik wel met de keyboard opgenomen, klinkt ook k*t, maar is maar tijdelijk totdat de echte zang wordt opgenomen.


Overgens......ik vind je outro (geen doe-doe daar) simpel en mooi. Je outro is van het soort dat ik ook vaak maak. Ikzelf vind dat het prettigst om naar te luisteren. Rustige en simpele piano arpeggios....

Ja vind ik ook, alleen jammer dat het echt slecht gemixt is, daar moet ik nog wat aan doen. Nu overheerst de ruis wel heel erg.

Nogmaals, bedankt voor je reactie. Verdere reacties zijn nog altijd welkom!

Stratman70
16 december 2004, 15:39
Hey Jax, ik vind het best een aardige track. De opnamekwaliteit is redelijk, op het clippen na dan. Met een gave solo erover (idd bijv. in de satriani stijl) zou het nog best een boeiend nummer kunnen worden. Nu is het echt nog maar een backingtrack en niet meer dan dat.

Verder kan ik me ook wel vinden in de bovenstaande posts over afwisseling etc. maar een mooie solo kan daar vaak veel in goedmaken. Dus ik zou zeggen: werk het verder uit.

Jax
16 december 2004, 16:16
Stratman, bedankt voor de reactie. Iedereen heeft het over een dikke solo erover gooien, maar het was eigenlijk bedoeld als een ballad met zang. Die doedoe zal dus uiteindelijk de zang worden. Tja, dat clippen is gewoon klote, maar ik bedoel, dit is mijn eerste goede recording, dus ik heb nog wel even tijd om dat te leren. Ik ga denk ik maar weer aan de slag om hem te verbeteren. Bedankt voor de reactie.

mvg,
Pieter

Ron4ld
16 december 2004, 21:58
ik zou er denk geen zang van maken....maar een ander instrument voornemen....en daar wat aan sleutelen