PDA

View Full Version : Volgorde pedalen en adapter



Mike McCready
15 december 2004, 20:01
Ik heb de volgende gear:

- Fender DLX Strat 50th anniversary
- Traynor 40W buizenamp met effect loop
- Boss GE-7 equalizer pedaal (9V)
- Boss TU-2 chromatische tuner (9V)
- Jim Dunlop Dime Distortion (18V)
- Jim Dunlop Crybaby wah-pedaal (9V)

Verder heb ik een 9V adapter, een 18V adapter en een daisy chain met 8 aansluitingen.

In welke volgorde en in welke loop kan ik de pedalen het beste plaatsen?
Is er een manier om alles met één adapter te voeden (dit omdat de pedalen 2 verschillende voltages hebben)?

phx
15 december 2004, 20:16
Ik dacht dat mike mccready een tubescreamer in zijn setup heeft. 8-)

PJ rules

Mike McCready
15 december 2004, 20:32
Ik dacht dat mike mccready een tubescreamer in zijn setup heeft. 8-)

PJ rules

Hij wel ja, ik ben zelf niet zo weg van de TS9...

Speeddemon
15 december 2004, 20:45
Ik heb de volgende gear:

- Fender DLX Strat 50th anniversary
- Traynor 40W buizenamp met effect loop
- Boss GE-7 equalizer pedaal (9V)
- Boss TU-2 chromatische tuner (9V)
- Jim Dunlop Dime Distortion (18V)
- Jim Dunlop Crybaby wah-pedaal (9V)

Verder heb ik een 9V adapter, een 18V adapter en een daisy chain met 8 aansluitingen.

In welke volgorde en in welke loop kan ik de pedalen het beste plaatsen?
Is er een manier om alles met één adapter te voeden (dit omdat de pedalen 2 verschillende voltages hebben)?

beste volgorde:
Crybaby--->Dime Distortion--->amp.
in effectsloop:
GE-7 en TU-2.
En het beste zou je eigenlijk een A/B box moeten zetten na die GE-7, en de TU-2 in de 'B' output hangen.
Voordeel hier van is:
a) je stemt stil (dus je publiek of band hoort het geploink niet)
b) de TU-2 is uit je signaalpad, dus je tone is puurder.

spam*kuch*ik maak die a/b boxjes customized vanaf 30 euro*rochel*

zei iemand iets? :oops: :cool: :wink:

Antal
15 december 2004, 21:06
beste volgorde:
Crybaby--->Dime Distortion--->amp.
in effectsloop:
GE-7 en TU-2.
En het beste zou je eigenlijk een A/B box moeten zetten na die GE-7, en de TU-2 in de 'B' output hangen.
Voordeel hier van is:
a) je stemt stil (dus je publiek of band hoort het geploink niet)
b) de TU-2 is uit je signaalpad, dus je tone is puurder.

Ik vind persoonlijk dat een EQ voor de distortion ook best nuttig is. Maar dit is gewoon een kwestie van exprerimenteren.

FF over je beagumentering, ik snap best dat je die boxjes wil verkopen, maar :wink: :
A. Een tu2 heeft al de functie om stil te stemmen, dus daar heb je zo'n boxje niet voor nodig.
B. Ik dacht dat we het er een tijdje geleden in mijn tonesuck topic over eens waren geworden dat boss pedalen in je signaalpad, mits niet in grote aantallen aanwezig, niet storend zijn voor je signaal?

Speeddemon
15 december 2004, 22:36
B. Ik dacht dat we het er een tijdje geleden in mijn tonesuck topic over eens waren geworden dat boss pedalen in je signaalpad, mits niet in grote aantallen aanwezig, niet storend zijn voor je signaal?
gooi er maar 1 in een TB box en je hoort toch 't verschil.
Alle kleine beetjes helpen. :wink:

en wat die GE-7 betreft, ik nam aan dat ie die als soloboost wil gebruiken.

Mike McCready
15 december 2004, 22:46
GE7 is inderdaad voor de soplo-boost.
En de voeding van deze apparaten? Ik neem aan dat ik de 18V apart moet voeden.
Kan ik de overige wel op 9V voeden en doorlussen met een daisy chain?
Ik meen me iets te herinneren dat ik destijds voor de crybaby een speciale adapter heb gekocht (iets met omgedraaide polariteit) omdat verschillende het niet deden...

Speeddemon
15 december 2004, 23:35
crybaby weet ik niet.

tips wat voeding betreft:
-voedt NOOIT pre-amp en fx-loop pedalen van de zelfde daisychain!
-gebruik altijd gestabiliseerde adapters om brom en ruis te voorkomen.
-beter een veel te zware adapter (1000mA) dan eentje die 't net trekt (bijv 150 of 300mA).

Mike McCready
15 december 2004, 23:39
tips wat voeding betreft:
-voedt NOOIT pre-amp en fx-loop pedalen van de zelfde daisychain!


Waarom is dit? Ik had al bijna de crybaby (tussen gitaar en versterker) en de GE7 en TU2 (in effect loop) op 1 daisy chain aangesloten...

Speeddemon
15 december 2004, 23:58
omdat je dan namelijk 1 grote groundloop (aardlus) creeërt=veel brom.

stratokai
16 december 2004, 00:08
A. Een tu2 heeft al de functie om stil te stemmen, dus daar heb je zo'n boxje niet voor nodig.

beetje off-topic misschien, maar ik gooide laatst mijn tu2 stemmer in de effectloop en kon toen niet meer stil stemmen. Iemand daar ervaring mee? Heb tu2 maar weer uit loop gehaald.

stratokai
16 december 2004, 00:21
GE7 is inderdaad voor de soplo-boost.
En de voeding van deze apparaten? Ik neem aan dat ik de 18V apart moet voeden.
Kan ik de overige wel op 9V voeden en doorlussen met een daisy chain?
Ik meen me iets te herinneren dat ik destijds voor de crybaby een speciale adapter heb gekocht (iets met omgedraaide polariteit) omdat verschillende het niet deden...

Je moet inderdaad op de polariteit van de diverse apparaten letten. Staat vaak op het apparaat aangegeven met een symbool.
Ik kocht laatst een universele adapter en daarvan kon je de losse plug er op 2 manieren opzetten. Ik denk dus dat je de crybaby apart moet voeden. Heel misschien kun je van de daisy chain 1 plugje afknippen en andersom solderen.... maar ik denk het niet

Speeddemon
16 december 2004, 11:15
Heel misschien kun je van de daisy chain 1 plugje afknippen en andersom solderen.... maar ik denk het niet
of gewoon zelf een verlengstukje eraan solderen met een contra plug en een gewone.
Heb ik gedaan voor m'n DOD 250, die heeft een minijack nodig voor 9V, en center positive (normaal=center negative).
Draden intern omgedraaid en dat verlengstukje hang ik aan m'n daisychain.

Dweezman
16 december 2004, 16:28
tering Speeddemon, waarom nu pas?


tips wat voeding betreft:
-voedt NOOIT pre-amp en fx-loop pedalen van de zelfde daisychain!

dan zal dat mijn probs veroorzaken...

ben ff naar de winkel!

Phyrexian
16 december 2004, 16:52
Vraagje: ik heb een EB Volume pedaal met een tuner-out. M'n TU-2 hangt aan die tuner out. Is de TU-2 dan volledig uit het signaal???

Speeddemon
16 december 2004, 20:00
tering Speeddemon, waarom nu pas?


tips wat voeding betreft:
-voedt NOOIT pre-amp en fx-loop pedalen van de zelfde daisychain!

dan zal dat mijn probs veroorzaken...

ben ff naar de winkel!
dit heb ik al maanden geleden eens gezegd hoor. Ik geloof toen het over de Korg 301dl delay ging.

Speeddemon
16 december 2004, 20:00
bump

Antal
17 december 2004, 13:53
beetje off-topic misschien, maar ik gooide laatst mijn tu2 stemmer in de effectloop en kon toen niet meer stil stemmen. Iemand daar ervaring mee? Heb tu2 maar weer uit loop gehaald.

Dan heb je een parallele effectloop. Die geeft een mix van je originele en het FX signaal. Oplossingen hiervoor zouden kunnen zijn om je originele signaal uit de mix te halen, of om een seriele fxloop te gebruiken.

jero
17 december 2004, 13:58
Vraagje: ik heb een EB Volume pedaal met een tuner-out. M'n TU-2 hangt aan die tuner out. Is de TU-2 dan volledig uit het signaal???

ja.

Mike McCready
17 december 2004, 17:39
Heel misschien kun je van de daisy chain 1 plugje afknippen en andersom solderen.... maar ik denk het niet
of gewoon zelf een verlengstukje eraan solderen met een contra plug en een gewone.
Heb ik gedaan voor m'n DOD 250, die heeft een minijack nodig voor 9V, en center positive (normaal=center negative).
Draden intern omgedraaid en dat verlengstukje hang ik aan m'n daisychain.

Ik lees net dat apparaten uit een verschillende loop niet aan de zelfde daisy chain mogen hangen. Probleem opgeslost dus. Nieuwe adapter kopen :(

Mike McCready
25 december 2004, 15:47
Nog even een vraagje over het voeden. Waarom mag ik een daisy chain niet op pedalen uit verschillende loops gebruiken en kan dat bij een power supply als de PP2 wel?

DREAMMACHINE
26 december 2004, 22:30
Vraagje: ik heb een EB Volume pedaal met een tuner-out. M'n TU-2 hangt aan die tuner out. Is de TU-2 dan volledig uit het signaal???

ja

Antal
27 december 2004, 15:17
Nog even een vraagje over het voeden. Waarom mag ik een daisy chain niet op pedalen uit verschillende loops gebruiken en kan dat bij een power supply als de PP2 wel?

De PP2 heeft gescheiden kanalen. Dat geeft dus hetzelfde effect als meerdere adapters zeg maar.

Mike McCready
27 december 2004, 22:00
Nog even een vraagje over het voeden. Waarom mag ik een daisy chain niet op pedalen uit verschillende loops gebruiken en kan dat bij een power supply als de PP2 wel?

De PP2 heeft gescheiden kanalen. Dat geeft dus hetzelfde effect als meerdere adapters zeg maar.

Dat is hetzelfde als geïsoleerde outputs? Zijn er meer alternatieven dan de PP2 (goedkopere)?

Robbert
27 december 2004, 23:23
Dat is hetzelfde als geïsoleerde outputs? Zijn er meer alternatieven dan de PP2 (goedkopere)?

Inderdaad hetzelfde als geisoleerde outputs.


Er is sinds korte tijd de Burkey(.nl) Flatliner beschikbaar. Een tikkeltje goedkoper dan de PP2, een tikkeltje groter, en net iets meer opties.

Ik laat wel weten of ie bevalt.

Mike McCready
28 december 2004, 12:00
Dat is hetzelfde als geïsoleerde outputs? Zijn er meer alternatieven dan de PP2 (goedkopere)?

Inderdaad hetzelfde als geisoleerde outputs.


Er is sinds korte tijd de Burkey(.nl) Flatliner beschikbaar. Een tikkeltje goedkoper dan de PP2, een tikkeltje groter, en net iets meer opties.

Ik laat wel weten of ie bevalt.

Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat Cioks(.com) in het eerste kwartaal van 2005 ook een power supply met geïsoleerde outputs op de markt brengt en een standaard 18V uitgang... Prijs nog onbekend.

Robbert
28 december 2004, 12:06
Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat Cioks(.com) in het eerste kwartaal van 2005 ook een power supply met geïsoleerde outputs op de markt brengt en een standaard 18V uitgang... Prijs nog onbekend.

Mocht tijd worden! Ik zag de Big John als het broertje van de PP2, alleen omdat ie geen geisoleerde outputs had, had ik er niet het geld voor over.

Mike McCready
28 december 2004, 14:23
Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat Cioks(.com) in het eerste kwartaal van 2005 ook een power supply met geïsoleerde outputs op de markt brengt en een standaard 18V uitgang... Prijs nog onbekend.

Mocht tijd worden! Ik zag de Big John als het broertje van de PP2, alleen omdat ie geen geisoleerde outputs had, had ik er niet het geld voor over.

Er komen 4 nieuwe producten op de markt (eentje dus met geïsoleerde outputs). Die Big John had ik ook op het oog ja. De directeur van Cioks verzekerde mij voor 99% dat, in mijn geval, ik geen last zou krijgen van groundloops, maar ik ben er toch niet gerust op en wacht liever even af...