PDA

View Full Version : Jag-stang vraagjes



up-guitarman
15 december 2004, 18:00
Heey allemaal,

ik heb daarnet op een jagstang gespeeld (zo'n mooie blauwe) en had hierover nog enkele vraagjes ...

- Iemand ervaring met deze gitaar ??? Zo ja, goede of slechte ???
- Zitte er goeie pickups in, goeie nek, sustain ???
- Is er een mogelijkheid om zo'n rode shell slagplaat erop te zetten, is dat verkrijgbaar of zijn er andere opties ??? (past de mustang slagplaat hierop ?)
- Mijn muziekstijl; rock, funk, blues, ... (van muddy waters tot radiohead en van jimi hendrix tot queens of the stone age) Geschikte gitaar ???
- Iemand foto's van deze gitaar ???
- Enig idee hoe lang het zou duren om deze gitaar te leveren ???

Mercikes,
Erik

kokteejl
15 december 2004, 18:09
eerst: eindelijk! nog eens iemand die de jagstang mooi vindt!

ten tweede, je hebt toch iets van speelervaring overgehouden?
De pick-ups zijn slecht, naar het schijnt (i'm green like grass dus ik hoor niet zo hard het verschil - beetje maar), sustain is ook niet prachtig, en ikzelf vind de nek zalig! Hij ligt goed in men hand (véél beter dan men les paul wat ook logisch is)
Hij is denk ik het best voor wat hij gemaakt is: grunge. (maar volgens mij is het gewoon een productie van fender om geld te stelen van de kurt cobain-freaks)
Die shellplaat zal 'duh' wel mogelijk zijn, dat zullen ze hier wel nog zeggen...
En geschikte gitaar ja..kan ik niet echt iets op zeggen :s maakt toch niet zoveel uit? eigen stijl boven alles
Ik moest een maand en half wachten :) (problemen met de douane en zo)

up-guitarman
15 december 2004, 18:58
OKeej merci voor de eerste reactie;

Wat die speelervaring betreft, de nek ligt zeker goed in de hand maar met mijn vraag bedoelde ik vooral de betrouwbaarheid en de houtkeuze ...
Wat de p-ups betreft, als het effectief zo'n goede gitaar is, is het ook wel de moeite denk ik om er bv SD's in te steken !?!
Voor de rest jah, wachten op volgende reacties ...

Wie vind dit een goede/slechte gitaar, kan er een rode shellplaat op, ... ????

Greetz

Fuhgawz
15 december 2004, 18:59
Ik vind het model ook wel mooi, maar de bespeelbaarheid en klank vind ik een stuk minder.
Allereerst vind ik zelf de hals niet lekker in de hand liggen, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk... Ook de body ligt niet echt makkelijk tegen je pens door de vreemde vorm en het gebrek aan uitgesneden stukken die je bijvoorbeeld wel bij een Stratocaster ziet. Ten derde vind ik de elementen ook niet echt geweldig, maar als je de gitaar wel lekker vindt spelen kun je die vervangen.
Ik wil niet zeggen dat het een slechte gitaar is, maar als je kijkt naar de prijs die je ervoor betaalt zijn er veeel betere alternatieven.
EDIT: van de kwaliteit van het hout weet ik niks, aangezien ik hem maar een paar minuten in mijn handen heb gehad in een winkel, maar de slagplaat is vast wel te bestellen bij http://www.voxhumana.nl.

Bluesbreaker
15 december 2004, 19:03
kan er een rode shellplaat op, ... ????



ja hoor,
http://rclsgi.eng.ohio-state.edu/~asme/rschome2/shell%20oil.jpg
gewoon even afdrukken op plakfolie en netjes langs de randjes uitknippen

Ritch
15 december 2004, 19:42
kan er een rode shellplaat op, ... ????



ja hoor,
http://rclsgi.eng.ohio-state.edu/~asme/rschome2/shell%20oil.jpg
gewoon even afdrukken op plakfolie en netjes langs de randjes uitknippen
:o :-D

Negative K3 fan
15 december 2004, 20:59
Heey allemaal,

ik heb daarnet op een jagstang gespeeld (zo'n mooie blauwe) en had hierover nog enkele vraagjes ...

- Iemand ervaring met deze gitaar ??? Zo ja, goede of slechte ???
Ja en slecht

- Zitte er goeie pickups in, goeie nek, sustain ???
Pickups zijn wel ok, de nek is imo ultra kut, sustain kan beter, maar ik koop geen gitaar om of hij lang of kort sustaint, maar om de toon etc.

- Is er een mogelijkheid om zo'n rode shell slagplaat erop te zetten, is dat verkrijgbaar of zijn er andere opties ??? (past de mustang slagplaat hierop ?)
Ja, kun je volgens mij vast wel voor elkaar krijgen, bijvoorbeeld met een stewmac of walmort slgplaat.

- Mijn muziekstijl; rock, funk, blues, ... (van muddy waters tot radiohead en van jimi hendrix tot queens of the stone age) Geschikte gitaar ???
Nee

- Iemand foto's van deze gitaar ???
Kijk op www.jag-stang.com

- Enig idee hoe lang het zou duren om deze gitaar te leveren ???
geen idee

Mercikes,
Erik

Negative K3 fan
15 december 2004, 21:01
Heey allemaal,

ik heb daarnet op een jagstang gespeeld (zo'n mooie blauwe) en had hierover nog enkele vraagjes ...

- Iemand ervaring met deze gitaar ??? Zo ja, goede of slechte ???
Ja en slecht

- Zitte er goeie pickups in, goeie nek, sustain ???
Pickups zijn wel ok, de nek is imo ultra kut, sustain kan beter, maar ik koop geen gitaar om of hij lang of kort sustaint, maar om de toon etc.

- Is er een mogelijkheid om zo'n rode shell slagplaat erop te zetten, is dat verkrijgbaar of zijn er andere opties ??? (past de mustang slagplaat hierop ?)
Ja, kun je volgens mij vast wel voor elkaar krijgen, bijvoorbeeld met een stewmac of walmort slgplaat.

- Mijn muziekstijl; rock, funk, blues, ... (van muddy waters tot radiohead en van jimi hendrix tot queens of the stone age) Geschikte gitaar ???
Nee

- Iemand foto's van deze gitaar ???
Kijk op www.jag-stang.com

- Enig idee hoe lang het zou duren om deze gitaar te leveren ???
geen idee

Mercikes,
Erik

Bobbel
15 december 2004, 23:23
Ik heb zo'n 'mooie blauwe' (eigenlijk al verkocht, maar ik heb hem nog)... en ik moet zeggen, het is een geweldige gitaar... De hals is magistraal... de elementen gaan er mee door... en de sustain is ook nog wel redelijk maarn iet alles... je kan er een rode slagplaat op zetten, maar dan moet het wel een Mustang slagplaat zijn... gezien jou stijl is het een prima gitaar... een maat van mij gebruikte de mijne in een Big Band... maar dan iets funkier en hipper dan de echte oudewetse Big Bands en ja... voor rock uiteraard prima en dus ook zeer zeker voor jazz en dat soort stijlen... hij heeft een lekker warm geluid bij die humbucker... en over die levertijd, bij Feedback hebben ze hem op voorraad (je moet wel bellen voor de prijs)...

up-guitarman
16 december 2004, 12:09
Past de mustang slagplaat perfect op deze gitaar, of moet er nog geveild en geboort worden ???

Wat die"mooie blauwe" betreft, ik vond ze eigelijk pas mooi als ik ze had gezien, want op foto vond ik ze niet zo mooi, nu dus wel ... !!! :-D

dejohan
16 december 2004, 12:43
Ik vind hem pokkeduur voor de kwaliteit. Voor dezelfde prijs kan je veel betere Fenders vinden.

john.3001
16 december 2004, 13:33
- Zitte er goeie pickups in, goeie nek, sustain ???

Ehm, je hebt er net op gespeeld zeg je?



ik heb daarnet op een jagstang gespeeld (zo'n mooie blauwe) en had hierover nog enkele vraagjes ...

Dan weet je toch als het goed is zelf ook wel of de pups, nek en sustain goed zijn?

SilverFoo
16 december 2004, 14:55
Net als zovelen hier al zeggen. De pups zijn niet geweldig, maar vervangbaar. Persoonlijk vind ik de shape van het ding ook niet geweldig. De eerste series jagstangs waren echter wel goed (scheen ook een dimarzio SD te hebben). Deze reissues zijn echt niet zoveel soeps, en je betaald er toch nog zo`n 400 euro voor. Laten we eerlijk wezen: het is gewoon een cobain ripoff. En voor poprock/blues zo ik em al helemaal niet kopen, tis gewoon een grungegitaartje. Als je toch een budget hebt van rond de 400 euro kun je misschien beter een fender strat kopen...

SilverFoo
16 december 2004, 14:55
Net als zovelen hier al zeggen. De pups zijn niet geweldig, maar vervangbaar. Persoonlijk vind ik de shape van het ding ook niet geweldig. De eerste series jagstangs waren echter wel goed (scheen ook een dimarzio SD te hebben). Deze reissues zijn echt niet zoveel soeps, en je betaald er toch nog zo`n 400 euro voor. Laten we eerlijk wezen: het is gewoon een cobain ripoff. En voor poprock/blues zo ik em al helemaal niet kopen, tis gewoon een grungegitaartje. Als je toch een budget hebt van rond de 400 euro kun je misschien beter een fender strat kopen...

Bobbel
16 december 2004, 14:56
[quote="SilverFoo"]En voor poprock/blues zo ik em al helemaal niet kopen, tis gewoon een grungegitaartje.[quote]

Bij lange na niet alleen grunge... dat denk je alleen maar om dat Kurt hem heeft ontworpen, maar hij is zelfs geschikt voor jazz...

up-guitarman
16 december 2004, 16:36
Ik heb er idd op gespeeld, en op het eerste zicht goeie gitaar, ma ik vind da je na een eerste test nie veel weet dus de vraag is eigelijk gewoon wie er goeie of slechte ervaring mee heeft "op termijn".

Wat de sound betreft volg ik Bobbel volledig !!! Volgens mijn eerste indruk is dit zeker niet enkel een "grunge" gitaar, dat vind ik trouwens een nogal domme uitspraak, :-? volgens mij bestaat da niet, een "grunge"-gitaar of een "blues"-gitaar of ... Da is ma wa je er zelf van maakt.

En de shape, tjah, das ieder zijn ding, ik vind de blauwe heel mooi, mijn probleem nie da ander mense da nie vinde :razz:

up-guitarman
16 december 2004, 16:36
Ik heb er idd op gespeeld, en op het eerste zicht goeie gitaar, ma ik vind da je na een eerste test nie veel weet dus de vraag is eigelijk gewoon wie er goeie of slechte ervaring mee heeft "op termijn".

Wat de sound betreft volg ik Bobbel volledig !!! Volgens mijn eerste indruk is dit zeker niet enkel een "grunge" gitaar, dat vind ik trouwens een nogal domme uitspraak, :-? volgens mij bestaat da niet, een "grunge"-gitaar of een "blues"-gitaar of ... Da is ma wa je er zelf van maakt.

En de shape, tjah, das ieder zijn ding, ik vind de blauwe heel mooi, mijn probleem nie da ander mense da nie vinde :razz:

up-guitarman
16 december 2004, 16:37
Ik heb er idd op gespeeld, en op het eerste zicht goeie gitaar, ma ik vind da je na een eerste test nie veel weet dus de vraag is eigelijk gewoon wie er goeie of slechte ervaring mee heeft "op termijn".

Wat de sound betreft volg ik Bobbel volledig !!! Volgens mijn eerste indruk is dit zeker niet enkel een "grunge" gitaar, dat vind ik trouwens een nogal domme uitspraak, :-? volgens mij bestaat da niet, een "grunge"-gitaar of een "blues"-gitaar of ... Da is ma wa je er zelf van maakt.

En de shape, tjah, das ieder zijn ding, ik vind de blauwe heel mooi, mijn probleem nie da ander mense da nie vinde :razz:

up-guitarman
16 december 2004, 16:38
Ik heb er idd op gespeeld, en op het eerste zicht goeie gitaar, ma ik vind da je na een eerste test nie veel weet dus de vraag is eigelijk gewoon wie er goeie of slechte ervaring mee heeft "op termijn".

Wat de sound betreft volg ik Bobbel volledig !!! Volgens mijn eerste indruk is dit zeker niet enkel een "grunge" gitaar, dat vind ik trouwens een nogal domme uitspraak, :-? volgens mij bestaat da niet, een "grunge"-gitaar of een "blues"-gitaar of ... Da is ma wa je er zelf van maakt.

En de shape, tjah, das ieder zijn ding, ik vind de blauwe heel mooi, mijn probleem nie da ander mense da nie vinde :razz:

up-guitarman
16 december 2004, 16:38
Ik heb er idd op gespeeld, en op het eerste zicht goeie gitaar, ma ik vind da je na een eerste test nie veel weet dus de vraag is eigelijk gewoon wie er goeie of slechte ervaring mee heeft "op termijn".

Wat de sound betreft volg ik Bobbel volledig !!! Volgens mijn eerste indruk is dit zeker niet enkel een "grunge" gitaar, dat vind ik trouwens een nogal domme uitspraak, :-? volgens mij bestaat da niet, een "grunge"-gitaar of een "blues"-gitaar of ... Da is ma wa je er zelf van maakt.

En de shape, tjah, das ieder zijn ding, ik vind de blauwe heel mooi, mijn probleem nie da ander mense da nie vinde :razz:

SilverFoo
17 december 2004, 19:36
Tsja, als jij denkt dat je em lekker voor blues kunt gebruiken moet je hem vooral kopen. Voor die prijs zijn er veel (betere) gitaren te koop.

kokteejl
18 december 2004, 17:59
Net als zovelen hier al zeggen. De pups zijn niet geweldig, maar vervangbaar. Persoonlijk vind ik de shape van het ding ook niet geweldig. De eerste series jagstangs waren echter wel goed (scheen ook een dimarzio SD te hebben). Deze reissues zijn echt niet zoveel soeps, en je betaald er toch nog zo`n 400 euro voor. Laten we eerlijk wezen: het is gewoon een cobain ripoff. En voor poprock/blues zo ik em al helemaal niet kopen, tis gewoon een grungegitaartje. Als je toch een budget hebt van rond de 400 euro kun je misschien beter een fender strat kopen...

Idem, ripoff...ik heb hem niet gekocht omdat Kurt hem ontworpen heeft (ik haat zelfs die controverse rond die dooie klojo) vind het een gewoon simpel gitaartje, echt niets maar dan ook niets speciaals aan
(en zijn er dan goedkopere "fenders"? ik vond deze al redelijk goedkoop eerlijk gezegd :s)