PDA

View Full Version : Tech21 sansamp bassdriver



soapwater
15 december 2004, 16:25
Heeft iemand dit pedaaltje soms al eens getest, of soms in z'n bezit?
Kan ik ze ergens tweede hands vinden? Op ebay vind ik ze alleen in de US. Op www.music-store.de kost is 230€... Kan het goedkoper?
Een andere optie is de EBS multi-drive... Maar dan heb ik geen voorversterker hé...

Greetz

Phyrexian
15 december 2004, 17:27
Hey Soapwater. Zelf heb'k de Sansamp Bass Driver DI niet getest. Krijgt in't algemeen heel goede reviews van overal in de wereld.

EBS Multidrive heb'k zelf en het is een van de betere overdrive/distortion pedalen op de markt voor zowel bass als gitaar. Aanrader, maar eveneens duur.

De Multidrive en de Sansamp zijn wel compleet andere dingen. De multidrive is een overdrive pedaal, waar de sansamp eerder een preamp/di box is. Toch even bedenken wat je nodig hebt.

Ik ben zelf ook op zoek naar een tweedehands Sansamp bassdriver omdat'k niet tevreden ben van de DI in m'n Ampeg.

soapwater
15 december 2004, 19:09
hmmm... Jah.
Langs de ene kant ben ik op zoek naar een lichte overdrive die ik alleen met m'n amp niet kan krijgen maar ik zoek ook een voorversterker die ik dan op een poweramp die ik nog heb staan thuis kan aansluiten om thuis te oefenen.
Ik dacht toch dat de sansamp bassdriver een tube-sim had die je kan oversturen?!
Ik weet het niet helemaal. Ik ben nu een J-fet voorversterker aan het bouwen, maar voorlopig doet hij het nog niet...

Greetz

Chris Wolstenholme
15 december 2004, 19:14
de EBS heeft tube sim, die je heel licht kan oversturen tot lekker dik :)
eigenlijk qua distortion precies wat je zoekt, maar die sansamp weet ik niet van.

Goose
15 december 2004, 23:34
He,

Sorry dat ik het zeg hoor, maar ik vond die Multidrive van EBS waardeloos binnen band gebruik. Als ik alleen speelde klonk hij tegek maar met 2 gitaristen erbij met hun roggelende Marshalls, VEEL TE MODDERIG. Je was qua geluid niet hoorbaar meer, ik had geen idee wat ik aan het spelen was. Verschillende instelling geprobeerd want ja toch een duur ding om zomaar weer weg te doen. Uit eindelijk weg gedaan en een MXR M-80 gekocht, tegek ding. Je moet hem maar eens proberen. Is zeeeer geschikt om net dat randje te krijgen in je geluid, beetje een Ampeg die begint te grommen. Zit ook een DI in (klinkt ook erg goed) en is 2 kanaals, maar niet 2 verschillende drive instellingen helaas.

Greets Goose.

Chris Wolstenholme
15 december 2004, 23:43
he goose, dat kan ook aan je amp EQ liggen, IMO moet je om beetje lekkere disto door de band te prikken beetje mid mid/hoog indraaien.

ik gebruik hem in 2 bands en ben altijd alleen maar beter te horen zodra ik hem inkick, het KAN dus wel, maar hij is wel erg verschillend per bas.

Equalizer
16 december 2004, 00:12
Basswasp heeft die SansAmp volgens mij, hij zal een dezer dagen vast wel reageren..

Phyrexian
16 december 2004, 10:11
he goose, dat kan ook aan je amp EQ liggen, IMO moet je om beetje lekkere disto door de band te prikken beetje mid mid/hoog indraaien.

ik gebruik hem in 2 bands en ben altijd alleen maar beter te horen zodra ik hem inkick, het KAN dus wel, maar hij is wel erg verschillend per bas.

+1
Mijn ampsettings hebben ook een enorme midboost waardoor ik geen problemen heb om mezelf te horen, zelfs niet met de multidrive aan.
Het kan uiteraard ook aan je bass en amp liggen.

emielow
16 december 2004, 11:32
hej soapwater,

die tech 21 sansamp vinnik wel een superding! ik heb um is geprobeerd, en het werkt als pre-amp (met 3 bands eq) en je kunt er nog drive overheengooien, en daar kun je prima tubedrive mee simlueren als je het mij vraagt.

http://www.zzounds.com/media/feed/large/TCHBSDR.jpg

het enige probleem vind ik, dat als het pedaal "uit" staat hij (naar mijn weten) ook niet meer als pre-amp fungeert. dus als je hem alleen af en toe als overdrive pedaal wil gebruiken, heb je er dus geen pre-amp aan heb ik het idee.. als het anders ligt hoor ik het graag.. maar als je dus altijd met een drive-randje wil spelen is het geen probleem. als het pedaal altijd aanstaat zegmaar. zoniet werkt de pre-amp alleen als je het pedaal intrapt (en kun je dus het drive geluid 3 bands instellen enzow)

wil je dus een pre-amp die altijd aanstaat, en af en toe een drive eroverheen kun je misschien beter voor de mxr di gaan:

http://www.gakkido.jp/online-shop-main/media/mxr-m80-bass-di-plus-mini.jpg

dan heb je dus een pre-amp met daarbij een apart overdrive kanaal, ik weet alleen neit wat deze kost. maar is wel iets veelzijdiger heb ik het idee.

succes

emielow
16 december 2004, 11:32
hej soapwater,

die tech 21 sansamp vinnik wel een superding! ik heb um is geprobeerd, en het werkt als pre-amp (met 3 bands eq) en je kunt er nog drive overheengooien, en daar kun je prima tubedrive mee simlueren als je het mij vraagt.

http://www.zzounds.com/media/feed/large/TCHBSDR.jpg

het enige probleem vind ik, dat als het pedaal "uit" staat hij (naar mijn weten) ook niet meer als pre-amp fungeert. dus als je hem alleen af en toe als overdrive pedaal wil gebruiken, heb je er dus geen pre-amp aan heb ik het idee.. als het anders ligt hoor ik het graag.. maar als je dus altijd met een drive-randje wil spelen is het geen probleem. als het pedaal altijd aanstaat zegmaar. zoniet werkt de pre-amp alleen als je het pedaal intrapt (en kun je dus het drive geluid 3 bands instellen enzow)

wil je dus een pre-amp die altijd aanstaat, en af en toe een drive eroverheen kun je misschien beter voor de mxr di gaan:

http://www.gakkido.jp/online-shop-main/media/mxr-m80-bass-di-plus-mini.jpg

dan heb je dus een pre-amp met daarbij een apart overdrive kanaal, ik weet alleen neit wat deze kost. maar is wel iets veelzijdiger heb ik het idee.

succes

emielow
16 december 2004, 11:32
hej soapwater,

die tech 21 sansamp vinnik wel een superding! ik heb um is geprobeerd, en het werkt als pre-amp (met 3 bands eq) en je kunt er nog drive overheengooien, en daar kun je prima tubedrive mee simlueren als je het mij vraagt.

http://www.zzounds.com/media/feed/large/TCHBSDR.jpg

het enige probleem vind ik, dat als het pedaal "uit" staat hij (naar mijn weten) ook niet meer als pre-amp fungeert. dus als je hem alleen af en toe als overdrive pedaal wil gebruiken, heb je er dus geen pre-amp aan heb ik het idee.. als het anders ligt hoor ik het graag.. maar als je dus altijd met een drive-randje wil spelen is het geen probleem. als het pedaal altijd aanstaat zegmaar. zoniet werkt de pre-amp alleen als je het pedaal intrapt (en kun je dus het drive geluid 3 bands instellen enzow)

wil je dus een pre-amp die altijd aanstaat, en af en toe een drive eroverheen kun je misschien beter voor de mxr di gaan:

http://www.gakkido.jp/online-shop-main/media/mxr-m80-bass-di-plus-mini.jpg

dan heb je dus een pre-amp met daarbij een apart overdrive kanaal, ik weet alleen neit wat deze kost. maar is wel iets veelzijdiger heb ik het idee.

succes

soapwater
16 december 2004, 14:40
Hmm... En waar kan ik die MXR of info vinden? Zal nog wel een pak duurder zijn dan de Tech21 zeker? Eigenlijk wil ik gewoon een lichte overdrive die ik niet aan en it hoef te zetten. Ik zoek gewoon dat kleine scherpe randje aan m'n geluid.

Greetz

soapwater
16 december 2004, 14:41
Hmm... En waar kan ik die MXR of info vinden? Zal nog wel een pak duurder zijn dan de Tech21 zeker? Eigenlijk wil ik gewoon een lichte overdrive die ik niet aan en it hoef te zetten. Ik zoek gewoon dat kleine scherpe randje aan m'n geluid.

Greetz

Phyrexian
16 december 2004, 15:10
Hmm... En waar kan ik die MXR of info vinden? Zal nog wel een pak duurder zijn dan de Tech21 zeker? Eigenlijk wil ik gewoon een lichte overdrive die ik niet aan en it hoef te zetten. Ik zoek gewoon dat kleine scherpe randje aan m'n geluid.

Greetz

Als je alleen overdrive wenst, dan hoef je écht geen preamp/di pedaal te kopen, maar een overdrive pedaal!!!

Aanraders qua bass-overdrive:
- EBS MultiDrive (duur, maar super)
- Fulltone BassDrive (heel duur, maar ook super)
- Digitech Bass Overdrive (X-Series, goed en betaalbaar)

Phyrexian
16 december 2004, 15:15
Hmm... En waar kan ik die MXR of info vinden? Zal nog wel een pak duurder zijn dan de Tech21 zeker? Eigenlijk wil ik gewoon een lichte overdrive die ik niet aan en it hoef te zetten. Ik zoek gewoon dat kleine scherpe randje aan m'n geluid.

Greetz

Google! :roll:
http://www.jimdunlop.com/products/electronics/mxr/products/manuals/m80_manual.pdf
http://www.jimdunlop.com/products/electronics/mxr/index.html


Ik heb veel gelezen over die MXR DI+ en die overdrive/distortion kan heel extreem klinken. Zeker eerst uitproberen.

Phyrexian
16 december 2004, 15:18
Duitse prijzen:

Sansamp: € 229
MXR: € 179

Phyrexian
16 december 2004, 15:20
Er is sinds kort ook de EBS MicroBass. Ook een hi-end bass di/preamp. Zeer goed, maar weerom duur (zo rond de 350 euro).

Goose
16 december 2004, 19:26
Tja als je je geluid eerst moet veranderen voordat je die EBS Multidrive wilt gebruiken.... Komt erop neer dat het geluid wat ik nomaal heb (mijn goede instelling zoals ik mijn geluid graag heb) eerst moet veranderen voordat die EBS lekker wilt klinken...heeel erg handig dus...NOT. Vooral niet als je dus met een 1 trap op het pedaal een geluid wilt veranderen binnen 1 nummer (ik zie het al helemaal voor me..: Jongens even stoppen met spelen hoor, mijn versterker moet even anders ingesteld worden anders klinkt m'n overdrive niet...) andere oplossing zou zijn een EQ er bij te kopen...mmm, nog duurder uit. De EBS is duurder dan de MXR (en die heeft een tegek geluid en een EQ en een mix voor FX/dry en een DI en een 2e kanaal) Tja voor mij al heel snel een keus gemaakt, niet dan? Blijf erbij dat EBS wel leuke en soms erg tegekke pedaaltjes maakt maar dat ze wel een beetje overgewaardeerd worden soms. Soms is het net als of EBS de heilige graal is, nou voor mij absoluut niet dus. Enige EBS die ik heb die ik echt de moeite waard vind is de Unichorus. Heb trouwens al veel vaker slechte reacties over de Multidrive gehoord van bassisten, en als ik ze de MXR tip hoor ik ook meestal later dat ze deze inderdaad beter vinden (en bruikbaarder). Over de Sansamp kan ik weinig zeggen behalve dat een bassist die ik ken (en een eigen gitaarzaak heeft) ze qua geluid wel redelijk op elkaar vindt lijken maar dat hij veel meer van de MXR's verkoopt dan van de Sansamp (en al helemaal dan de Multidrive). Heb laatst ook nog de Overdrive van Emma geprobeert, die klinkt trouwens ook heeeel erg lekker (ook heel goed voor bass) en qua klank kan je er een klasse AB tot een klasse A geluid er uit krijgen. Zeker de moeite waard om hem te proberen. Tja als je geld teveel hebt, zou je ook eens de Whooly Mammoth van Zvex moeten uitproberen, helemaal een tegekke Fuzz.

Greets Goose.

soapwater
16 december 2004, 20:40
et voila... Daarnet heb ik die MXR besteld... Binnen enkele dagen (hoop ik) komt de postbode ermee langs. Ik betaal iets minder dan 290€ (verzending inbegrepen). Testen was redelijk onmogelijk. Ik heb in België geen enkele winkel gevonden die er ééntje in voorraad had. Ik hoop dat het een beetje meevalt, maar als ik al die goede reviews lees.
M'n plan is om hem live en voor repetities voor m'n versterker te gebruiken om een lichte overdrive-randje te krijgen of rechtstreeks met de D.I. op de PA te spelen, thuis wil ik hem gebruiken als voorversterker en hem op een eindtrapje aansluiten om wat te oefenen.
En als er dan toch eens een optreden is waar ik op een andere amp moet spelen dan kan ik hem handig gebruiken (volgens verschillende reviews) om een rotte amp toch net iets beter te laten klinken...
Ik ben eens benieuwd en ik hoop dat het een mooie investering van m'n spaargeld is...

Greetz

Chris Wolstenholme
16 december 2004, 21:31
Tja als je je geluid eerst moet veranderen voordat je die EBS Multidrive wilt gebruiken.... Komt erop neer dat het geluid wat ik nomaal heb (mijn goede instelling zoals ik mijn geluid graag heb) eerst moet veranderen voordat die EBS lekker wilt klinken...heeel erg handig dus...NOT. Vooral niet als je dus met een 1 trap op het pedaal een geluid wilt veranderen binnen 1 nummer (ik zie het al helemaal voor me..: Jongens even stoppen met spelen hoor, mijn versterker moet even anders ingesteld worden anders klinkt m'n overdrive niet...) andere oplossing zou zijn een EQ er bij te kopen...mmm, nog duurder uit. De EBS is duurder dan de MXR (en die heeft een tegek geluid en een EQ en een mix voor FX/dry en een DI en een 2e kanaal) Tja voor mij al heel snel een keus gemaakt, niet dan? Blijf erbij dat EBS wel leuke en soms erg tegekke pedaaltjes maakt maar dat ze wel een beetje overgewaardeerd worden soms. Soms is het net als of EBS de heilige graal is, nou voor mij absoluut niet dus. Enige EBS die ik heb die ik echt de moeite waard vind is de Unichorus. Heb trouwens al veel vaker slechte reacties over de Multidrive gehoord van bassisten, en als ik ze de MXR tip hoor ik ook meestal later dat ze deze inderdaad beter vinden (en bruikbaarder). Over de Sansamp kan ik weinig zeggen behalve dat een bassist die ik ken (en een eigen gitaarzaak heeft) ze qua geluid wel redelijk op elkaar vindt lijken maar dat hij veel meer van de MXR's verkoopt dan van de Sansamp (en al helemaal dan de Multidrive). Heb laatst ook nog de Overdrive van Emma geprobeert, die klinkt trouwens ook heeeel erg lekker (ook heel goed voor bass) en qua klank kan je er een klasse AB tot een klasse A geluid er uit krijgen. Zeker de moeite waard om hem te proberen. Tja als je geld teveel hebt, zou je ook eens de Whooly Mammoth van Zvex moeten uitproberen, helemaal een tegekke Fuzz.

Greets Goose.

tja als je dat standaard niet gebruikt dan is het idd niet jou distortion, maar als je wel met een midboostje speelt dan kan ie perfect zijn.
op zich zie ik die MXR wel zitten, al vaker naar gekeken, maar dat zou dan mijn 4e overdrive worden en dat vind ik beetje veel van het goede eigenlijk. dan moet iemand mijn digitech over willen nemen.

soapwater
24 december 2004, 10:41
Mijn MXR m80 D.I. is vandaag gearriveerd... Klinkt zeer veelbelovend op een kleine Laney (HCM15B) oefenversterker. Straks ga ik em eens op mijn grote amp uittesten ...Spannend...
Het enige kleine minpuntje vind ik dat er geen active/passive-switch opzit zodat je de ingangsgevoeiligheid kan instellen. Ik kan het distortion-kanaal namelijk niet clean krijgen omdat m'n OLP teveel output heeft. Op de site van MXR, las ik nochthans dat het geen probleem zou zijn om het distortion-kanaal als boost te gebruiken.
Voor de rest zijn de controls wel echt erg 'vet' zoals dat gezegd wordt. De Blend-knop is geweldig omdat je zo de distortion achter de cleane sound kan wegsteken...
Prima dus, nu nog afwachten wat ie geeft op onze gig morgenavond...

Greetzzzz...