PDA

View Full Version : Sessionette 75



SilverFoo
15 december 2004, 16:19
hoi,

Is er iemand die me misschien wat info kan verschaffen over de sesionette75 met 2x10" speakers? Geluidskwaliteit e.d. Kan er namelijk niet zoveel over vinden. BVD!

bat
15 december 2004, 17:02
2 x 10" speakers op een sessionette 75? Die dingen werden toch alleen gemaakt met een 1 x 12"?

Anyway, meer info: http://www.award-session.com/sessionette.html

Ik heb zelf een Sessionette 75 gehad en dat ding zag er dan wel niet meer uit en de helft van de knoppen (de galm incluis) werkte niet meer, maar dat ding kon LOEIHARD clean. Zelfs mensen met een half stack hadden moeite hem bij te houden. Met een 4x12 eronder was het allemaal nog indrukwekkender.

Misschien dat ik het nu niks meer gevonden had, maar diep in mijn hart heb ik er altijd spijt van gehad dat ik hem heb laten wijken voor een Peavey Bandit...

matto
15 december 2004, 17:19
Sessionettes zijn erg puike versterkers, enige probleem is dat er nog wel eens een ILP eindtrapmodule naar z'n grootje gaat.
Maar die zijn te vervangen door iemand met voldoende kennis van zaken.
Maar als ze in orde zijn dan klinken ze vooral clean erg goedmet een overdrive pedaaltje ervoor kun je eenmooie crunch.drive sound maken. :P

SilverFoo
15 december 2004, 17:39
2 x 10" speakers op een sessionette 75? Die dingen werden toch alleen gemaakt met een 1 x 12"?

Anyway, meer info: http://www.award-session.com/sessionette.html

Ik heb zelf een Sessionette 75 gehad en dat ding zag er dan wel niet meer uit en de helft van de knoppen (de galm incluis) werkte niet meer, maar dat ding kon LOEIHARD clean. Zelfs mensen met een half stack hadden moeite hem bij te houden. Met een 4x12 eronder was het allemaal nog indrukwekkender.

Misschien dat ik het nu niks meer gevonden had, maar diep in mijn hart heb ik er altijd spijt van gehad dat ik hem heb laten wijken voor een Peavey Bandit...

Inderdaad, 2x 10" speakers :razz: . Ik kon (ken) het merk helemaal niet en zoek een amp met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Ik kan geen buizenbak kopen dus ik dacht dat misschien zo`n sessionette wel iets voor me was. Wat zijn de voordelen dan t.o.v die 2x10" speakers? Betere spreiding van het geluid? En hoe is de betrouwbaarheid? De sessionettes komen uit de begin 80er jaren maar ik zoek wel een amp die een beetje betrouwbaar is. Vooral in de oefenruimte en als backup onstage.

SilverFoo
15 december 2004, 17:40
2 x 10" speakers op een sessionette 75? Die dingen werden toch alleen gemaakt met een 1 x 12"?

Anyway, meer info: http://www.award-session.com/sessionette.html

Ik heb zelf een Sessionette 75 gehad en dat ding zag er dan wel niet meer uit en de helft van de knoppen (de galm incluis) werkte niet meer, maar dat ding kon LOEIHARD clean. Zelfs mensen met een half stack hadden moeite hem bij te houden. Met een 4x12 eronder was het allemaal nog indrukwekkender.

Misschien dat ik het nu niks meer gevonden had, maar diep in mijn hart heb ik er altijd spijt van gehad dat ik hem heb laten wijken voor een Peavey Bandit...

Inderdaad, 2x 10" speakers :razz: . Ik kon (ken) het merk helemaal niet en zoek een amp met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Ik kan geen buizenbak kopen dus ik dacht dat misschien zo`n sessionette wel iets voor me was. Wat zijn de voordelen dan t.o.v die 2x10" speakers? Betere spreiding van het geluid? En hoe is de betrouwbaarheid? De sessionettes komen uit de begin 80er jaren maar ik zoek wel een amp die een beetje betrouwbaar is. Vooral in de oefenruimte en als backup onstage. En die site had ik gevonden, staat alleen niet bijster veel op :-?

yanto
15 december 2004, 18:04
sessionette met 2 x10 komt mij ook heel vreemd voor. Heb zelf ook een ouwe met 1 x 12 kan idd loeihard clean.
ideaal voor kleinere gigs en om mee te repeteren. Knoop er een effectenbak aan en je kan er alle kanten mee op.
Je kan hem zelfs nog voor grote optredens gebruiken, microfoon ervoor en je zaalgeluid gaat toch over de PA.

SilverFoo
15 december 2004, 19:06
ok bedankt, wat is de waarde van zo`n ding tweedehands, ruw geschat?

Soul Grinder
15 december 2004, 19:56
Goh, dit topic herinnert me eraan dat ik hier ook nog een Sessionette versterker heb staan. Al een paar jaar totaal niet meer gebruikt.
Ik meen me te herinneren dat ie inderdaad vrij hard kon gaan. 8-)
Ik zal hem eens een keer weer aansluiten... Kijken wat ie nog kan. :razz:

Jeroenvanhulsteijn
15 december 2004, 20:24
ok bedankt, wat is de waarde van zo`n ding tweedehands, ruw geschat?

Paar jaar geleden waren ze 150 euro. Maar tegenwoordig zie je ze zelfs voor 350 euro. Is dan "vintage" enzo.

Jax
15 december 2004, 20:40
Op marktplaats staat er een voor 190,-

EDIT: Die is inderdaad 2x10..

SilverFoo
15 december 2004, 20:44
Op marktplaats staat er een voor 190,-

EDIT: Die is inderdaad 2x10..

Had ik zien staan ja :D . Nou, maar eens proberen of ik er een slaatje uit kan slaan :razz:

bat
15 december 2004, 23:00
Voor die prijs echt net. Serieus, als ik het geld had, kocht ik hem meteen.

hadv
16 december 2004, 00:00
ik heb um ook gezien, mijns inziens een prima prijs
uiteraard wel ff uitproberen, maar daslogies

morris
16 december 2004, 00:47
Session 75 met 2x10 is wel degelijk gemaakt, alhoewel die niet zo goed verkocht als de 1x12 (of de stereo head). Ultieme jazz / crunch bak, deze 2x10. Think Polytone.
Zelfs de Sessionette (30 watt) was erg goed en hard!

Those were the days.... Alhoewel ik er al heel lang geen meer gehoord heb, dus mijn beoordeling kan een beetje gekleurd zijn.....

Morris

Harry
16 december 2004, 10:24
ik heb er ook nog goede herinneringen aan. Heb nooit meer een transistorbak gehoord die in de buurt kwam...

yanto
16 december 2004, 12:39
Session 75 met 2x10 is wel degelijk gemaakt, alhoewel die niet zo goed verkocht als de 1x12 (of de stereo head). Ultieme jazz / crunch bak, deze 2x10. Think Polytone.
Zelfs de Sessionette (30 watt) was erg goed en hard!


Ja zag ze idd staan op de session site. Wist ik helemaal niet. Wel leuk om te lezen. :lol: