PDA

View Full Version : ik zoek: een tweak-gitaar



Orpheo
15 december 2004, 15:43
hey guys,

ik ben op zoek naar een goedkoop gitaartje van mahonie, met 24 frets, gewoon om compleet te tweaken. als het essen is, vind ik het ook best, als het maar geen linden (basswood) of alder (elzen) is.

de nek moet ook set of neck thru zijn.

liefst onder de 500 euro, liever goedkoper. ik wil gewoon alles dat er aan te tweaken valt, veranderen, gewoon voor de lol.

is squier iets? is dat goed hout? of is dat echt naatje?

guvnor
15 december 2004, 15:53
Volgens mij zijn de meeste Squiers van Alder of Agathis...en hebben ze bolt on necks.

Azrael
15 december 2004, 15:57
Volgens mij zijn de meeste Squiers van Alder of Agathis...en hebben ze bolt on necks.

En geen 24frets.....

Nrrrk
15 december 2004, 15:59
Ibanez SZ320?

Die heeft dacht ik set-in neck en mahonie body. Is volgens mij 'n kick-ass gitaar.

EmgMaster
15 december 2004, 16:00
of iets van dean, tweedehands???

chennie
15 december 2004, 16:11
epiphone les paultje,
goedkoop genoeg om er aan te tweaken, duur genoeg zodat het bij het tweaken niet alles uit elkaar valt.

GuitarMaster
15 december 2004, 16:23
Waarom geen Alder en wel Ash?

michielv
15 december 2004, 16:52
Waarom geen Alder en wel Ash?

Ja, dat was ook zo'n beetje het eerste wat me te binnen schoot... Mahonie en Essen liggen zo ongeveer werelden uit elkaar... :roll:

Terug naar het onderwerp: waarom niet een oude Japanner (Aria, Ibanez Musician oid), zo'n jaren '70 ding met doorlopende hals? Zitten weliswaar meestal 22 frets op maar bij een doorlopende hals de toets een stukje uitbreiden en er 2 frets bij plakken is wel te doen.

Squier, Epi enz: dit is allemaal echt niet wat je zoekt.

Jeroenvanhulsteijn
15 december 2004, 16:56
waarom wel een oude japanse aria maar bv geen epiphone genesis??

Orpheo
15 december 2004, 17:54
waarom wel mahonie en essen, en geen elzen?

haha, daar heb ik geen rationele verklaring voor, sorry.

ik heb een zwak voor essen...thats all.

Dirk_Hendrik
15 december 2004, 18:53
Terug naar het onderwerp: waarom niet een oude Japanner (Ibanez Musician oid)

Waarom heb ik nu meteen een visioen van de volgende volledig vernaggelde Musician op Marktplaats..... :-(

michielv
16 december 2004, 08:08
waarom wel een oude japanse aria maar bv geen epiphone genesis??

Dat zou natuurlijk ook nog kunnen, hoewel die geen doorlopende hals hebben volgens mij. Wat ik bedoel zijn die gitaren met een 5 delige hals (licht-donker-licht-donker-licht gelamineerd) en twee van die meestal donkerbruine vleugels aan weerskanten. Zijn meestal Matsumoku gitaren, ongeacht of er nou Ibanez, Aria, Westone, Yarok of wat dan ook op staat.

In 99 van de 100 gevallen wordt op dit forum trouwens met squier & epi de huidige generaties budget modellen bedoeld, dus geen oude Japanse Squiers en Japanse en Amerikaanse Epiphones.

jorrit
16 december 2004, 10:31
uhm ik denk dat het lastig wordt om voor het geld lastig wordt om een neck through te kopen maar ik raad je aan ebay.de af te struinen

michielv
16 december 2004, 11:57
Nee hoor, valt best mee. Een simpele hardtail neck through uit Japan van het type zoals ik boven heb beschreven kost misschien 200-250 euro? Heb je natuurlijk geen Floyd of Kahler maar daar werd niet naar gevraagd.

Neals
16 december 2004, 12:42
Ibanez SZ320 is niet echt een gitaar om alles aan te tweaken, den dat de brug moeilijk word en je niet verder komt dan de electronica.

Neem dan een RG570 of iets dergelijks

lupoloco
16 december 2004, 13:38
maar die is niet neckthrough/set

wietse
16 december 2004, 17:28
Nee hoor, valt best mee. Een simpele hardtail neck through uit Japan van het type zoals ik boven heb beschreven kost misschien 200-250 euro? Heb je natuurlijk geen Floyd of Kahler maar daar werd niet naar gevraagd.

je bedoelt dus zoiets?
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/arirang.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/ariranback.jpg

dit is een arirang , een koreaan , met een dikke hals en die doe ik NIET weg!
heb er verdomme al een wachtlijst van 3 man voor die hem allemaal
willen hebben mocht ik hem ooit weg doen.
kan dus goed begrijpen waarom je zoiets wilt hebben een erg fijne gitaar
en die originele pu's zijn ook beslist niet slecht.
je kan ook zoeken naar een oude hondo professional II die hadden ook dit model alleen geen neckthrough maar set neck ,en als je mazzel hebt ook een fijne gitaar.
en hondo's zijn meestal erg goedkoop deze koste me 35 euro.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars2/hondo2.jpg

ook die is niet te koop!

wietse
19 december 2004, 16:17
er staat er weer 1 te koop 75 euro koopje dus ,lijkt mij ook een neckthrough.
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/36460.htm proberen en er voor gaan zou ik zeggen ,ik heb al zoiets dus heb er geen belang bij.

michielv
20 december 2004, 08:25
Geinig, die zag ik net ook maar ik ben dus te laat om je er op te wijzen :D

Niet alleen een doorlopende hals maar ook 24 frets volgens mij?