PDA

View Full Version : vraag voor Randall RH100/G2 top gebruikers



rupke
15 december 2004, 10:09
Hoi,

ik heb gisterern met mijn nieuwe randall RH100/G2 top gespeelt over een 4 x 12" cabinet (van 8 ohm).

ik had de master half open staan en ook het level van het clean bijn a half open. lekker vol van geluid. toen ik overschakelde naar overstuurd merkte ik dat het volume van het overstuurde kanaal een stuk lager is terwlijk ik het level van het overstuurde kanaal helemaal had openstaan.

Is dit normaal.

He tlijkt dat je op laag volume wel goed kunt afstellen tussen de twee kanalen maar op hoog volume het overstuurd kanaal qua volume achterblijft.

Ik hoor graag van jullie,

Groetjes Rupke

Jim Marshall
15 december 2004, 18:03
Staat je gain wel open?

De andere gitarist bij mij in de band heeft ook zo'n amp en met alle knoppen op 12 uur blaast dat ding je de oefenruimte uit!!!

NRK
15 december 2004, 23:23
Inderdaad. het cleane kanaal gaat ECHT SUPER HARD!!! pijnlijk zonder oordopjes gewoon. De distortion gaat zachter, maar nog steeds rete hard!.

Zet ook de master wat meer open, niet heel klein zetten en de clean helemaal open, want dan gaat de overdrive dus zachter. Snappie.

Distortion moet gewoon rete hard kunnen dusseee

BartL
16 december 2004, 00:17
Distortion moet gewoon rete hard kunnen dusseee
Dude...waar heb jij op school gezeten? :o

rupke
16 december 2004, 11:13
Allemaal alvast bednakt voor de info.

Ik ga vanavond weer met de band repeteren. Ik zal jullie adviezen, op en aanmerkingne uitproberen. Jullie horen morgen van me.

Groetjes Rupke

Neals
16 december 2004, 12:47
Gewoon een kwestie van goed afstellen, meestal donder ik het level van het cleane kanaal omlaag, scheurkanaal wat luider en voila.

rupke
17 december 2004, 12:37
Het is gelukt hoor.

leven van clean inderdaad op een kwart beneden. level oversturing helemaal open en de master op 3 kwart. gas gevennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.

Gisteren trouwens ook mijn Boss me50 op het cleame kanaal gehad. wowwwwwwwwwwwwwwwwww. erg vet hoor. vooral de clean e bosost is zeer handig voor de solo's

massul en bedankt voor alle reacties Rupke

rupke
17 december 2004, 12:41
PS

Ik vind nog wel dat je hem erg ver open moet draaien voor 100 watt. Dit is trouwens mijn eerste transistor versterker ik heb ook een 50 watt top en ik heb het idee dat die de 100 watt top wegblaast. maar die is te zwaar om elke keer mee naar de repetitie te sjouwen.