PDA

View Full Version : Jackson DK2S Dinky, ervaringen hiermee gevraagd



charlotte
15 december 2004, 00:16
Hallo mede-rockers.
Komend jaar wil ik de bovengenoemde gitaar wellicht aan gaan schaffen,ziet er gaaf uit,floyd rose trem systeem,sustainer van sustainiac aan boord,seymour duncun elementen,en ...betaalbaar +- 650,-- euries.
Mijn vraag is of iemand deze gitaar kent,en /of er ervaring mee heeft .

Alvast bedankt voor reacties. groetjes Charlotte .

Orpheo
15 december 2004, 00:23
is zover ik weet de budget-serie van jackson. zou ik, als ik jou was, voor een charvel model 6 gaan, of beter, als je m vinden kan, de 650. is ongeveer even duur, maar vind ik stukken beter. betere houtsoorten, (imo) betere floyd (schaller) en echte parelmoeren inlays, maar das geen echt criterium.

Wormaap
15 december 2004, 00:36
Een Model 6 heeft geen Schaller, da's de Contemporary 650X.
Maar een Model 6 is ZEKER een supergitaar (heb er zelf een :-D) al moet je wel maar net de mazzel hebben dat je er een vindt, want ze komen niet zo vaak voorbij 2ehands (en ze worden al sinds 1989 niet meer gemaakt :P)

charlotte
15 december 2004, 00:41
Dank jullie wel,
Alleen heeft dat andere model wat jullie noemden ook een sustainer aan boord ?
en wat is het nadeel van de floyd-rose dan ?

groetjes Charlotte.

Orpheo
15 december 2004, 01:02
Een Model 6 heeft geen Schaller, da's de Contemporary 650X.
Maar een Model 6 is ZEKER een supergitaar (heb er zelf een :-D) al moet je wel maar net de mazzel hebben dat je er een vindt, want ze komen niet zo vaak voorbij 2ehands (en ze worden al sinds 1989 niet meer gemaakt :P)

ik heb dus een contemporary 650x met schaller. die specs die ik gaf waren ook voor die 650.

de originele floyd rose heeft niet een extreeeeeem nadeel.

de jackson heeft nl de echte floyd, en de charvel heeft een licentie ervan (schaller bouwt m dus na) maar de schaller is veel stabieler (vind ik).

de originele is goed
de schaller is beter

(ik vind m zelfs beter dan de edge-bruggen, lo pro edge, en alle andere ibanez-varianten van floyds)

maar met de model 6 heb je ook een goeie hoor! maar ik vond de 650 beter... :wink:

Ibanez RuleZ
15 december 2004, 01:17
sorry orpheo, maar wat je zegt klopt gewoon niet.

1. de DK2S is misschien wel van de japanse lijn, maar is zeker geen slechte gitaar, goede houtsoorten (ik dacht alder), een neck die onder jacksonfans geroemd wordt als een van de beste, zo niet beste profiel ooit gemaakt door jackson (inlcuis amerikaanse modellen). duncan designed elementen zijn gewoon, niets bijzonders. licenced floyd (NIET EEN OFR)

2. de schaller is NIET stabieler dan een OFR, ze zijn beiden even goed. verschil zit m voornamelijk in het materiaal, de base plate van een OFR is van staal, die van een Schaller is van gietijzer (diecast).

een model 6 of een 650 is inderdaad beter dan een dk2s, dat lijdt geen twijfel (zijn nagenoeg even goed als USA jacksons met iets andere specs)

maar de DK2 is een prima gitaar, hij zou beter zijn dan ibanezzen uit diezelfde prijscategorie

Harrald

Orpheo
15 december 2004, 01:28
sorry orpheo, maar wat je zegt klopt gewoon niet.

1. de DK2S is misschien wel van de japanse lijn, maar is zeker geen slechte gitaar, goede houtsoorten (ik dacht alder), een neck die onder jacksonfans geroemd wordt als een van de beste, zo niet beste profiel ooit gemaakt door jackson (inlcuis amerikaanse modellen). duncan designed elementen zijn gewoon, niets bijzonders. licenced floyd (NIET EEN OFR)

2. de schaller is NIET stabieler dan een OFR, ze zijn beiden even goed. verschil zit m voornamelijk in het materiaal, de base plate van een OFR is van staal, die van een Schaller is van gietijzer (diecast).

een model 6 of een 650 is inderdaad beter dan een dk2s, dat lijdt geen twijfel (zijn nagenoeg even goed als USA jacksons met iets andere specs)

maar de DK2 is een prima gitaar, hij zou beter zijn dan ibanezzen uit diezelfde prijscategorie

Harrald

ik werk het punt per punt af:

1: ik zeg: het is een budgetlijn. zeg ik: het is een slechte gitaar? nee, ik zeg; de 650 is beter.

2:over die floyd: SORRY mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa. ik las daar dus overheen. ik dacht dat het een ofr was.
En dan nog, ik vind de schaller stabieler. MAG ik dat aub vinden?? tis maar een mening. en ik zeg ook: de ofr is ook goed, maar ik vind de schaller iets beter, klaar.

en dat de jackson beter zou zijn dan andere ibanezzen van dezelfde prijscategorie, ja, dat ben ik wel met je eens :wink:

Rubenios
15 december 2004, 08:55
een dame op een jackson met floyd rose :)

Ibanez RuleZ
15 december 2004, 10:47
srry orpheo, miss niet heel aardig van me :p

bottomline: probeer gewoon een oude japanse neck through charvel te scoren of koop die jackson, want het zijn prima gitaren

harrald

Orpheo
15 december 2004, 12:15
srry orpheo, miss niet heel aardig van me :p

bottomline: probeer gewoon een oude japanse neck through charvel te scoren of koop die jackson, want het zijn prima gitaren

harrald

ach, boeie, maakt nie uit :) ik kan welwat hebben :wink:

verder: ik ben het helemaal met je eens betreffende die bottomline
:wink:

charlotte
15 december 2004, 12:18
Hallo allemaal,bedankt voor reacties
T.a.v. Rubenious:wat heb je tegen dames op een jackson met FR ?. :???:
Mogen wij ook niet op een gave gitaarspelen,of moeten we in jou ogen soms zoetsappig gaan doen op een western gitaar?,now way dude! . :razz:
Ik ben waanzinnig fan van Steve Vai,maar een Jem aanschaffen zit er voor mij voorlopig niet in,verder vindt ik metal/gothic muziek ook gaaf,en wil dus ook een gitaar wat daar een beetje bij past,en so what ,ieder z'n ding toch?. :lol:

Heb ondertussen eea nagekeken wat de Jackson betreft,body is van Alder(elzenhout),de neck is van maple (esdoorn)met een rosewood toets.
De tremolo is een JT580 LP Double Locking 2 point type,wat het inhoud weet ik niet,maar ga dit uitzoeken.

groetjes Charlotte.

charlotte
15 december 2004, 12:19
Hallo allemaal,bedankt voor reacties
T.a.v. Rubenious:wat heb je tegen dames op een jackson met FR ?. :???:
Mogen wij ook niet op een gave gitaarspelen,of moeten we in jou ogen soms zoetsappig gaan doen op een western gitaar?,now way dude! . :razz:
Ik ben waanzinnig fan van Steve Vai,maar een Jem aanschaffen zit er voor mij voorlopig niet in,verder vindt ik metal/gothic muziek ook gaaf,en wil dus ook een gitaar wat daar een beetje bij past,en so what ,ieder z'n ding toch?. :lol:

Heb ondertussen eea nagekeken wat de Jackson betreft,body is van Alder(elzenhout),de neck is van maple (esdoorn)met een rosewood toets.
De tremolo is een JT580 LP Double Locking 2 point type,wat het inhoud weet ik niet,maar ga dit uitzoeken.

groetjes Charlotte.

Rubenios
15 december 2004, 12:41
haha neej ik glimlachte k vind t cool hoor was alleen beetje verbaasd :)

Orpheo
15 december 2004, 13:05
Hallo allemaal,bedankt voor reacties
T.a.v. Rubenious:wat heb je tegen dames op een jackson met FR ?. :???:
Mogen wij ook niet op een gave gitaarspelen,of moeten we in jou ogen soms zoetsappig gaan doen op een western gitaar?,now way dude! . :razz:
Ik ben waanzinnig fan van Steve Vai,maar een Jem aanschaffen zit er voor mij voorlopig niet in,verder vindt ik metal/gothic muziek ook gaaf,en wil dus ook een gitaar wat daar een beetje bij past,en so what ,ieder z'n ding toch?. :lol:

Heb ondertussen eea nagekeken wat de Jackson betreft,body is van Alder(elzenhout),de neck is van maple (esdoorn)met een rosewood toets.
De tremolo is een JT580 LP Double Locking 2 point type,wat het inhoud weet ik niet,maar ga dit uitzoeken.

groetjes Charlotte.

dat laatste, die trem, dat wil (volgens mij) zeggen, dat ie gewoon gelocked is, op/bij de brug (die veren) en bij de nut (die klemmen die je met de inbussleutel moet loshalen voor snaren vervangen e.d.) das volgens mij double locking. toch mensjes??

lupoloco
15 december 2004, 13:06
http://www.netzmarkt.de/thomann/smb_suche.html?SUBJECT=KOMFORTSUCHE&PAGE=1&SEITE=1&MAINPAGE=1&SUCHBEGRIFF=dk2s

in duitsland kosten de gewone kleuren 565€ , transparante kleuren zo'n honderd € meer

charlotte
15 december 2004, 15:33
Hallo luitjes

T.a.v. Rubenios;ok dan is het goed,schijnt nog iets bijzonders te zijn,een vrouw op een elektrische gitaar. :P
Ik houd niet zo van die standaard eenheidsdingen,vandaar ook dat ik voor dit soort gitaren kies.

Dat scheelt een hoop om in Duitsland je gitaar te halen,weten jullie ook goeie adressen hiervoor,geen postorder,want ik wil toch eerst een gitaar uitproberen voor ik 'em koop .

groetjes Charlotte. :amp: