PDA

View Full Version : Sloop ik mijn speakers?



Akira
14 december 2004, 22:36
Hey,

Ik heb 2 Brunetti 2x12 cabs.
Ik heb echter ook 3 katten, en die zijn wel dol op dat stoffen frontje, krabt namelijk heerlijk.
Dus ik heb een plank gefabriceerd die ik met elastieken precies op het stof kan hangen.
Maar nu het probleem, soms (vaak :( ) vergeet ik om die plank weg te halen als ik ga spelen, en kom ik er na 5 minuten pas achter.
Dit is ook omdat ik die plank zwart heb gespoten en er een brunetti sticker opgeplakt heb, dus hij valt niet op.
Sloop ik mijn speakers/cab als ik op "licht asociaal naar de buren" huiskamerniveau door die cab speel zonder die plank te verwijderen?

Akira

BartL
14 december 2004, 23:00
Uuhm...ik denk eerder dat je dan een afspraak bij de oorarts moet maken, als je dat pas na 5 minuten hoort :o :-D

Serieus: Ik denk dat het geen kwaad kan.

SiNiSTRaL
14 december 2004, 23:02
op lage volumes zal de geluidsdruk en dus de druk die terug wordt gekaatst op de speakers wel meevallen, denk dat je kleppen ook gaan klapperen op hoge volumes :D

Metoshade
14 december 2004, 23:15
Het kan inderdaad geen kwaad zolang je je versterker maar niet te hard zet. Als je van plan bent om het volume ook nog omhoog te gooien, zou je een geluids-absorberend materiaal aan de "binnenkant" van de plaat kunnen plaatsten.

Je kunt natuurlijk ook een hoes om je cabinet doen, dan kan het op hogere volumes ook minder kwaad.

Maar als je echt hard gaat, zullen de elastieken ook wel scheuren...

Akira
14 december 2004, 23:35
Uuhm...ik denk eerder dat je dan een afspraak bij de oorarts moet maken, als je dat pas na 5 minuten hoort :o :-D

Serieus: Ik denk dat het geen kwaad kan.

Dat komt omdat ik 2 keer een 2x12 heb, op elkaar.
De onderste is met gesloten back, dus meer laag.
De bovenste staat gewoon zonder plank met open back.
Ik realiseer me later pas dat het geluid wel wat zacht en iel is :)

BartL
14 december 2004, 23:40
aaah...ok.
Bij deze verontschuldig ik mij :razz:

Mjah, poezen...pfff :-? :-D

Lenweë Míriel
14 december 2004, 23:54
ja die beesten zijn echt goed in de boel slopen en over helpen
en als iets gedaan hebben is het snel slijm slijm slijm
voor de rest wel leuke beesten
alleen soms een beetje lastig

dejohan
15 december 2004, 10:42
Sluit een mic aan op je amp, volume op max, en als poes in de buurt komt blaf je in de mic. Zal snel gedaan zijn.

josh.vandenberg
15 december 2004, 11:37
Ophangen die beesten,dan ben je van t probleem af.

dejohan
15 december 2004, 11:40
Ophangen die beesten,dan ben je van t probleem af.

:-(

marc_o
15 december 2004, 13:39
Ja, inderdaad, smerige rukbeesten, blij dat ze bij m'n ex zijn gebleven..

Metoshade
15 december 2004, 13:47
Ex?!?

Lord Abortion
15 december 2004, 14:53
Leg een blaadje op je versterker met "plank verwijderen" erop ...

dejohan
15 december 2004, 16:06
Leg een blaadje op je versterker met "plank verwijderen" erop ...

Zou'k niet doen, stel dat z'n katten kunnen lezen.

strattie
15 december 2004, 16:57
Leg een blaadje op je versterker met "plank verwijderen" erop ...

Zou'k niet doen, stel dat z'n katten kunnen lezen.
:lol: :lol: :lol:

waayer
15 december 2004, 17:19
smerige katten als ze dat bij mijn versterker zouden proberen trapte ik ze zo hard dat ik er in jou geval 3 effectpedalen bij had , een miauwmauw
een catscreamer en een hele, hele vieze vloer, is wel geen pedaal maar wel een effect

matto
15 december 2004, 17:24
Sluit een mic aan op je amp, volume op max, en als poes in de buurt komt blaf je in de mic. Zal snel gedaan zijn.

misschien moet je proberen een paar Vox blue BULLDOG speakers op de kop te tikken :-D

Negative K3 fan
15 december 2004, 21:13
je sloopt hem er zeker niet mee.

marc_o
16 december 2004, 10:40
Ex?!?


Hahaha, ik WIST dat jij zou reageren!

Nee, aan As blijf ik nog even hangen hoor, ik heb meer exen Rik, het is al de 4e keer dat ik samenwoon, vieze slet dat ik er ben....gnegnegne

harrie-beton
16 december 2004, 15:16
net als met kinderen moet je je gear beschermen tegen dit soort dingen.
Hup die versterker de hoogte in zodat katten er niet bij kunnen en zorgen voor vervangend krab materiaal.

De rode je-weet-wel-kater van mijn moeder sproeide af en toe tegen mijn gitaar. Sinds die tijd hangen mijn gitaren hoog aan de muur ook buiten bereik van die 4 jarige snotneuzen.

Lenweë Míriel
16 december 2004, 16:09
ik heb nergens last van
poes komt nooit in mijn kamer ligt altijd ergens anders te slapen
kater is vroegtijdig gecastreert en komt wel in mij kamer maar komt om mij te irriteren en niet mijn spullen te slopen dat doet ie als ergens anders

Akira
16 december 2004, 16:49
Niet iedereen woont nog bij zijn pappie en mammie :wink:

Ik heb meer dan voldoende alternatieve krabgelegenheden, maar ja, een kat doet waar 'ie zin in heeft he.
En ik heb 3 van die beesten rondlopen, dus krabgevaar genoeg in huis.
En ik heb een full/half stack (jah, top en 2 keer een 2x12, is da nou full of nie??) dus "hoog" hangen gaat ook niet.
Mijn gitaren hangen ook hoog, maar dat is gewoon omdat ik ze "stoer" in de woonkamer heb hangen.

Metoshade
16 december 2004, 18:34
Hahaha, ik WIST dat jij zou reageren!

Nee, aan As blijf ik nog even hangen hoor, ik heb meer exen Rick, het is al de 4e keer dat ik samenwoon, vieze slet dat ik er ben....gnegnegne

Damn, ik schrok inderdaad al! Een vieze slet met een gaaf geluid, Zeeland is best gaaf :wink:

Negative K3 fan
16 december 2004, 18:39
Niet iedereen woont nog bij zijn pappie en mammie :wink:

Ik heb meer dan voldoende alternatieve krabgelegenheden, maar ja, een kat doet waar 'ie zin in heeft he.
En ik heb 3 van die beesten rondlopen, dus krabgevaar genoeg in huis.
En ik heb een full/half stack (jah, top en 2 keer een 2x12, is da nou full of nie??) dus "hoog" hangen gaat ook niet.
Mijn gitaren hangen ook hoog, maar dat is gewoon omdat ik ze "stoer" in de woonkamer heb hangen.

is half, full = 8*12

Metoshade
16 december 2004, 20:44
2x12 + top = ministek

Akira
16 december 2004, 21:56
2x12 + top = ministek

2x(2x12)=doubleministack?

Lenweë Míriel
16 december 2004, 22:16
er bestaat zoiest als krabpaal.
nou die gebruiken ze al vast niet.
liever de meubels en tja amp is ook meubel.
wel hebben gewoon hout in de tuin liggen dat gebruiken ze soms en tja de stoelen die hebben er aan moeten geloven.
kort om er is niks aan te doen want bij een hond is het zo ik heb baasje bij kat zo ik ben de baas en dat zijn mijn slaafjes.
dus eigelijk is die plaat de beste maatregel want je krijgt het er toch bijna niet uit vooral als je ze niet buiten laat.
tegen het sproeien doe je ook weinig je kan het tegen gaan door te zorgen dat de kat zich op z'n gemak voelt maja hoe weet je wanneer dat zo is.

Metoshade
17 december 2004, 00:41
2x12 + top = ministek

2x(2x12)=doubleministack?

tja... eh...

4x12 = Halfstack...
2 x 2x12 = of Double ministack of halfstack...

2 x 8x12 = onnodig :wink:

marc_o
17 december 2004, 10:28
Met ministek kun je veel herrie maken hoor, ik heb er toch genoeg aan.

@Metoshade: Het is tijd om te verhuizen jongen, in zeeland is het inderdaad leuk en er is nog plek.

Metoshade
17 december 2004, 14:43
Idd, 20 Watt door een 2x12 gaat al enorm hard. Een 4x12 hoeft eigenlijk niet hoor, het is allemaal wel leuk, maar je neem zoveel ruimte in in de mix...

Zeeland, of Nieuw Zeeland. Ik ga iig verhuizen :)

bloodboiler
17 december 2004, 18:33
Versterker volle bak open zetten, wachten totdat de haarbal er aan wil krabben en de gitaar aanslaan. Grote kans dat de kat zo erg schrikt dat hij het de volgende keer uit zijn hoofd laat.

hadv
19 december 2004, 00:54
stukje slidegitaar spelen, maar dan zoals het NIET, hoort helpt ook wel

bcrich1
8 januari 2005, 22:59
Het kan zeker geen kwaad, maar als jij je buren wilt pesten zou ik hem zeker weg halen

Groet,
V :amp: