PDA

View Full Version : That Thing You Do



Hempo
14 december 2004, 22:08
Hallo mensen,

Weer een mp3tje van m'n band. Grotendeels geschreven door Basswasp. Uitvoering door dus m'n band www.flattyres.nl.
Ik heb er alleen vanavond maar aangezeten qua mixen, dr zullen vast nog wel dingen verbeterd worden, veranderd worden.

De link is:
http://home.tiscali.nl/~flattyres/FlatTyres.nl_-_That_Thing_You_Do.mp3

Oja, eigenlijk is het een beetje een live versie. Alles is tegelijk in 1x erop gezet inclusief de zang.

groet,
Hempo.

dejohan
15 december 2004, 00:06
MEGAGRAAF!
Dit is echt een lekker rock nummer, keicoole structuur.

Basswasp, was die dat ook niet van dat 'computer talking' nummer? Die kerel kan goeie uptempo stuff schrijven zeg.

Die solo is trouwens ook my kind of stuff.

JvD.
15 december 2004, 08:51
ik wist eerst nooit wat ik van FlatTyres moest vinden, maar nu.. dankwij laatste 2 nummers die je poste ga ik het helemaal vet vinden! dit ruled egt =P

Hempo
15 december 2004, 11:17
Zozo wat een enthousiasme :) .
tnx daarvoor.

Het verschil tussen de laatste posts en de eersten is dat deze in een soort studio is opgenomen en de eerste dingen hadden we helemaal zelf gedaan. Nog een verschil is dat deze allemaal in 1x gespeeld is en niet track voor track, wat misschien de levendigheid vergroot.

En ja .. basswasp maakte Computer Talkin' ook idd.

Bouke
15 december 2004, 12:04
Hey Tyres,

Grappig liedje, ik vind het niet jullie leukste, maar da's smaak. Helaas vind ik in dit nummer de zang wat minder dan in die vorige die je postte (iawrtaei ofzoiets :D). Beetje vlak. Jammer, want ik meende bij de vorige een leuke vooruitgang te horen. Beetje meer knallen en power mag hier wel bij denk ik.

Solootje is idd wel leuk, een welkome variatie in het nummer. Op het spel weer weinig aan te merken, maar dit is dan ook niet jullie meest ingewikkelde liedje :D

Groets,

Bouke

Azrael
15 december 2004, 12:21
Ik vind de zang hier niet goed. Heeft geen gevoel vind ik.....

De vorige was veel beter. Het nummer is best leuk maar niets speciaals. Het borduurt voort op een standaard thema. De bas vind ik wel prettig klinken.
De gitaar "solo" vind ik ook best leuk. Past goed bij het nummer.

Hempo
15 december 2004, 15:32
He Bouke,
Tnx voor je commentaar. Wat bedoel je met vlak? Kan ik daar iets aan doen denk je (mix-technisch zegmaar) ?
Ach simpele liedjes worden mischieni eerder begrepen dan ingewikkelde.

Azrael,
Dat grote verschil hoor ik niet goed volgens mij, maar denk dat deze wel iets minder is idd. Ik zal nog even de pitch correction proberen :D
maar bedankt :)

Azrael
15 december 2004, 15:38
He Bouke,
Tnx voor je commentaar. Wat bedoel je met vlak? Kan ik daar iets aan doen denk je (mix-technisch zegmaar) ?
Ach simpele liedjes worden mischieni eerder begrepen dan ingewikkelde.

Azrael,
Dat grote verschil hoor ik niet goed volgens mij, maar denk dat deze wel iets minder is idd. Ik zal nog even de pitch correction proberen :D
maar bedankt :)

Pitch correction? Geen wonder dat het zo klote klinkt! :-D
Goede zanger/zangeres heeft dat niet nodig.

spanky_franky
15 december 2004, 15:57
he dit lijkt een beetje op een van onze eigen nummers..

cool iig!

dejohan
15 december 2004, 16:04
He Bouke,
Tnx voor je commentaar. Wat bedoel je met vlak? Kan ik daar iets aan doen denk je (mix-technisch zegmaar) ?
Ach simpele liedjes worden mischieni eerder begrepen dan ingewikkelde.

Azrael,
Dat grote verschil hoor ik niet goed volgens mij, maar denk dat deze wel iets minder is idd. Ik zal nog even de pitch correction proberen :D
maar bedankt :)

Pitch correction? Geen wonder dat het zo klote klinkt! :-D
Goede zanger/zangeres heeft dat niet nodig.


Zangers die overal en altijd echt pitchzuiver zingen zijn héél zeldzaam hoor. En wat maakt het ook uit, het is geen klassieke muziek hé. Het klinkt vaak doorleefder en natuurlijker als iemand rond de pitch zingt dan er telkens perfect op.

Azrael
15 december 2004, 16:58
He Bouke,
Tnx voor je commentaar. Wat bedoel je met vlak? Kan ik daar iets aan doen denk je (mix-technisch zegmaar) ?
Ach simpele liedjes worden mischieni eerder begrepen dan ingewikkelde.

Azrael,
Dat grote verschil hoor ik niet goed volgens mij, maar denk dat deze wel iets minder is idd. Ik zal nog even de pitch correction proberen :D
maar bedankt :)

Pitch correction? Geen wonder dat het zo klote klinkt! :-D
Goede zanger/zangeres heeft dat niet nodig.


Zangers die overal en altijd echt pitchzuiver zingen zijn héél zeldzaam hoor. En wat maakt het ook uit, het is geen klassieke muziek hé. Het klinkt vaak doorleefder en natuurlijker als iemand rond de pitch zingt dan er telkens perfect op.

Juist om die laatste zin ben ik van mening dat je geen pitchzuiveren moet gebruiken. Ik zing ook soms ietwat vals.....gelukkig niet vaak en alleen als het echt hoog en moeilijk wordt en soms ga ik de mist in bij snelle toonladders. Maar ook zit ik vaak genoeg express ernaast om een jank-effect te krijgen. Op een gitaar speel ik immers ook soms graag vals.

Hempo
15 december 2004, 17:05
Ik heb ook geen pitch correction gebruikt.. gelukkig maar :)

Nog meer reacties?

Bouke
16 december 2004, 18:27
Wat bedoel je met vlak?

Nou, in dit geval vooral de zang :D Mag wat met wat meer power worden gezongen. INhet vorige liedje hoorde ik een aanzet tot stevige zingen en da's hier weer een beetje weg helaas.

Bouke

Hempo
16 december 2004, 18:40
Kan dat te maken hebben met de compressie? dynamiek verdwijnt teveel misschien ?

Azrael
16 december 2004, 19:10
Kan dat te maken hebben met de compressie? dynamiek verdwijnt teveel misschien ?

Nee de dynamiek van de stem zelf ontbrak. Niet zozeer van de opname.
Ik denk dat je zangeres een slechte dag had ( of vorige keer een goede). Dit nummer wordt gewoon niet met gevoel gezongen.

Hempo
17 december 2004, 19:02
Ach, het is op dezelfde dag (zelfde uur geloof ik ook nog wel) opgenomen. Misschien een goede 3 minuten en een slechte 3 minuten ofzo

harrie-beton
18 december 2004, 12:36
http://217.120.165.177/website1/gitaarnet2004/speed-download.jpg

klinkt lekker :-D

Hempo
19 december 2004, 13:58
huh was dit voor plaatje ?

strattie
19 december 2004, 20:57
dattiej um in 7 sec heeft gedowned