PDA

View Full Version : verzekerd verzenden uit Duitsland............. zonder koffer



Braindead
14 december 2004, 20:41
Gitaar verzekerd verzenden uit Duitsland............. zonder koffer?


is dit verstandig?
Weet iemand of de verzekering ook eisen stelt aan de verpakking?

Swan
14 december 2004, 20:58
wat denk je zelf

Braindead
14 december 2004, 21:24
wat ik zelf denk is dat ik graag een mening van een ander hoor en daarom een topic op gitaarforum maak.
Duh,

kijk tips zijn van harte welkom...
misschien heeft iemand hier ervaring mee.

Het is dus een serieus bedoelde vraag!

SilverFoo
14 december 2004, 21:46
bedoel je helemaal zonder iets? Toch wel met doos ofzo??!

Braindead
14 december 2004, 21:53
Ja, met doos.

Braindead
14 december 2004, 21:53
Ja, met doos en ingepakt met plastic enzo
Het gaat mij er dus eigenlijk om of je dit zo kunt verzekeren of dat als het mis gaat de verzekering dan zegt dat ie niet goed ingepakt is ofzo...
Ik kan natuurlijk een koffer kopen maar dat kost weer geld vandaar....

bat
14 december 2004, 22:00
Meestal wordt er slechts een bepaald maximum bedrag vergoed bij beschadiging, meestal ook veel minder dan het zou kosten de beschadiging te repareren. Kijk dat dus goed na. Het verdient ook aanbeveling na te gaan welke voorwaarden door de verzekerende partij aan de verpakkign worden gesteld.

Waar zou je het trouwens willen verzekeren? Meestal is dat alleen mogelijk bij het post/pakketbedrijf...

Braindead
14 december 2004, 22:01
Meestal wordt er slechts een bepaald maximum bedrag vergoed bij beschadiging, meestal ook veel minder dan het zou kosten de beschadiging te repareren. Kijk dat dus goed na. Het verdient ook aanbeveling na te gaan welke voorwaarden door de verzekerende partij aan de verpakkign worden gesteld.

Waar zou je het trouwens willen verzekeren? Meestal is dat alleen mogelijk bij het post/pakketbedrijf...

inderdaad, bij het post/pakket bedrijf

Franc
15 december 2004, 09:33
Ik heb pas vanuit Duitsland (musik-produktiv) een gitaar laten komen zonder koffer.
Die zat in de eigen doos (zoals ie uit de fabriek komt dus) en die zat weer in een grotere doos tussen de papierproppen en ander 'zacht' materiaal.
Kwam met UPS. Geen centje pijn en verzekerd.

Ik weet niet of je de keuze hebt, maar ik zou wel iets als UPS adviseren boven een standaard 'TPG Post' om de handel te verzenden.

Anders Destium
15 december 2004, 09:51
Yep, met UPS heb je geen problemen en kun je aangeven tot welk bedrag het pakket verzekerd moet worden (vooral bij kwijtraken is dit prettig).

Reken op een bedrag van tussen de 30 en 50 euro (afhankelijk van het gewicht en het verzekerde bedrag).

Goed laten inpakken (een dubbele doos is inderdaad een goed idee), maar verder no problemo :)

bat
15 december 2004, 11:15
Tsja, voor dat bedrag rij ik al naar Duitsland...

michielv
15 december 2004, 11:38
Met TNT heb ik inmiddels erg slechte ervaringen, met name wanneer ze iets proberen te bezorgen en je bent niet thuis. Dan flikkeren die lui je spullen zo weer in de bus en komt het onderop de stapel. Aangezien TNT het standpunt huldigt dat alleen de VERZENDER kan klagen ben je op zo'n moment afhankelijk van een ander.

Met de gewone TPG heb ik wel eens een gitaar laten verzenden (dingetje kostte 50 euro dus dan wil je nog een risico nemen) maar iets duurs zou ik toch gewoon gaan halen. Kost wel wat tijd maar heb je je instrument tenminste zo vervoerd zoals je het hebben wilt.

telecastermaster
15 december 2004, 11:44
Ik heb circa 5 gitaren uit Duitsland laten komen per post. Slechts eentje in een koffer. De anderen zaten idd in kartonnen dozen. Geen enkel probleem. Hoe dacht je trouwens dat die gitaren uit Korea hier komen???

Anders Destium
15 december 2004, 11:49
Toch niet in de vrachtwagen :o :D

Braindead
15 december 2004, 13:51
Okay jongens , erg bedankt voor de reacties en ervaringen!

De verzender wil van geen koffer weten dus gokken we het er maar op.
Maar nu ik jullie ervaringen heb gelezen voel ik me ook iets minder stupide . Op het eerste gezicht leek het me namelijk niet zo'n goed idee...

Nogmaals bedankt!

telecastermaster
15 december 2004, 14:17
Is het een dure gitaar?

EmgMaster
15 december 2004, 16:14
niet heel duur denk ik, anders zat er wel een koffer bij toch??? 8-)

Jay Cal
15 december 2004, 19:51
Ik hed diverse gitaren uit duitsland laten komen in de fabrieksverpakking. Nooit 1 beschadiging gehad. Alhoewel, mijn BTB bass had een kleine tik gehad (dat was de enige die ik ooit in een koffer heb laten overkomen).

Zo te zien is mijn wijze les dat ik beter iets kan laten sturen in de fabrieksdoos.

zjanke
15 december 2004, 21:09
Aangezien TNT het standpunt huldigt dat alleen de VERZENDER kan klagen ben je op zo'n moment afhankelijk van een ander.


Dat ligt niet aan TNT, maar aan de wet. De afzender is eigenaar totdat de koper heeft getekend voor ontvangst. Dit houdt dus ook in dat je bij beschadigingen geen aanspraak kunt doen op de afgesloten verzekering,maar dat je moet klagen bij de verkoper en die moet dan naar de verzekering.... (de schade die je claimt is tijdens het transport ontstaan en toen was je dus nog geen eigenaar....) :wink: