PDA

View Full Version : Keuze nieuwe lampen



wildcat
14 december 2004, 19:14
Hoi
Ik heb een marshall anniversary 6100 met 4 EL34's en 7 12AX7's en de klank is niet meer wat hij geweest is. Het is de eerste keer dat ik lampen ga vervangen. Iemand een idee, welk merk ofzo ik zou nemen? En waar ik op moet letten bij de keuze en installatie van nieuwe lampen? Ik ga ineens het hele zootje vervangen.
Kenneth

dejohan
14 december 2004, 21:48
Merken met goed geluid zijn JJ en SED. Sovtek is heel duurzaam maar minder goed geluid. Groove tubes, shark tubes,... zijn allemaal gerelabelde Sovteks.

Nicci
14 december 2004, 23:53
ik heb pas wat zitten rommelen met buisjes in mijn Rivera. JJ's zijn te donker. Electric harmonix maakt prima buizen, maar voor wat het waard is (het maakt elkaar allemaal niet zo heel veel) de Groove tubes gaven het beste resultaat.

.ChiefRebelAngel.
15 december 2004, 08:08
Merken met goed geluid zijn JJ en SED. Sovtek is heel duurzaam maar minder goed geluid. Groove tubes, shark tubes,... zijn allemaal gerelabelde Sovteks.

niet persé, ik heb shark 12ax7 gehad die gerelabelde JJ's waren...

pol
15 december 2004, 08:55
eindlampen : SED EL34 zijn prima, je moet je amp laten biassen natuurlijk.
voorversterkerlampjes: JJ zijn idd vrij donker van geluid, maar in sommige amps is dit juist goed. Ik zou ook es graag wat anders testen. Iemand tips?
En waar zijn ze zo goedkoop mogelijk te bestellen ?

En shark zijn gewoon geteste sovteks of JJ's met een sticker, hangt ervan af wat je bestelt. Die komen van Yves Pexters uit Tongeren.Prima amp technieker trouwens.

.ChiefRebelAngel.
15 december 2004, 09:01
ik heb in mijn savage 120 EHX 6550 gestoken en die bevallen me best goed tov de stock lampen...

dejohan
15 december 2004, 09:44
Merken met goed geluid zijn JJ en SED. Sovtek is heel duurzaam maar minder goed geluid. Groove tubes, shark tubes,... zijn allemaal gerelabelde Sovteks.

niet persé, ik heb shark 12ax7 gehad die gerelabelde JJ's waren...

Sprry, je hebt gelijk, ik heb ook eens een 12AT7 gehad die JJ was.

dejohan
15 december 2004, 09:45
En waar zijn ze zo goedkoop mogelijk te bestellen ?


www.tube-town.de

pol
15 december 2004, 09:48
spanks !

galguitarist
15 december 2004, 09:52
Bij een Marshall zou ik zeker voor JJ's gaan (vooral de E34L eindbuizen zijn een aanrader). Dit deed wonderen voor mijn TSL100.

LordRiffenstein
15 december 2004, 10:16
En shark zijn gewoon geteste sovteks of JJ's met een sticker, hangt ervan af wat je bestelt. Die komen van Yves Pexters uit Tongeren.Prima amp technieker trouwens.

*PROEST* *KUCH*

Mitch
15 december 2004, 12:09
Last van je keel ? :???:

wildcat
15 december 2004, 15:55
Hey bedankt voor de info www.tubetown.de is inderdaad een geweldige site

matto
15 december 2004, 17:29
De EL 34 en de 6L6 van de Tube Amp Doctor in Duitsland zijn goed en betaalbaar. :P (google TAD)
Ook FNS tubetech in renkum heeft meestal wel een goede set buizen in de aanbieding. (google FNS tubetech)
De levering is mits op voorraad meestal binnen twee dagen dus kijk eens even op hun sites.