PDA

View Full Version : distortion op bassman



Ché
14 december 2004, 18:58
hoi,

heb net het forum zowat zitten afzoeken maar niet precies genoeg gevonden wat ik zoek:

een goed distortion pedaal MET BALLEN om met strat op bassman te rocken.
ik denk aan: h&k tubeman, dat geluid is zalig, maar zoveel geld heb ik niet

een boss ds2 heb ik al maar die gebruik ik als overdrive (scheurt niet genoeg met single coils) met een ts9 als solo booster, maar dit gebruik ik als blues setup en powerchords daarmee klinken niet echt super

een goed en niet te duur pedaal dus om af en toe ook vette powerchords mee te kunnen spelen (ala guns'n roses, the darkness...)

thnx

BartL
14 december 2004, 19:03
Heej Ché!
Leuk om te lezen dat je de TS9 nog altijd hebt :)
Je kan het beste die DS-2 weggooien (figuurlijk) en een Tubefactor van Hughes & Kettner kopen. Moet je wel goed op de tweedehands markten zoeken!
Veel succes, misschien heeft de rest nog wel andere/betere tips.

Ché
14 december 2004, 19:27
ziet er tof uit, hjeb enkele samples gehoord,klinkt goed , spijtig dat je de drive niet apart kunt regelen voor de kanalen, staat er een tone knop op dat ding?

ik dacht plotseling aan een big muff, nog nooit getest, ligt dat in de richting van wat ik zoek of totaal niet?

jpb
14 december 2004, 20:26
Powerchords op bassman is verspilde moeite; zal nooit lukken. Het laag is niet strak genoeg (door de 6L6's). Mischien een andere (EL34) top en amp-switchen?

BartL
14 december 2004, 23:06
Heej Ché, de muff??? geen idee!
Nog nooit zelf gehoord / getest. Die VOICING knop is als het ware de TONE knop van de tubefactor. Hoe verder deze naar rechts wordt gedraaid, hoe meer metall-achtig de klank wordt. De TUBEMAN is trouwens eigenlijk een pre-amp.

JvD.
15 december 2004, 08:44
die gast van queens of the stoneage speelt tog over zo'n bassman ? of lul ik nu.. misschien naar zijn distortion zoeken ?

Ché
19 december 2004, 17:03
Heej Ché!
Leuk om te lezen dat je de TS9 nog altijd hebt :)
Je kan het beste die DS-2 weggooien (figuurlijk) en een Tubefactor van Hughes & Kettner kopen. Moet je wel goed op de tweedehands markten zoeken!
Veel succes, misschien heeft de rest nog wel andere/betere tips.

hoi bart,
wat vind je zo slecht aan die ds2?

ik gebruik hem als booster/overdrive, gain bijna helemaal toe, om mijn versterker over het randje te helpen, klinkt echt goed, en de originele klank van de versterker wordt behouden.

Als distortion pedaal geef ik toe dat hij niet zo geschikt is, in mijn oren klinkt het te gecompresseerd...

thnx