PDA

View Full Version : Laney tt50h / tt100h



Metoshade
14 december 2004, 17:40
Heeft er iemand ervaringen met de Laney tt50h of tt100h toppen, en zo ja, wat voor ervaring? Deze vraag komt eigenlijk naar aanleiding van het volgende:

Ik heb dit weekend het plezier gehad om een Laney tt20h topje mee te
nemen uit de locale muziekwinkel. Dit topje klinkt me echt ver boven verwachting. Het is maar een 1 kanaals topje maar superveelzijdig. Door een paar drukknopjes en een 2e input veranderd een heerlijk helder clean in no-time naar een vette rock overdrive!! Het topje reageert ook al geweldig op mijn Visual Sound Jeckyll&Hyde pedaal. Vet clean met een randje naar crunch naar dikke romige lead sounds. Heel apart.

Ok, de Koch Studio tone klink beter, maar dit ding is ook niet zo duur. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wordt het ding niet meer gemaakt. Zonde hoor, echt ideaal. 20 El84 Watts, en lekker dat ze klinken!!

Nu ben ik alweer een poosje op zoek naar een nieuwe 50 (of 100) Watt top. Eigenlijk is tot nu toe de Orange Rockerverb 50 nog de enige versterker die me gelijk goed klonk. Lekker pinnig clean en een vette romige overdrive, die zich niet verslikt of scherp wordt in het hoog. Natuurlijk zijn er andere opties, maar ik zit met een budget van maximaal 1500 euro. De kleine Laney klinkt fantastisch, ik ben dus erg benieuwd naar de grote broertjes...