PDA

View Full Version : wat is sterker? e- snaar of je nagel?



doperwt
9 juni 2002, 18:43
Damn! ben ik net fijn aan het pingelen, blijft op de een of andere manier mijn wijsvinger haken achter mijn e- snaar. Welke vervolgens de helft van mijn nagel doorsnijd. Geen fijn gevoel! En die snaar breekt geeneens! Waarschijnlijk doe ik toch iets niet goed met mijn plectrumpje.
Maarre goed dat wou ik even meedelen. Hebben jullie ook wel eens van dat soort dingetjes?

dirkw83
9 juni 2002, 19:05
wijsvinger bij het pingelen? Picken of strummen? Bij picken zou dat, in theorie, op zijn minst een middelvinger of ringvinger moeten zijn als je niet met plectrum speelt.

Mmm, wat voor gitaar is het?

Dionyios
9 juni 2002, 22:15
Hij speelt dus wel met plectrum...

SchaapOpJeHoofd
10 juni 2002, 17:41
Tja, als het nylon is heb je gewoon slappe nageltjes. Anders kan ik het me wel voorstellen dat t gebeurd. Een western of elektrisch met beetje zware, strakke snaren kan best pijnlijk zijn ja

nilfisk
10 juni 2002, 18:17
ik speelde laatst nogal ruig powerchords, op me electrische gitaar natuurlijk, zonder plectrum en toen ramde ik keihard een toppie van me duim af, auchh :grin:

doperwt
10 juni 2002, 22:13
Nah, ik speelde idd met plectrum! mijn wijsvinger die er normaal strak gebogen achter het plectrumpje schuilt liet ik een beetje verslappen en toen pats!

Maar mag niet zeuren je toppie van je vingertje is ff wat pijnlijker.
gr.

dirkw83
10 juni 2002, 22:32
als ik over een nieuwe dikke E-snaar slide, snijd ik mijn vingers ook wel eens. Erg naar.

nilfisk
11 juni 2002, 16:13
hahaha, of als je een bend doet en de gitaar schiet zo over je nagel je nagelriem kapot, ook leuk :sad:

dirkw83
11 juni 2002, 21:43
:grin: ! Nog één; als met een band die snaar in dat vel schiet. ARggh! Vanmiddag was ik een beetje dat liedje van Foo Fighters aan het spelen (in dat vliegtuig; looking for a complication blablabla) en ik bend zo heel stevig en ARGH.

Op mijn spaanse nog wel :smile:.

doperwt
11 juni 2002, 22:10
ah dat is ook een lekker gevoel, dirkXX. Maar dan moet je maar wat meer eelt kweken :smile:

Ic3gl0vE
13 juni 2002, 00:51
ik wilde een keer de e-snaar afknippen met een nagelschaartje en toen zat er een deuk in het nagelschaartje :grin:
't is dus nie zo heel gek als de snaar sterker is dan je nagel.

als je net een snaar hebt verwisseld en hij schiet los en komt in je gezicht terecht is trouwens ook geen lekker gevoel. was het voor een keer toch wel goed dat ik een bril heb :S

nilfisk
13 juni 2002, 15:19
ow ja... weg oog :razz: