PDA

View Full Version : Marshall JH-1 adapter vraagje !



Dastard
14 december 2004, 14:52
Hoi, ik heb al een tijdje een Marshall JH-1 met daarop een 300ma Boss adapter.
Nu heb ik thuis op mijn jcm900 nergens last van maar als ik hem op een Peavey 5150 aansluit en ik doe het pedaal aan, hoor ik een vrij harde bromtoon.
Nu is mijn vraag, is 300ma teveel voor zo'n pedaal ?
Er staat wel in het boekje dat ie 130ma verbruikt, maar er staat verder niet bij wat er in mag, ik bedoel, als ik er teveel in ga stoppen kan ie natuurlijk doorbranden...wie helpt mij ?

Fuhgawz
14 december 2004, 15:00
Nee, je kunt nooit teveel mA hebben. Je pedaal snoept maar 130 mA van de beschikbare 300 mA weg. Je kunt wel last van brom/ruis (sorry, ben het verschil even kwijt) hebben als je adapter te weinig mA heeft.
Waar de brom dan wel vandaan komt weet ik niet.

Diedo
14 december 2004, 15:05
misschien dat het stopcontact waar je em op aan sluit als je met die 5150 speelt niet geaard is en dat je daardoor een brom krijgt?

(waarom eigenlijk een pedaaltje als je een jcm900 en een 5150 hebt? :-? )

Dastard
14 december 2004, 15:06
nou ik heb hier nog een Ibanez adapter liggen, dan zal ik die binnenkort eens testen op dat pedaal in combinatie met een 5150

dejohan
14 december 2004, 23:43
Ik weet niet precies wat het is, maar zou dit geen aardingslus kunnen zijn tussen de adapter en de amp?

Dastard
22 december 2004, 00:52
ik had afgelopen zondag die Ibanez adapter aangesloten, brom was weg, geluid was opeens veel krachtiger en zuiverder, damn dat ik dus nu gewoon al een half jaar met een bagger adapter heb zitten spelen...

phx
22 december 2004, 10:39
Mischien moet je eens proberen om de adapter in een ander stopcontact te stoppen. Mogelijk heb je een monitor aanstaan die in de buurt van je amp staat (heeft mijn amp nl een hekel aan :oops: ).

Beter te veel mA dan te weinig!

Dastard
23 december 2004, 13:05
het was in een oefenruimte, beide stopcontacten getest, het is misschien een combinatie van die adapter met die peavey versterker, ach, met die Ibanaz werkt het ook en het geluid is mooier

Mitch
23 december 2004, 19:06
Precies de reden waarom ik voorstander ben van de Ibanez adapters: nooit gezeik en nog goedkoper ook.