PDA

View Full Version : En weer een vintage strat voor weinig.......................



Lucluc
14 december 2004, 14:03
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=33845

Jammer dat gitaarmarkt wordt verziekt door die Roemeense boefjes.

Negative K3 fan
14 december 2004, 14:15
wtf is dit?

guvnor
14 december 2004, 14:15
al gemaild..? Deze ziet er volgens toch een beetje anders uit dan andere scams. Geldbedrag is lager en provincie is Noord Holland.
In dit geval zouden mensen kunnen proberen een afspraak te maken.
Andere ads bevatten meestal ook meer gedetailleerde over de gitaar...

Dirk_Hendrik
14 december 2004, 14:16
'k heppem :)
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=47069&item=3768164820&rd=1

guvnor
14 december 2004, 14:20
okay... zit wel een giga verschil tussen werkelijke prijs en scam prijs..!!

Lucluc
14 december 2004, 14:32
D_H heeft zeker gegoogeld op heirloom

Wat mij opvalt is dat in de advertenties steeds wordt verwezen naar 'the photo's' terwijl er maar eentje staat.

en jammer dat het een hardtail is, want anders had ik serieuze interesse.

guvnor
14 december 2004, 14:35
D_H heeft zeker gegoogeld op heirloom

Wat mij opvalt is dat in de advertenties steeds wordt verwezen naar 'the photo's' terwijl er maar eentje staat.

en jammer dat het een hardtail is, want anders had ik serieuze interesse.

dus...? Met een beetje boren, hakken en frezen luk dat toch wel? :-D
En zo'n Koreaanse vintage style trem kost ook bijna nix

Dirk_Hendrik
14 december 2004, 14:58
D_H heeft zeker gegoogeld op heirloom


Nee.... op 1961 Fender Strat. Staan er niet zoveel van op Ebay.

butters
14 december 2004, 15:12
laten we hem te samen een mailtje sturen

Dear Sir,

I'm your ups operator and it is my job to imform you that you have won the "FUCKFACE OF THE YEAR" award. If you give us your adress, we can ship it asap.

your dedicated ups operator
...........



:-D

PeArLjAm
14 december 2004, 15:44
ik heb die mafketel gemaild en kreeg dit mailtje:
(begin hier niet aan mensen!!!!!)

ok.. thank you for your offer.. tell me where can we start.. because i am from Romania and i will ship you this guitar with no shipping taxes.. and you will pay after you see the proof of the shipping.. Please send me your full name and address so i can ship it to you.. and if you won`t like it.. i will return your money ...you can send 200 now and the rest later...after you tested the guitar

If you agree please send me your details like this:

First name:
Last name:
Address:
City:
PostalCode:
Phone no:
Country:

Thank you and hope for a quick reply!

ik vertrouw er niks van. Ik stuur hem 200 euro, zie er geen gitaar voor terug en meneer de roemeen heeft weer 200 in de pocket (overigens best een hoop geld daar :o :D )

bat
14 december 2004, 15:47
Nooit geweten dat Roemenie in Noord Holland ligt...

doncker
14 december 2004, 15:53
Marokko ligt toch ook in antwerpen, borgerhout (of in de volksmond brogerokko) genaamd. :-D

Nee, dat is het nadeel van internet, de vrijheid die je hebt. Overlaatst gehoorddat iemand gsm's verkocht via internet en dan ze gewoon niet opstuurde, moeder van de kerel heeft voor elke koper een gsm kunnen gaan halen of zoonlief kon de jailhouse rock gaan spelen.

guvnor
15 december 2004, 12:37
en nu weer een Gibson:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=38086&item=3768270732&rd=1

http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/gitaren-electrisch/7380595_Gibson_Les_Paul_Standard_Guitar_NICE_Great _guitar_Extremely_Toneful_and_Be.html

raad eens welke echt is... :razz:

bat
15 december 2004, 12:45
Op zich is het bedrag niet eens zo vreemd t.o.v. het bedrag op ebay. 910 dollar is ongeveer 700 euro...

dejohan
15 december 2004, 13:05
Heb eens naar de andere ad van die verkoper op 2dehands gekeken:

http://muziek.2dehands.nl/listuser/553752/7380556.html


En op ebay:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=51047&item=5147415043&rd=1&ssPageName=WDVW

guvnor
15 december 2004, 13:33
Wat krijg ik een zin om die gast een (computer)virus te bezorgen..!!!

Antal
15 december 2004, 13:50
Wat krijg ik een zin om die gast een (computer)virus te bezorgen..!!!

Of een mailtje naar 2dehands.nl. Niet dat je ze daarmee stopt, maar veel meer kun je niet doen.

dejohan
15 december 2004, 16:07
Wat krijg ik een zin om die gast een (computer)virus te bezorgen..!!!

Of een mailtje naar 2dehands.nl. Niet dat je ze daarmee stopt, maar veel meer kun je niet doen.

Heb ik al gedaan.

Traai
15 december 2004, 17:26
aan de ene kant is het mss beter voor onze gitaarboeren om nx meer via internet te kopen, want het is toch wel niet zo'n eerlijk zaakje altijd.
Aan de andere kant, is het meestal wel een stuk goedkoper dan in de winkel...

dejohan
16 december 2004, 12:04
Blijkbaar is mijn mailtje goed ontvangen op 2dehands, aangezien de twee ads verdwenen zijn.

marc_o
16 december 2004, 13:34
Ja, die zijn inderdaad weg....
Je zou ze toch, die teringlijers?

Mark S
16 december 2004, 14:12
laatst stond er op gitaarmarkt een advertentie van iemand die ook daadwerkelijk geld naar zo'n roemeen had gestort en zich afvroeg waar z'n gitaar toch bleef...

misschien dat ik op wat tenen ga staan maar dan zeg ik: sorry hoor maar dan verdien je gewoon niet beter.

Hij had het geld beter naar mij kunnen sturen: had hij het ook kwijt geweest maar ik had er i.i.g een mooie gitaar van gekocht! :P

guvnor
16 december 2004, 16:28
Het is inderdaad niet echt slim van die man. Te goed van vertrouwen denk ik. Maar hij zal echt niet de enige zijn. Als dat zo was dan zou het niet zo vaak geprobeerd worden door die gasten.

Ze zijn ook best inventief. Ze pakken het in een leuk verhaaltje dat redelijk geloofwaardig overkomt. Als je dan niet te wantrouwig bent dan trap je er gewoon in.

Bovendien bieden ze niet zomaar iets aan. Deze "aanbieder" weet donders goed waar het over gaat want de gitaren die ze de laatste tijd aangeboden hebben zijn veel gevraagde gitaren. Ze weten dat er mensen zijn die heeeel graag zo'n Gibson of PRS willen hebben en dat die mensen snel toehappen als ze er een zien die erg goedkoop is. In hun enthousiasme wordt dan wel eens vergeten dat het om bedrog zou kunnen gaan...

Antal
16 december 2004, 22:20
Heb ik al gedaan.

Ik ook.