PDA

View Full Version : computerstraling



rocker_71
13 december 2004, 21:46
Ik speel meestal op mijn gitaar achter de pc.
Kan ik zaken op het net erbij halen en met een eigen cd meespelen. :cool:

Alleen: ik merk dat het beeldscherm een slechte invloed heeft op mijn gitaargeluid.
Mijn elementen pakken de straling (oid) op en gaan dat versterken,wat resulteert in een soort van hiss. Klinkt nergens naar. :-(

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en belangrijker:
wat kun je ertegen doen?

Negative K3 fan
13 december 2004, 21:47
LCD/TFT monitor ipv zon beeldbuis

arno
13 december 2004, 21:48
ik heb het bij mijn TV erger, hoe dichter ik er ik de buurt kom hoe meer brom. Als ik hem uit zet is helemaal weg.

Echt een oplossing is er niet, behalve weglopen of uitzetten. :-?

Lord Abortion
13 december 2004, 21:53
LCD/TFT monitor ipv zon beeldbuis
enige oplossing, ofwel zonder scherm werken

Negative K3 fan
13 december 2004, 22:13
als ik trouwens opneem, zet ik de computer metronoom aan, druk ik op record en druk ik gewoon de monitor uit en als ik klaar ben met opnemen, zelfde maar dan in omgekeerde volgorde.

Azrael
13 december 2004, 22:20
Ik heb het ook.......weinig aan te doen.....
Voor mij is +/- 2m afstand nemen voldoende om van alle ruis af te zijn.

Lord Abortion
13 december 2004, 22:23
Tonepot toedraaien helpt ook wat.

Kasper
13 december 2004, 23:19
Ik had vroeger zo'n €80- strat-gitaartje waarbij die hiss echt irritant luid was als ik voor mijn scherm zat. Met mijn Ibanez SZ320 is die hiss veeel minder. Het ligt er dus volgens mij ook wel aan welke pick-ups je hebt.

Echt iets tegen doen kan je niet denk ik, buiten scherm uitzetten of idd zo'n LCD-scherm kopen, maar dat lijkt me niet echt portefeuille-vriendelijk als het enkel maar voor die hiss is.

rocker_71
13 december 2004, 23:32
Ik had vroeger zo'n €80- strat-gitaartje waarbij die hiss echt irritant luid was als ik voor mijn scherm zat. Met mijn Ibanez SZ320 is die hiss veeel minder. Het ligt er dus volgens mij ook wel aan welke pick-ups je hebt.


dat klopt.
Op mijn andere gitaar met beter (Duncan) element heb ik er minder last van! :lol:

Zou overigens zo' n voorzetscherm helpen, want ik zit er aan te denken om zo'n ding te kopen.

_

Wormaap
13 december 2004, 23:42
Op beide m'n gitaren heb ik er aardig wat last van, maar niet zo dat't storend is tijdens het spelen, dus verder zal't me vrij weinig boeien :)
'T is in ieder geval wel volkomen normaal.

Rubenios
14 december 2004, 10:16
emg's geven ook minder ruis. en ofcourse zorgen voor goede aarding en goed geaarde hardware...

Bouke
14 december 2004, 10:36
Wat ook wel helpt is in de juiste hoek voor het beeldscherm gaan zitten (45 graden ofzo, weet niet meer precies). Probeer maar eens, zul je zien dat er een bepaalde hoek is dat je even geen brom hebt.

Makkelijkst is inderdaad een tft/lcdscherm aan je pc knopen.

Groets,

Bouke

Lacrymosa
14 december 2004, 10:47
Er is zeker wel wat aan te doen, die ruis kan je echt voor 80% weg nemen, door je gitaar goed te shielden en te aarden, moet je er ook wel voor zorgen dat je ook een goed snoer gebruikt

rocker_71
17 januari 2005, 10:09
Goed nieuws voor iedereen die er ook last van heeft: een set goede pickups en het probleem is verholpen.

Ik heb dit weekend een Duncan JB/59 setje op mijn gitaar laten zetten en.... probleem opgelost.

Dat is nou vooruitgang.

Kasper
17 januari 2005, 11:30
Goed nieuws voor iedereen die er ook last van heeft: een set goede pickups en het probleem is verholpen.

Ik heb dit weekend een Duncan JB/59 setje op mijn gitaar laten zetten en.... probleem opgelost.

Dat is nou vooruitgang.

Zoals ik dus al aanhaalde :wink:

Veel plezier met je Duncans

AART
17 januari 2005, 14:12
Goed nieuws voor iedereen die er ook last van heeft: een set goede pickups en het probleem is verholpen.

Ik heb dit weekend een Duncan JB/59 setje op mijn gitaar laten zetten en.... probleem opgelost.

Dat is nou vooruitgang.

Zoals ik dus al aanhaalde :wink:

Veel plezier met je Duncans

met mijn ibanez had ik er nooit last van(dimarzio's) dus goede pickups helpen idd.

Negative K3 fan
17 januari 2005, 15:27
ik vind het buillshit, ok, humbuckers verminderen het well wat, maar ik heb ook een jb en 59 en dan vind ik de storende geluiden nog te erg.

Azrael
17 januari 2005, 15:34
Ik heb ToneZone / PAFPro + goede kabel en nogsteeds hoor je het als je op een halve meter van je computer zit. Helemaal weg krijg je het nooit behalve bij LCD/TFT.......

Lenweë Míriel
17 januari 2005, 17:57
ik heb tft :razz:
en het heeft me niks gekost.
had ik nodig om huiswerk op mijn bureau te kunnen maken. met een gewoon beeldscherm was dat niet te doen had ik geen bureau meer over.

RS-Rik
17 januari 2005, 18:36
Ik speel ook achter de PC en ik heb er helemaal geen last van.

Duncan Designed elementen, kweenie of dat er iets mee te maken heeft.

Bobbel
17 januari 2005, 23:58
ik heb nergens last van... maar ik ontdekte laatst wel wat leuks... als een optische muis hebt, dan moet dat rode lampje eens voor je elementen houden... :wink: