PDA

View Full Version : ibanez soundwave sw 35



ganfalf
9 juni 2002, 11:17
ik hen een ibanez soundwave sw 35 versterker.ik gebruik die met mijn acoustiche gitaar.Mijn vraag is kan ik die ook op een electriche gitaar gebruiken ?

link http://www.ibanez.com/amps/specs/sw35.html#

ganfalf
9 juni 2002, 13:35
Weet niemand het????

Dude
10 juni 2002, 16:50
tuurlijk kan dat, geen probleem, de vraag is of het goed klinkt omdat deze versterker duidelijk gemaakt is voor akoustisch werk...

nou heb ik ook een vraag. zou het dus ook geen kwaad kunnen om met pedaaltjes te werken zodat je toch wat overdrive kan bereiken... mensen help deze man even !!

ganfalf
11 juni 2002, 19:36
Ben nog steeds niet veel wijzer geworden.
de versterker is niet perse voor een acoustiche gitaar maar voor een bas gitaar???
wie kan mij wat meer vertellen over deze versterker

Dude
12 juni 2002, 10:29
tja je zel effe meiltje naar ibanez kunnen sturen met deze vraag, mijn ervaring is dat ze erg goed en snel zijn met dr customer service///

jaspertomas
21 juni 2002, 19:46
misschien een beetje laat :smile:
die versterker is een basversterker, dus een elektrische gitaar zal niet geweldig klinken, maar de versterker kan het wel hebben. (andersom niet:bas op gitaarversterker, maar dat terzijde) Je zal wel moeite hebben met de equalizer, want gitaar heeft een ander bereik dan bas.
Ik speel zelf bas, maar ik wil een elektrisch gitaartje gaan kopen en een distortionpedaal voor mn basversterker gooien. Ik heb het al uitgeprobeerd en het klinkt redelijk.

basswasp
25 juni 2002, 20:08
'klinkt redelijk'... ligt eraan wat je zelf vind, hij zal er niet kapot door gaan, dus probeer uit......:smile:
Pedaaltjes kan je volgens mij overal mee gebruiken... ik heb al vanalles op m'n bas gehad en ik heb nog niets gesloopt, al klinkt het ook niet altijd even fantastisch (vliegtuiggeluiden enzo...)....

Ik heb ook nog een paar maanden bij m'n band op een gitaarcombo'tje gespeeld met m'n bas, kan in principe wel, als 't maar niet te hard is en ook niet te extreem instellen... als je speaker-geknor hoort: uitzetten :smile: :grin:

jaspertomas
25 juni 2002, 21:33
..ook niet op z'n Flea's gaan slappen :grin:
serieus: ik heb met mn bas op een marshall 100w gespeelt en ik vond het wel mooi klinken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jaspertomas op 2002-06-25 21:34 ]</font>

basswasp
26 juni 2002, 12:32
Dat deed ik dus wél! :grin:

Het zat zo: bij m'n vorige band moesten we op een zolder oefenen (daar stond 't drumstel :roll:), omdat we m'n Hartke B90 niet over zo'n klein houten trapje dat uit het plafond komt omhoog konden krijgen, moest ik maar op de gitaarcombo van m'n vader spelen (Fender Studio 85, 60 Watt ofzo)... Soms knorde dat wel wat, maar over het algemeen ging het wel goed. Ik had er zelfs nog leuke ingebouwde overdrive bij :grin:...

Maar het kan nog erger... de gitarist van m'n vorige band kende de drummer al en zei tegen mij dat ik geen versterker mee hoefde te nemen; er stond al iets... Daar aangekomen voor de eerste keer, bleek dat hij een oude stereo-toren bedoelde!! :grin:

jaspertomas
27 juni 2002, 22:09
netjes :smile: