PDA

View Full Version : op zoek naar halfstack



Lord Abortion
13 december 2004, 19:05
Ik ben van plan om rond de zomer van 2005 eens te kijken voor een halfstack. Nu speel ik nog op een H&K 15W amp, en ik kan wel een versterker gebruiken van iemand om mee te repeteren, maar het wordt toch eens tijd om mijn eigen materiaal te kopen. Het is nog wat vroeg om te informeren, maar het kost een hoop geld dus informeer ik me liefst goed.

Momenteel is het vooral de Hughes & Kettner Warp T die me iets zegt, en eventueel de Crate Blue Voodoo 120HB met een goedkopere cab erbij. Ik hoop om ongeveer 1700 euro te hebben met een vakantiejob, en dat is ongeveer het maximum dat ik wil geven voor amp+box. Liefst een buizenversterker, maar solid state mag ook. 2 kanalen zijn in principe genoeg. Ohja, geen Marshall, want ik vind die klank niet echt mooi en te cliché. Ideetjes, tips, ... altijd welkom.

Ik zal erop spelen met een BC Rich NJ Beast met DiMarzio X2N en Super2, en waarschijnlijk ook nog met mijn Boss GT-6.

Orpheo
13 december 2004, 19:11
ik heb geen idee waar je woont, maar in den haag bij rockpalace heb ik een superfijne randall tube geprobeerd. geen idee wat t serienummer is, sorry...

maar hij was 50 watt, all tube, en was: 600 euro

is echter wel een combo, maar klinkt wel heeeeeel lekker!!

Swan
13 december 2004, 19:13
5150
Engl

Lord Abortion
13 december 2004, 19:15
is echter wel een combo, maar klinkt wel heeeeeel lekker!!
Kan goed zijn, maar ik heb iets tegen combo's en wil er echt geen. En als het over zo een groot bedrag gaat wil ik wel iets waar ik volledig achter sta, en dat is jammergenoeg geen combo.

SiNiSTRaL
13 december 2004, 19:16
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=muziek&u=gitaarbasversterkers&ID=26382

Squier4ever
13 december 2004, 19:26
Randall Rg.......

BramVersteeg
13 december 2004, 19:29
1700 euro is niet slecht. Kijk eens naar de ENGL powerball, 2ehands Koch Powertone, Peavey 5150 (ken ik zelf niet maar schijnbaar zit er genoeg gain op :wink: ) of misschien iets digitaals. Als je ook niet afschrikt voor een transistor, zijn digitale versterkers zeker de moeite waard om te checken. Genoeg geluiden en redelijk compact.

bluegate
13 december 2004, 19:55
Denk bij aanschaf ook over het vervoer van de spullen.
Een 4x12" is behoorlijk groot en past niet in altijd in de kofferbak.

Mag de speakerkast wel een Marshall zijn?
Koch, Bogner, Rivera etc zijn 2e hands nog steeds prijzig.
Een Marshall 4x12" kun je rond de 350 kopen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 2x12" gewoon vanwege het vervoer.
Wim heeft een THD 2x12" staan voor 600 dat is een mooie prijs.
Heb je ook gelijk een topmerk.

Wat de top betreft, wat voor geluid zoek je?
Er is momenteel zoveel keuze in tops...

Succes.

Lord Abortion
13 december 2004, 20:02
Zeker een 4*12, we hebben toch een stationwagen waar het allemaal in kan, dus dat is geen probleem. Nuja, ik zoek vooral een goed clean kanaal, en dan een zware distortion. Zelf speel ik vooral death/black/thrash metal, maar ik speel ook nog punkrock in een band, dus daarvoor moet ik het ook kunnen gebruiken.

BLOK182
13 december 2004, 20:23
Ik zou voor de 4x12 een "goedkope" oplossing dan pakken, een tweedehands Marshall 1960, best goed, niet duur, en altijd voor hetzelfde geld weer te verkopen voor wat beter. Gave tops zijn Engl Powerball, Engl Fireball, Peavey JSX/Triple XXX/5150 (II). Misschien tweedehands MesaBoogie Rectifier, of een dure Randall.

bluegate
13 december 2004, 20:35
Deze zou je kunnen testen:

Engl FireBall/PowerBall
Ashdown Fallen Angel
Rivera K(R)-50/100
Framus Dragon
Koch Mulitone/Powertone
Mesa Recifier

Lijstje is subjectief en allen zijn volledig buizen, wat duurder is, maar in
mijn oren nog steeds mooier klinken dan SolidState (transistor).

BartL
13 december 2004, 22:26
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=muziek&u=gitaarbasversterkers&ID=26382
Duitser.

SiNiSTRaL
13 december 2004, 22:59
duitser?
ding is handgebouwd in nederland...

BartL
13 december 2004, 23:20
duitser?
ding is handgebouwd in nederland...
Was een grapje kerel :-D Kom ik, ik ben een Limburger :wink:






Maargoed...

@Lord Abortion: Je hebt PM :wink: :razz:

Nrrrk
14 december 2004, 09:27
Voor 1700 euro kun je iets heel moois halen. Iig een buizentop. Misschien besparen op een cabinet.

Anders kun je kijken naar Randall, al eerder in dit topic gehoord, maar het is erg goed, en, transistor, dus kan veel hebben als je het over vervoeren hebt. Kben er zelf helemaal weg van.

Thom TK
14 december 2004, 12:42
Voor 1700 euro kun je iets heel moois halen. Iig een buizentop. Misschien besparen op een cabinet.

Anders kun je kijken naar Randall, al eerder in dit topic gehoord, maar het is erg goed, en, transistor, dus kan veel hebben als je het over vervoeren hebt. Kben er zelf helemaal weg van.

Voor 1700 euro heb je een Engl Savage SE :roll:

BLOK182
14 december 2004, 12:42
Voor 1700 euro kun je iets heel moois halen. Iig een buizentop. Misschien besparen op een cabinet.

Anders kun je kijken naar Randall, al eerder in dit topic gehoord, maar het is erg goed, en, transistor, dus kan veel hebben als je het over vervoeren hebt. Kben er zelf helemaal weg van.

Voor 1700 euro heb je een Engl Savage SE :roll:
Ja maar geen cab :)

BramVersteeg
14 december 2004, 14:12
Jawel hoor, maar niet én een Savage SE én een Cab. :-D

Ronald
14 december 2004, 14:41
ik heb geen idee waar je woont, maar in den haag bij rockpalace heb ik een superfijne randall tube geprobeerd. geen idee wat t serienummer is, sorry...

maar hij was 50 watt, all tube, en was: 600 euro

is echter wel een combo, maar klinkt wel heeeeeel lekker!!


was dat zo'n mts combo ofzo? want voor de rest heeft randall volgens mij geen tube amps.

die randalls zijn wel zeer goeie versterkers (kheb er zelf ook een ) dus daar zou je es naar kunnen kijken. tligt er natuurlijk wel aan of je buizen of solid state wil

je ken ook zo'n randall mts head kopen. das zo'n ding met modules die je er in kan plaatsen van verschillende merken ( mesa rectifier, marshall plexi enz. en nog een aantal van randall zelf ) kijk maar es op www.randallamplifiers.com

maar als je een budget van 1700 euro hebt zou ik wel eerst goed kijken wat je wil hebben en niet zomaar een versterker kopen. check alles eerst goed uit zou ik zeggen

Lord Abortion
14 december 2004, 16:09
Nuja, ik zou tegen augustus ongeveer een budget van 1700 euro moeten hebben, en daar reken ik ook een beetje op, maar laat ons zeggen dat ik eventueel met mijn spaargeld erbij tot 2000 kan gaan, moest dat echt wel de moeite zijn. Liever 300 in het rood gaan nu dan binnen een jaar niet tevreden zijn met mijn materiaal en weer 1500 uitgeven ofzo.

Die Randall heads zien me er wel cool uit. Ookal ben ik eerder voor een buizenversterker, de Warhead en de X2 staan hoog op mijn verlanglijstje. Ook de RM100M head staat me wel aan. Zou ik één van deze drie versterkers + een box kunnen kopen met mijn budget? En die RM100M head, krijg je daar standaard modules bij, of moet je die er nog eens apart bijdoen?

pint
14 december 2004, 18:11
engl savage 120 of een framus cobra kun je ook eens naar luisteren

NRK
14 december 2004, 18:15
Nuja, ik zou tegen augustus ongeveer een budget van 1700 euro moeten hebben, en daar reken ik ook een beetje op, maar laat ons zeggen dat ik eventueel met mijn spaargeld erbij tot 2000 kan gaan, moest dat echt wel de moeite zijn. Liever 300 in het rood gaan nu dan binnen een jaar niet tevreden zijn met mijn materiaal en weer 1500 uitgeven ofzo.

Die Randall heads zien me er wel cool uit. Ookal ben ik eerder voor een buizenversterker, de Warhead en de X2 staan hoog op mijn verlanglijstje. Ook de RM100M head staat me wel aan. Zou ik één van deze drie versterkers + een box kunnen kopen met mijn budget? En die RM100M head, krijg je daar standaard modules bij, of moet je die er nog eens apart bijdoen?
Volgens mij mocht je er een of twee gratis krijgen, als je die een koopt, maar ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb.

Lord Abortion
15 december 2004, 08:16
En waar kan je Randall het goedkoopste krijgen? Ik vind haast niets op Duitse sites, en de catalogusprijzen liggen net iets te hoog voor mij.

Ronald
15 december 2004, 13:52
ik heb de mijne bij rockpalace in den haag gekocht.

NeeraDJ
16 december 2004, 16:54
Die Framus Cobra is veel te duur, zijn budget gezien, voor 1700 euro heb je de head in Duitsland excl shipping en ze worden steeds duurder naar mate ze populairder worden dus nu is een goede kans om er één te pakken te krijgen

Toaster
17 december 2004, 13:21
Zeker een 4*12, we hebben toch een stationwagen waar het allemaal in kan, dus dat is geen probleem. Nuja, ik zoek vooral een goed clean kanaal, en dan een zware distortion. Zelf speel ik vooral death/black/thrash metal, maar ik speel ook nog punkrock in een band, dus daarvoor moet ik het ook kunnen gebruiken.


Koch is hiervoor zeer geschikt.

Clean is heel erg goed.
2e kanaal met humbuckers voor de punk
3 e kanaal voor ijzige trash.

Denk aan 2e hands multinone/powertone. Dan waaschijnlijk wel met 2x12.
Maar dat geeft al genoeg herrie hoor.

ENGL past ook in jouw straatje.

Eigenlijk Marshall ook nog wel.

Let wel dat als je het als investering wil zien dat Koch redelijk waardevast is.

Als je wat minder geld wil uitgeven maar persé een stack moet je naar laney kijken, randall enzo. Maar das niet te vergelijken met voorgaande merken.

Wat ook erg goed is, is natuurlijk een combo. Heb je wat meer keuze. Kies dan voor een combo waar je nog een cabinet aan kan hangen. Geloof me dat goede buizencombo's erg hard kunnen.

Lord Abortion
17 december 2004, 14:13
Als investering zie ik het niet echt, ik wil gewoon materiaal waarmee ik kan blijven spelen. Die H&K Warp T boeit me meer en meer. Voor 1500 euro een tweekanaals 120W buizenbak met 4*12 cab (en goede Celestions erin) is nogal moeilijk te kloppen. Enkel wat jammer dat die MIDI-module er niet standaard inzit, maar die vraag ik eventueel wel voor Kerstmis dan. Anders zie ik niet echt veel merken die voor die prijs zo een goed product afleveren.

Ohja, en een combo of 2*12 hoef ik echt niet, steek het maar op mijn ego.

NeeraDJ
17 december 2004, 14:40
Frietbak verkoopt een Powertone II voor 1200 euro, als je daar nou nog een 100tje van afkrast dan heb je echt wel een 4x12 Deluxe cab voor 600 euro, past goed binnen jouw budget. Ik zou ook eens even proberen die PTII halfstack op marktplaats te pakken, mooie deal!

Als ik geen superdeal op de Cobra kon krijgen (ja dat wordt 'm waarschijnlijk voor mij 8-) ) dan had ik 'm wel genomen

Succes!

Toaster
17 december 2004, 15:32
Als investering zie ik het niet echt, ik wil gewoon materiaal waarmee ik kan blijven spelen. Die H&K Warp T boeit me meer en meer. Voor 1500 euro een tweekanaals 120W buizenbak met 4*12 cab (en goede Celestions erin) is nogal moeilijk te kloppen. Enkel wat jammer dat die MIDI-module er niet standaard inzit, maar die vraag ik eventueel wel voor Kerstmis dan. Anders zie ik niet echt veel merken die voor die prijs zo een goed product afleveren.

Ohja, en een combo of 2*12 hoef ik echt niet, steek het maar op mijn ego.

Heb je wel oren eigenlijk??? Ik ken de distortie van de warp en die is alleen maar geschikt met een drop d.
In gewone stemming klinkt de E ruk.
De sound van de warp gaat je echt heel snel vervelen. In het begin denk je wauw. Maar daarna (half jaar geef ik je) ga je kwalitatieve verschillen horen tussen jouw populaire bands en je eigen sound.

En dan baal je hoor want die warp verkoop je dan echt voor veel minder.

Jim Marshall
17 december 2004, 17:58
Die H&K warp T geeft inderdaad een heel beperkt geluid wat eigenlijk alleen maar bij laaggestemde gitaren past.
Je kunt beter voor de Randall RM100 gaan. Je kunt zelf de modules uitzoeken die bij jou passen en als je over een tijdje een ander geluid wilt hoef je alleen maar een nieuwe module te kopen ipv een compleet nieuwe top.
Alleen denk ik niet dat je hem met cab hebt voor 2000,- eurootjes.
Effe doorsparen dus.

Ronald
18 december 2004, 14:24
de rm100 is inderdaad een beetje alles in 1. en tis nog buizen ook, en tpast geloof ik ik ook goed in je budget :)

Soulflyhigh
18 december 2004, 16:12
Peavey 5150 duidelijk! 8-) Ik hoop alleen niet dat je van superclean houdt :-D

Lord Abortion
18 december 2004, 16:32
Ik wil wel een goed clean kanaal. Voor mij is het belangrijker om een goede clean te hebben dan een goede distortion.

Toaster
20 december 2004, 12:06
Nou dan is de warp wel een goede keuze :-?