PDA

View Full Version : Voorprogramma's



Kjiratsiekoedel
9 juni 2002, 11:57
Klinken voorprogramma's weleens goed?
Ik was gisteren in Ahoy bij De Dijk met in het voorprogramma Skik. Skik klonk voor geen ene meter, het was een grote geluidsbrij. De Dijk klonk echter wel goed.
Bij de Rolling Stones klonk het voorprogramma ook errūg kut.

zZoRgO
9 juni 2002, 12:41
Toen ik een paar jaar geleden naar k's choice ben gaan kijken in de vooruit in gent, stonden de toen nog onbekende Arid op het podium als voorprogramma, en ik moet zeggen die klonken toen al zeeer goed...
ben onlangs in diezelfde vooruit naar sum41 geweest (ja ik luister wat naar vanalles :wink: ) en die hadden reel big fish in het voorprogramma... die waren echt wel schitterend... iet of wat ska punk met een dijk van een sound!!

Pickslide
9 juni 2002, 13:12
Ik een keer naar waterdown met in het voorprogamma still nino kwam de hoofdartiest niet opdagen (op het laatste moment afgebeld) Gaf still nino daar ff een dijk van een optredentje voor 35 man !!

SchaapOpJeHoofd
9 juni 2002, 15:48
Ben vorig jaar met een gitaarvriend naar Clapton geweest in Ahoy. We haalden daar de gemiddelde leeftijd een stuk omlaag.
In het voorprogramma stond de "geweldige" bandDoyle Bramhall III & Smokestack.
Ik vond er geen reet aan, emotieloze rockige hendrix aftreksels. Hij zag er ook een beetje verveeld/zenuwachtig uit.

Tja, dan daarna Eric Clapton met z'n Martin alleen op dat immense podium, en van daaruit een spectaculaire show. Da's toch wel wa anders.

De bandjes die in het voorprogramma spelen zullen waarschijlijk over het algemeen minder ervaren/minder goed zijn dan de hoofdact.

synesthesia
9 juni 2002, 17:03
voorprogramma's zijn inderdaad 9 van de 10 keer gewoon klote. Misschien om het contrast aan te geven...dan ben je in elk geval echt blij als daarna je band komt en de sterren van de hemel speelt!

Addixx_
9 juni 2002, 18:00
Bij slipknot speelde american head chargen in 't voorprogramma, klonkt heel goed. De zang stond zelfs beter afgesteld want die gast kon je gewoon horen zingen en corey hoorde je eigenlijk niet als ie normaal zong.

sash
9 juni 2002, 18:18
Op 2002-06-09 14:48, schreef SchaapOpJeHoofd:
In het voorprogramma stond de "geweldige" bandDoyle Bramhall III & Smokestack.
Ik vond er geen reet aan, emotieloze rockige hendrix aftreksels. Hij zag er ook een beetje verveeld/zenuwachtig uit.


HAHAHA jah die idioot met die zwarte telecaster (linkshandig was ie toch?) Ik hoorde z'n gitaar ook bijna niet, stond veel te zacht. Toen clapton daar verscheen was het toch ff stijlvoller.

Kjiratsiekoedel
9 juni 2002, 20:36
Het zou eigenlijk best wel zielig zijn als het voorprogramma beter is dan de hoofdact.

Yorrit
9 juni 2002, 23:03
Heb in het voorprogramma van Dropkick Murphys Tiger army en The Unseen gezien. The unseen was vervanger voor Lars Fredericksen and the Bastards, die niet kwamen omdat die tering lars een rugblessure had. maar Tiger Army wasd echt goed, was daarna meteen fan van ze :smile:

en pas bij Nekromantix speelde ook twee goeie nederlandse psychobillybands het voorprogramma. dus opzich heb ik wel redelijke ervaringen met voorprogrammas. zelfs het vage afrikaanse bandje voor the Skatalites was we te doen.

Rwin
10 juni 2002, 17:14
Tsja... de bands die het voorprogramma doen hebben om verschillende redenen een kut geluid.
(vooral bij een populaire hoofdact zoals een top100 artiest)

Rede 1: Manger vd topartiest weet dat zijn hoofdact een beetje Lala is (schud met je handjes). Dus er word een geluidsman geregeld voor het voorprogramma die niet weet wat er gaat komen. niet van die muziek houd. nog nooit op die spullen heeft gemixed (of iets soortgelijks)

Rede 2: Het voorprogramma is echt een stuk minder (qua ervaring etc.)

Rede 3: Het voorprogramma is ook goed en dat weet iedereen; ze hebben zelfs hun vaste eigen mixer. Tsja dan kan zo'n topartiest weleens niet zo heeel goed uit de verf gaan komen.
"Oplossing": Een aantal "vertragingen" en "problemen" creeėren en daardoor nog 1 uur overhouden voor het voorprogramma om op te bouwen te soundchecken en op te rotten want de zaal gaat los.

Maar bij echte muziek ,niet geproduceert voor het geld maar vanuit het hart omdat men die muziek goed vind, daar staat vaak ook een goed voorprogramma... want de hoofdact wil het publiek een te gekke avond geven.
vaak heeft het voorprogramma dan nog niet alle capaciteiten zoals de FULL lightshow en drumpodium. maar er wordt wel gezorgd dat ze "hun ding" mogen doen...

dat is 8 vd 10 keer de rede dus :grin:
_________
Ugh! Rwin

flake lorenz
30 juni 2002, 11:32
hmmzz vanavond Rammstein.. in het voorprogramma staat Within Temptation.. dat vinnik wel een mooi voorprogramma, en Dreadlock Pussy speelt ook in het voorprogramma... nou betere avond kan niet, en dan ff raggen op rammstein!! ik moet gaan... ga richting Gelredome... voor Rammstein

Dila
30 juni 2002, 14:21
het voorprogramma van luie hond was heel kewl :grin: the fruitcakes rulen

rePUNKtative
30 juni 2002, 15:21
hmmm ik vind voor programma's altijd wel errug vermakelijk... Ligt er ook aan waar er word gespeeld en wat er word gespeeld natuurlijk :smile:

Mja voorprogramma's kunnen ook vervelend aflopen :smile:). Nou dus eerst een Ska Punk bandje (voorprogamma), alles leuk en aardig, iedereen uit hun dak. Daarna dat hardcore bandje. Nou is het probleem dat er dus geen echt podium is, alle shit was op de grond neer gezet. Dus zij beginnen te spelen, 3de nummertje, gaan er 3 van die punks er vlak voor staan. Zanger/gitarist gaat er dus voor staan soleren, word ie in zn nek gespuugd door 1 van die gasten :smile:

Dat was dus een ietsie minder voorprogamma :sad: