PDA

View Full Version : marshall jcm 900



Orpheo
13 december 2004, 18:34
he guys,

ik kan een marshall jcm 900 kopen, top+buikkast, voor 750 euro. ik wil de sound van zakk wylde, maiden, page en slash hebben...naja...niet helemaal natuurlijk, maar een goede benadering.....


is die 900 dan wat? of moet ik doorsparen voor een 800tje??

Squier4ever
13 december 2004, 18:51
volgens mij spelen de genoemde bands/gitaristen allemaal op 800's of niet?

BartL
13 december 2004, 18:54
...of je koopt gewoon een JCM2000 DSl401 :-D

SiNiSTRaL
13 december 2004, 18:57
die kut klinkt en waar je ook nogeens te veel voor vraagt :D, neen, check mijn signature dan, zit meer scheur in als in die jcm900, vraagprijs amp+cab is 800, maar omdat je een medeforummer bent mag je m voor 750 ;)

Orpheo
13 december 2004, 19:00
dus, resumeerend: is t wat, die 900, of is t pulp, en kan ik beter sparen voor de 800??

Orpheo
13 december 2004, 19:01
dus, resumeerend: is t wat, die 900, of is t pulp, en kan ik beter sparen voor de 800??

Punkrockerke
13 december 2004, 20:26
dus, resumeerend: is t wat, die 900, of is t pulp, en kan ik beter sparen voor de 800??
Ga dat nu maar snel testen, want das geen slechte prijs. En wie weet...

AART
13 december 2004, 20:45
voor een 4*12 plus top is het een zeer goede prijs, maare, wat voor jcm 900 is het?

als het een SL-X is kan je die artiesten die noemt heel erg goed benaderen.
de SL-X is net als de 800 namelijk alleen maar buizen.
als het een dual reverb is is het nog steeds een goede prijs maar je zult dan ff goed moeten vergelijken of het wat voor je is(bij allbei trouwens :) )

Orpheo
13 december 2004, 21:15
voor een 4*12 plus top is het een zeer goede prijs, maare, wat voor jcm 900 is het?

als het een SL-X is kan je die artiesten die noemt heel erg goed benaderen.
de SL-X is net als de 800 namelijk alleen maar buizen.
als het een dual reverb is is het nog steeds een goede prijs maar je zult dan ff goed moeten vergelijken of het wat voor je is(bij allbei trouwens :) )

die jongen van wie de 900 is houdt m nog ff voor mij vast.

het is de sl-x overigens...

Agent_Smith
13 december 2004, 22:33
SL-X? :o Doen!! Dat zou een goeie deal zijn!! :lp:

doncker
13 december 2004, 23:22
Idd,

Zeer goede prijs, hety is toch zeker een 1960 cab en toch niks uit die valvestata kasten.

Orpheo
13 december 2004, 23:38
Idd,

Zeer goede prijs, hety is toch zeker een 1960 cab en toch niks uit die valvestata kasten.

tis idd een 1960 cab

goed prijsje dus?? :wink:

BartL
14 december 2004, 00:08
...kopen :)

Orpheo
14 december 2004, 00:15
goed, ik koop m dus:D

ik ga binnenkort naar die gozer toe, ff de koop goed afhandelen

daarna mn ministudio hier afmaken

als DAT klaar is....dan komen wellicht pics :wink:


als daar tenminste behoefte naar is....

BartL
14 december 2004, 00:23
Ja...en liefst VOORDAT je alles af hebt :-D

Droffie
14 december 2004, 00:45
Mooie prijs voor de slx...echte scheurbakken!

4 pre amp buisjes als ik me niet vergis.

Btw page heeft uiteraard nooit op een JCM800 gespeeld zoals eerder gesuggereerd werd :-?

Orpheo
14 december 2004, 01:36
nee, dat wist ik dat page nie op een 800 speelde...maar wel op een marshall!!:D

ik moet fotos maken voor die mini-studio af is???? wil men dat??


pourqoui???

Orpheo
14 december 2004, 01:36
nee, dat wist ik dat page nie op een 800 speelde...maar wel op een marshall!!:D

ik moet fotos maken voor die mini-studio af is???? wil men dat??


pourqoui???

1959SLP
14 december 2004, 08:01
Pagey`s main amp is een SuperLead, omgebouwd naar 200 Watt met KT88 valves. Maar dit wil niet zeggen dat hij niet over andere amps speelt. Zo is Led Zep 1 opgenomen met een Valco 10W ampie, in Oberhausen heb ik hem zien spelen over een modernere Marshall (kon alleen niet goed zien welke maar leek verdacht veel op een JCM800), op video heb ik hem staan met o.a. Orange en Vox amps.
Met een SL-X kun je ook zonder problemen een Page sound maken. Pagey`s sound is niet zo complex. Kwestie van goed instellen en de juiste ingredienten (heb ik hier onlangs al eens ergens beschreven).

Bluesbreaker
14 december 2004, 08:16
ik moet fotos maken voor die mini-studio af is???? wil men dat??




nee, we weten dat je hem graag wilt showen, maar je moet die versterker kopen voordat je studio af is :)

Orpheo
14 december 2004, 09:41
ik moet fotos maken voor die mini-studio af is???? wil men dat??




nee, we weten dat je hem graag wilt showen, maar je moet die versterker kopen voordat je studio af is :)

showen, showen, tis een groot woord. tis gewoon zo, als mensen willen zien hoe ik dat ding in elkaar ga klussen, ben ik niet de beroerdste om daar foto's van te posten, maar als er geen animo voor is, ga ik niet de moeite nemen daar afbeeldingen van te plaatsen


[quote] Ik ben toch niet gek![quote]

:wink: :wink:

Orpheo
14 december 2004, 09:41
ik moet fotos maken voor die mini-studio af is???? wil men dat??




nee, we weten dat je hem graag wilt showen, maar je moet die versterker kopen voordat je studio af is :)

showen, showen, tis een groot woord. tis gewoon zo, als mensen willen zien hoe ik dat ding in elkaar ga klussen, ben ik niet de beroerdste om daar foto's van te posten, maar als er geen animo voor is, ga ik niet de moeite nemen daar afbeeldingen van te plaatsen


[quote] Ik ben toch niet gek![quote]

:wink: :wink:

AART
14 december 2004, 19:23
doen die SL-X.

zijn bijna alle marshall-geluiden uit te halen.
ik speel er punk\hardcore mee(bad religion - pennywise) en dat gaat perfect, maar rock 'n roll en metal gaat ook prima.

clean is niet zoals een koch ofzo, maar zeker goed genoeg.

Orpheo
15 december 2004, 00:33
doen die SL-X.

zijn bijna alle marshall-geluiden uit te halen.
ik speel er punk\hardcore mee(bad religion - pennywise) en dat gaat perfect, maar rock 'n roll en metal gaat ook prima.

clean is niet zoals een koch ofzo, maar zeker goed genoeg.


hoe bedoel je, niet als koch??

ik ben niet echt een koch-fan...ik vind t allemaal zo steriel klinken, haast (vooral t clean!!) te perfect, niet warm en " gezellig" zal ik maar zeggen.

de distortion vind ik ook leeg en kaal.

als de marshal HELDER is, transparant, ben niet schel (dus niet als bv een mgx, zo heten die dingen geloof ik, die transistorbakken van marshall), ben ik al blij genoeg.