PDA

View Full Version : oepff



jw009
13 december 2004, 15:24
Hallo,

ik heb een mesa quad en speel over een marshall 1960a cab.
Nu krijg ik niet echt een lekkere lage palm muted geluid. Echt zo'n
OEMPF die je in je maag voelt. Als ik meer bass erin draai vind ik
het geluid niet strak meer klinken, dus dat is geen oplossing. Kan het
aan mijn cabinet liggen, dat als ik bijv. een cab met v30's neem dat
dit veel scheelt? Of weet iemand een andere reden?

(ps. ik heb emg's)

doncker
13 december 2004, 20:39
Welke eindversterker heb je ?
De marshall kasten staan wel bekend om hun mid/hoog maar je moet er toch wel oempff kunnen uitkrijgen. Mss je equalizer anders instellen op je pre-amp

jw009
13 december 2004, 22:28
ik gebruik een mesa 50/50 eindversterker
ik krijg ook wel een beetje een oepff, om het zo maar even te noemen
maar het is niet echt een super lekkere. Ik heb ook genoeg bass erin staat dus dat zou neit het probleem moeten zijn.

Jimi Hendrix
14 december 2004, 09:25
Betere speakerkabel en je kast er ook mee (laten) bedraden wil ook wel helpen....

telecastermaster
15 december 2004, 12:15
Als ik je probleem goed begrijp wil je meer en strakker laag hebben. Is dat correct?

Ik heb zelf een Behringer Ultrafex (een enhancer) die ook een enhancer heeft voor het laag. Dit geeft idd een strakker laag en een sprankelender hoog. Ik ben er erg tevreden over. Misschien iets om eens uit te proberen.

http://www.behringer.com/EX3200/index.cfm?lang=ENG

http://www.behringer.com/EX1200/index.cfm?lang=ENG

http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Behringer/EX3100_Ultrafex-01.html

Sanders
15 december 2004, 13:12
Ik weet niet wat voor speakers er standaard in je kast zitten, maar vintage 30's klinken over het algemeen op lage volumes snel strak omdat ze maar 30 watt zijn,dus misschien dat dat helpt. En hoever heb je je eindtrap open staan?

Josdevos
15 december 2004, 13:16
FYI: V30s zijn 60 watt
Is een strakke speaker omdat hij nogal gefocust is op het mid/hoog. Heeft dus minder bassen maar die klinken strakker.
Z'n rendement is wel ongeveer 2x hoger als de meeste andere gangbare speakers waardoor je amp luider klinkt.

Josdevos
15 december 2004, 13:16
dubbel

Sanders
15 december 2004, 13:26
FYI: V30s zijn 60 watt
Is een strakke speaker omdat hij nogal gefocust is op het mid/hoog. Heeft dus minder bassen maar die klinken strakker.
Z'n rendement is wel ongeveer 2x hoger als de meeste andere gangbare speakers waardoor je amp luider klinkt.

:oops: Maar we bedoelden volgens mij hetzelfde

jw009
15 december 2004, 16:50
eindtrap op standje 3 van 10 ongeveer, en 6 op mijn quad.
Dit is aardig hard, maar dat moet ook omdat onze oefenruimte groot en hoog is dus de acoustiek is zo wel.

Sanders
15 december 2004, 17:24
Misschien kun je eens proberen om je eindtrap op ong 75% te zetten, en het volume van je preamp wat lager, heeft bij mij ook een hele hoop gescheeld, werd het allemaal een stuk strakker van :lol:

doncker
15 december 2004, 19:02
Schilt bij miij ook veel. Eindtrap staat bij mij vast op 3 uur (75%)
En dan het volume regelen met de pre-amp. Klinkt veel strakker naar mijn mening. Doet die behringer ultrafex zoveel aan je geluid ? want extreem strak klinkt mijn set toch nog niet ?

vr. groet

kristof