PDA

View Full Version : dit vind ik nou lachen! (voor de MXR liefhebbers)



Speeddemon
13 december 2004, 00:25
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=3767591948&ssPageName=STRK:MEWA:IT

MXR Distortion II, in zeer goede staat, met doos en boekje... verkocht voor $294,99.


En wat heeft onze Speedy een weekje eerder op de kop getikt?

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=3766420054&ssPageName=STRK:MEWN:IT

Geen handleiding erbij, maar $145 goedkoper!!! :lol:

Josdevos
13 december 2004, 00:46
Het kan gek lopen op ebay...

Lucky
13 december 2004, 01:23
Speedy is God
lang leve het Speedyisme
we moeten allemaal Speedyisten worden

teach us the secret handshake !!!!!

http://www.simplifiedsigns.org/god.jpg

:-D :-D :-D
congrats op een goede deal

Dirk_Hendrik
13 december 2004, 11:59
we moeten allemaal Speedyisten worden


No Way! Speedy is een lousy sniper. :D Voor de rest, inderdaad.

Quink
13 december 2004, 12:33
En het vervelendste is nog, die Speedy heeft altijd een excuus waarom hij nog zo'n pedaal kan gebruiken. "Wat, nog een pedaal??" "Ja, doe ik ook niet voor de lol hoor, is voor onderzoeks- en vergelijkingsdoeleinden".

:wink:

Speeddemon
13 december 2004, 13:13
we moeten allemaal Speedyisten worden


No Way! Speedy is een lousy sniper. :D Voor de rest, inderdaad.
mwah, heb toch iets van 4 kills in de laatste 4 seconden!

Maar het begint zo langzamerhand wel een pakhuis te worden, die slaapkamer van mij.

Gister nog een OD-3 (MIB ofcourse) uit UK gewonnen voor 42 eurie, nou nog de DS-1 (MIJ) en een FZ-3, en mijn 3-knops flutehead Boss collectie is compleet! (10 pedalen).

En met een DOD 690 is mijn 'big MXR style' DOD collectie (4 pedalen: 670 Flanger, 610 EQ, 680 Analog delay) ook compleet.

jaywalker
13 december 2004, 16:08
Hoe doen jullie dat nou , op de laatste paar seconden snipen?

Ik bied meestal 3 a 4 minuten voor het einde :)

Dirk_Hendrik
13 december 2004, 17:52
3 a 4 minuten is naar mijn mening hetzelfde als niet snipen. Als jij 3 minuten voor het eind bied is en veel te ruim de tijd om je te overbieden. In de laatste secondes niet. Dus let op:

Zet je browser op het item dat je wilt hebben en zorg dat je bent ingelogd. Stel je scherm zo in dat deze het halve scherm (verticaal) vult, of in elk geval zonder horizontaal scrollen de resterende tijd laat zien. Druk op ctr-N (nieuw venster) en laat dat de rest van je scherm vullen. Ga hier naar bieden en vul je max. bod in en druk op bieden. Het vervolgscherm laat de knop "bod bevestigen zien. Laat dit scherm lekker staan en maak het eerste scherm je actieve scherm. Door op F5 te drukken ververs je je scherm en zie je dus bij elke F5 wat de resterende tijd is.
Bepaal met een secondewijze op je horloge wat de refreshtijd van je Browser is. Dit is namelijk afhankelijk van de snelheid van je internet verbinding. Verder is de resterende tijd die je te zien krijgt de resterende tijd min die refreshtijd. Op het moment dat je browser dus 1 min en 15 seconden zegt en je refreshtijd is 6 seconden is de echte resterende tijd 1 min en 9 seconden.

En F5-en maar terwijl de tijd zakt. Op het moment dat je nu de tijd op een paar seconden boven je refreshtijd zit is het tijd om op "bod bevestigen" te beuken. Je hebt dat scherm al klaar staan en met één muisklik heb je het aktief gemaakt én je bod gedaan. Op tijd maar zonder een ander de kans te geven nog een nieuw bod te doen. :cool:

Voorbeeld: Je browser refresh is 4 seconden en na een laatste refresh is de resterende tijd (op scherm) 7 seconden. Dan heb je dus nog 3 seconden op op bevestigen te drukken. Op het moment dat je muispijl al op die knop ligt hoef je alléén maar op je linkermuisknop te drukken. Drie seconden is een mooie snipe en de enige die je kan overbieden zijn de proxy van ebay en een sniper die én hoger én nog later biedt.


Een compelx verhaal. Het leuke is dat je het "droog" kunt oefenen. Alléén niet drukken dus.... Wil je het "echt" doen en oefenen. Bied dan lekker op een item waarvan er zoveel gelist zijn dat je de eerste bieder gaat zijn. etc etc. je zult zien dat het zo complex niet is en de adrealine giert door je aderen

oddman
14 december 2004, 01:09
en de adrealine giert door je aderen


Echt wel !! :D

H.Manback
14 december 2004, 01:42
En de beloning... je mag geld uitgeven!!! Woohooo! :razz:

Ik ben verder niet zo thuis in de veilingen, is het nu echt zo erg bij de meeste biedingen dat je m niet kan kopen zonder te snipen?

Dirk_Hendrik
14 december 2004, 09:21
Ik ben verder niet zo thuis in de veilingen, is het nu echt zo erg bij de meeste biedingen dat je m niet kan kopen zonder te snipen?

Dat ligt er helemaal aan hoeveel jij bereidt bent te betalen. Voor mij is de reden van het snipen puur dat ik niet net zo lang wil gaan zitten bieden om de hoogste bieder te worden (en ook pissig wordt van eikels die dat wel doen) wat alléén maar de prijs omhoog drukt...... om vervolgens alsnog gesniped te kunnen worden.
Of: Als ik m'n zinnen op een item heb gezet wil ik het hebben (voor mijn maxprijs of minder) De enige manier om te voorkomen dat je overboden wordt is: Snipen.

Quink
14 december 2004, 10:07
(en ook pissig wordt van eikels die dat wel doen) wat alléén maar de prijs omhoog drukt

Aaaarghhh. Een van mijn "pet hates". Dag 1, twee biedingen. Dag later, 21 biedingen. Ga je kijken, blijkt het een of andere fluithaas te zijn die 19 keer zijn bod met 2 euro verhoogd heeft. WHAT'S THE F*CKING POINT YOU MORON!!! Biedt toch gewoon in een keer bedrag nr. 19. Zijn ze bang dat ze gelijk aan het hoogste bedrag vastzitten of zo?? Prijsopdrijving? Dit soort mensen is in mijn (vrij beperkte) ervaring meestal niet degene die het uiteindelijk hoogste bod heeft.

Nog een voordeel van snipen is dat je niet vastzit aan een bod. Op het moment dat je een bod uitbrengt op eBay is het bindend. *In principe* kun je niet meer terug. Stel je ziet iets anders wat je interesssanter vindt, dan heb je jezelf al ergens op vastgeprikt. Met snipen ben je tot de laatste seconden vrij.

Dirk_Hendrik
14 december 2004, 10:20
Quink,
check voor de pret de bidding history van deze. Ik dacht dat ik gek werd:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=3767172070&ssPageName=STRK:MEWA:IT

Quink
14 december 2004, 10:39
Eeeeeeennnn........daar gaaaaaaaaat mijn bloeddruk. Ja bedankt D-H. :-D

Soundcity: 15, 21, 28 , 35 euro. Woorden schieten hier echt tekort.
En dan die tubecaddy. Wat denken die mensen nou toch in vredesnaam. Ik bied 100, en als dat het hoogste is hoef ik geen 250 te betalen?? NEE EIKEL, ALS JE 250 BIEDT EN DE TWEEDE HOOGSTE BIEDER BIEDT 99 HOEF JE OOK MAAR 100 TE BETALEN. En uiteindelijk, als hij met, naar alle waarschijnlijkheid het zweet in de bilnaad, steeds tien/twintig euro heeft verhoogd is hij nog niet de hoogste bieder. Even gieren de zenuwen door zijn keel, maar dan neemt hij het besluit, godver, ik ga er gewoon voor. Alles of niks. Winner takes all. He who dares wins. Hij verhoogd zijn bod











met






1 euro!!!!!!


Yes, yes, yes!!! Hij is er. Hij is de winnaar! De held! Een bikkel! En zo sluw! Gewonnen! Met 1 euro! Wacht maar eens tot hij dat de boys bij de postzegelverzamelaarsclub vertelt. O, de spanning.


18 minuten later wordt hij alsnog gesniped. :-?


Nog zo iets, die sletman. Zo zijn er diverse. Bieden vaak als eerste, meestal niet meer dan een paar euro. WTF is dat nou weer?? :???:

Dirk_Hendrik
14 december 2004, 10:59
Het enige wat ik em kan voorstellen is dat sletman z'n biedingen op één of ander wijze gebruikt (met de bevestigingsmail ofzo) voor het bijhouden van lopende auctions.