PDA

View Full Version : Jouw band(s)?



geertenno
9 juni 2002, 09:04
Ik zou graag wat willen weten in wat voor bands jullie spelen, welke muziekstijl,
hoeveel leden enz.

nilfisk
9 juni 2002, 09:45
Ik speel in een punkbandje... Blink 182, offspring, green day. die shit. M'n band bestaat uit 2 gitaristen, een drummer, een zanger en een bassist.

Noctiis
9 juni 2002, 10:17
Een paar kleine projectjes waar ik thuis wel eens wat mee doe, verder momenteel geen band

AllodoX
9 juni 2002, 11:56
Ben bezig met nieuwe band.. beetje richting Incubus, nickelback en P.O.D..

band zal waarschijnlijk bestaan uit een drummer, een gitarist, een zangeres en een bassist ( ikke :grin: )

We hebben de 19e een eerste rehearsal :grin:


'k heb persoonlijk iets tegen bands met 2 gitaristen, maar smaken verschillen :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AllodoX op 2002-06-09 11:57 ]</font>

moretel
9 juni 2002, 12:08
Ik speel in een band , met zijn zevenen.
Wordt ik een beetje zat. Hebben we net een aardig repertoire wordt dat na de komst van een nieuwe bassist en zangeres weer omgegooid. Moet meer dansbaar zijn. Sluit niet meer zo aan met waar ik nu mee bezig ben, ook het niveau verschilt. Ben nu hard op zoek naar een bassist en drummer om meer de kant van blues/rock in te slaan. Gewoon doen wat jezelf het leukste vind.

Pickslide
9 juni 2002, 12:16
Ik zit in een punk-ska-hardcore bandje met 2 vrienden en...... jawel mijn vriendin (die drumt). We zijn op de basist na allemaal groentjes wat betreft in een band spelen, dus het is wel ff wennen in op elkaar in leren spelen. Maar in ieder geval hebben we er wel lol in :smile:

Dila&Kitaar
9 juni 2002, 12:56
Dila zit in een grunge/punk band. de naam veranderd nogal een beetje vaak (sindrom, de sekte der vallende koelkasten, the hermans...) maar we zijn met z'n 4en, ik op gitaar, nina op drums, yannick op bas en steef is de zanger, en soms speelt ie gitaar.

geertenno
9 juni 2002, 14:07
en nu ik zelf maar:
ik zit een een skapunk-grunge bandje met nog een gitarist en een drummer.
de bassist heeft z'n bass nog nie :sad:
maar ik zelf zing en speel gitaar, die andere gitarist zingt ook.
bands waar we door beïnvloed worden zijn:
Blink 182, Greenday, Nirvana, Millencolin en
Pearl Jam.

Eddie van Halen
9 juni 2002, 16:30
in de schoolband, 2 gitaristen (ik ben er 1 van :smile: ) bassist, drummer, toesenist en 2 zangeressen. We spelen vooral (oude) top 40 nummers.
en nog een 2 persoons bandje, zangeres en ikke op gitaar :razz: . alleen akoestische nummers ala Anouk enz.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Eddie van Halen op 2002-06-09 16:31 ]</font>

The soulforged
9 juni 2002, 17:30
Ik vorm momenteel een eenmansmetalformatie, jawel. Ik speel zelf gitaar, een beetje in de trant van experimentele Blind Guardiannummers. Ik zoek trouwens nog naar aansluiting bij andere muzikanten, dus als iemand nog versterking nodig heeft bied ik mij bij dezen aan.

Fastvinnie
9 juni 2002, 17:56
Ik speel in een Rock bandje:
2 gitaristen, een toetsenist en een drummer, we moeten alleen nog een zanger(es) en basgitarist. ik speel ook in een tweemans beandje. Ik speel daarin gitaar en dan hebben we nog een zangeres. We spelen acoustiche nummers zoals Road Trippin en The Needle and the damage done (neil young) dat soort dingetjes

Kitaarhiero
10 juni 2002, 12:24
Ik speel in de schoolband van m'n school, daar speel ik toetsen en op 1 liedje mag ik gitaar spelen. er zijn verder nog 2 andere gitaristen, een bassiste, een drummer en redelijk veel blazers.

we spelen vooral Funk en soul nummers.

Dila
10 juni 2002, 13:21
we hebben de bassist eruit geschopt!!! hij was ook zo'n vreselijke eikel... we hebben onze ex-bassiste yvette gesmeekt om terug te komen want we missen heel erg :razz: en ze zei ja!! :grin: dus nu zijn we weer met 3 meisjus en 1 jongen.

nilfisk
10 juni 2002, 15:12
Allodox zei


'k heb persoonlijk iets tegen bands met 2 gitaristen, maar smaken verschillen


Ben wel benieuwd waarom allodox, vind het altijd prima klinken, de een soleren en de ander slag.

Rooligan
10 juni 2002, 16:22
Ik speel voornamelijk in de band Lenn (http://www.lenn.cjb.net) waar ik contrabas en basgitaar in speel (eigen nummers). Daarnaast heb ik nog een band om op gitaar lekker te raggen (meerendeel eigen nummers in de stijl van U2).

Daarnaast ben ik bezig met een Brian Setzer coverband :grin: en ben wat acoustisch aant klooien met de gitarist van Lenn; Dave Matthews acoustisch.

Tsja, druk is het wel in het weekend....

Ditmar
10 juni 2002, 18:04
Ik ben zaterdag tijdens de meeting uut m'n band gekickt :S

Kitaarhiero
10 juni 2002, 22:47
Ja dat zoog/zuigt wel zwaar :sad:

Noctiis
11 juni 2002, 09:48
maar Ditmar, gelukkig kan ik vrijdag een gitaar tegen jouw kapot slaan :grin:

BLOK182
11 juni 2002, 15:13
Onze bad gestaat uit drie. Gitarist (ikke dus) en bassist / gitarist en een drummer.
We spelen beetje Blink182, Offspring, MXPX, Green Day achtig spul.

Ibanez
13 juni 2002, 19:23
Op 2002-06-10 18:04, schreef Ditmar:
Ik ben zaterdag tijdens de meeting uut m'n band gekickt :S
HOezo dat dan?

ridiculous_guy
5 juli 2002, 19:35
ik speel de bas in een punkbandje. de naam van de band is ridiculous slate!! we zijn met zn 3en maar er moet nog een slag-gitarist bij komen maar die kunnen we niet vinden :'( . ik doe samen met de leadgitarist ook zangopogingen. we spelen in de stijl van nofx, pennywise, goldfinger.

//\\//\\zzl
............

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ridiculous_guy op 2002-07-05 19:38 ]</font>

Bouke
12 juli 2002, 22:24
Ik zing en gitareer in een blues/rock bandje. Vanaf '95 kwam ik erbij toen de vorige zanger voor een gig plotseling op vakantie ging. Zanger ontslagen ik aangenomen en mocht niet meer weg.

Tot vorig jaar hadden we twee gitaristen maar de ander stopte ermee (rsi) dus nu doe ik alles alleen.

Bezetting: Drums, bass, piano.hammond, gitaar en zang.

Stijl: blues/rock met uitstapjes (als we een acoustiset spelen, plegen we wel eens een bekend nummertje te doen ala De Dijk, Stones).

Muziek: Van alle blues groten wel iets, joshua redman (jawel, de saxpartij op gitaar)en meer grappige uitstapjes.

Naam: Low Budget Blue Band (nee, geen s)

Groets,

Bouke

ridiculous_guy
30 december 2002, 23:53
ik speel in een 4 persoons bandje. 1 gitarist, 1 bassist (ik),1 trompetist en een drummer. we spelen vooral nummers van suicide machines en operation ivy. is wel lache.

coal
31 december 2002, 09:50
Een metal(?)Symfo(?)Stonerrock(?)achtige band. We krijgen altijd commentaar dat onze nummers of te ingewikkeld zijn, of te commercieel, dus we vallen altijd tussen wal en 't schip wat optredens betreft. maar goed wel net een cd opgenomen en druk bezig met afmixen. Demo is in ieder geval klaar. Check onze website: http://home.planet.nl/~boots093

geertenno
31 december 2002, 10:25
Op 2002-06-09 14:07, schreef geertenno:
en nu ik zelf maar:
ik zit een een skapunk-grunge bandje met nog een gitarist en een drummer.
de bassist heeft z'n bass nog nie &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_frown.gif">
maar ik zelf zing en speel gitaar, die andere gitarist zingt ook.
bands waar we door beïnvloed worden zijn:
Blink 182, Greenday, Nirvana, Millencolin en
Pearl Jam.


We zijn gestopt, want de gitarist en drummer wou niet meer zo lang wachten op de bas.

skanky
31 december 2002, 10:30
Kspeel in een 3-mans-muse/radiohead/ratm-achtige band.
Ik zing, speel gitaar en piano/synth.

Noctiis
31 december 2002, 12:08
huppeldep-update:
Fangor - techo/death/blackmetal, volgend jaar eerste volledige cd met een platencontract al op zak :grin:

Heidevolk - gelderse folkmetal, volgend jaar een tour door nederland en belgie met 2 andere bands

Fluffy
31 december 2002, 12:14
cool, gefeliciteerd met je contract :grin:

Eternal Despair
31 december 2002, 12:47
Ik speel in 2 bandjes:

-Punk bandje (Trouble shooters), we spelen green day en pennywise achtige dingen en schrijven ook vooral zelf nummers. De band bestaat uit 3 leden. Een zanger/gitarist, drummer en ik(bas).

-Death metal bandje (Eternal Despair), we spelen allemaal zelf geschreven nummers. Deze band bestaat uit: zanger, gitarist, drummer en ik(bassist)

funlovinme
31 december 2002, 13:22
Ik speel in een pop/rock band die nummers covert van Sum 41 tot Queen en Black Sabbath tot Bill Haley. Hebben twee gitaristen (waaronder ik), drum, bass, zang, piano en twee saxofoons.
We doen gewoon waar we zin in hebben.

collin hoeve
31 december 2002, 13:49
ik speel in Xenobia (www.xenobia.tk), dat is een instrumentale progrock/metal band. met gitaar (ikke) drums, bas en electrische viool =]
verder ben ik nu bezig met solo dingetjes en ben bezig sessie gitarist te worden... ik ga binnenkort een rock&amp;roll cd inspelen en een country/eels band van solo's voorzien
ik probeer xenobia nu onder de vleugels van xymphonia records te krijgen, wish me luck =]

BLOK182
31 december 2002, 17:57
Ik speel in een punkrock achtig bandje genaamd No Sense (www.nosense.com) en ze hebben me gevraagd voor een Metallica coverband, naja, ik zie wel.

roppie
31 december 2002, 20:53
'k speel in een 4 persoons bandje, een zangeres,(en ikzelf doe de wa truigere nummers), 2 gitaristen(waarvan ikke er dus 1 ben)en 1 drummer. We spelen ongeveer alle stijlen, behalve metal :smile: . Verder zijn we net begonnen met eigen nummers te schrijven, we hebben d'r nu net een paar af.

sash
1 januari 2003, 13:13
Bluesrock band, nog geen naam, bestaande uit moi op gitaar en zang, een drummer en een bassist.

Neals
1 januari 2003, 15:13
Ik ben met het punkbandje The Rabies gekapt, en ben nu met een nieuw bandje bezig.

Het is een driemans grunge/crossover bandje met zangeres/bassist, zanger/gitarist en een drummer in de stijl van silverchair, Pearl Jam, Skunk Anansie, Incubus, Faith No More, en een experimenteel randje beinvloed door Muse.
Dit is het bandje van mij wat het meest in leven is, en over 2 weken gaan we eerst met een nieuwe naam bezig (nu heten we shock therapy)

---
Verder speel ik nog gitaar in een bandje van een vriend van me, omdat die jongen geen gitarist kan vinden (had ie maar geen pop moeten maken), maar goed, ga met veel plezier daaro naar de oefenruimte.

Legolas
8 januari 2003, 17:34
Ik zit al een half jaar in een rockbandje, we spelen vooral richting no doubt, RHCP, ... . Best wel cool, en face it: de beste manier om goed te worden met je instrument is door samen te spelen met gitaristen ( voor bas toch :wink: )

kijk ook eens op site : http://www.cliche.rocks.it

Kitaarhiero
8 januari 2003, 20:20
Intussen is het al weer 3 maanden geleden dat "the Dropshots" is opgericht. we willen garagerock gaan spelen en hebben al een aantal nummers geschreven. vorige week vrijdag leken we een drummer gevonden te hebben, die erg goed was en met wie het goed klikte. deze drummer zocht helaas liever door naar een band die meteen kon gaan optreden. de vijf nummers die we nu hebben (en nog 4 in voorbereiding) zijn goed voor slechts een kwartier muziek.

Ik hoop dat we op korte termijn een drummer vinden. hoe eerder we kunnen optreden en opnemen, hoe liever.

Murphy
8 januari 2003, 20:21
Momenteel een rock band, die stevig werk combineert met ballads. Stijlen: Stones, Black Crowes, Neil Young, Dylan, CCR.
Jawel: covers.
http://www.nixon.nl

Neals
9 januari 2003, 10:43
een drummer vinden is een ellende, en vooral een GOEIE drummer vinden is een ramp.

Kitaarhiero
10 januari 2003, 15:57
idd een goede drummer is ook moeilijk te vinden.

trouwens... ik was het bijna vergeten, ik heb ook een Nederhop single over Hilbrand Nawijn geproduceerd en ingespeeld. de akoestische instrumentale versie staat nu op nummer 1 in een download chart (zie biertje erbij).

lynyrd
24 januari 2003, 13:18
Hey ik speel in een Lynyrd Skynyrd coverband genaamd Skinner redelijk niveau,het is alleen moeilijk om aan de bak te komen,man
we sturen ons suf aan demootjes kijk eens op de website(nieuwe demo staat er nog niet op)
Sweet Home Alabama

lynyrd
24 januari 2003, 13:21
Hey ik speel in een Lynyrd Skynyrd coverband genaamd Skinner redelijk niveau,het is alleen moeilijk om aan de bak te komen,man
we sturen ons suf aan demootjes kijk eens op de website(nieuwe demo staat er nog niet op)
Sweet Home Alabama http://members.chello.nl/j.kent/

FNaRK
24 januari 2003, 21:21
sweet home Alhambra ?? :grin:

Phizer
25 januari 2003, 13:22
ik speel in:
- schoolorkest (gaap)
- bandje muziekschool
- Quillion: http://www.quillion.tk - rock bandje (iron maiden etc, maar op dit moment ook nog wat pop-achtige muziek ivm zangeres...)
- een-net-opgericht-progessive-rock-bandje-zonder-naam

Bigfoot414
5 maart 2003, 14:15
Ik ben een paar weken geleden gevraagd of ik zin had om met een beginnend coverbandje mee te doen. We zijn nu compleet nl.:

- 1 drummer
- 1 toetsenist
- 1 gitarist/zanger
- 1 gitarist(ik)
- 1 bassist

(de bovenste drie zijn neven van elkaar dus dat beloofd wat)

We hebben nog niet echt een bepaalde sound ontwikkeld maar aangezien we allemaal grote pepperliefhebbers zijn...

Robs
5 maart 2003, 22:25
Speel in Soul/Funk band...

We spelen uitsluitend eigen materiaal en de bezetting is als volgt:
- zanger/rapper
- basgitaar
- 2x gitaar
- drums
- toetsenist
- 3- koppige blazerssectie: alt- en sopraansax, trompetist.

Keep da funk alive, y'all!!!!!

Izegrim
6 maart 2003, 12:37
Ik schreew gemene dingen in een doodmetaal ensemble. Ik mag niet gitaar spelen. Destructief zeggen ze. Niet waar, menstruerende kankerteef schreew ik dan heel gemeen. En als ik dan een axe zou hebben ga ik vlees hakken. Valiummm...

Butcher
6 maart 2003, 19:52
Een country band (zang, gitaar, bass drums, pedalsteel)
Een Alt-Country band (drums, bass, 2x gitaar)

En een bluestrio voor de grap

Shredhead
6 maart 2003, 20:03
Ik speel in Triple 7 (http://www.triple7.nl) en we maken metal in het straatje van Nevermore en Haji's Kitchen. Uitgangspunt is lekker zware metal maken die grooved en waar ook de nodige aggressie en sfeer in zit.

We bestaan sinds Januari 2001 en sinds Januari 2002 zijn we met z'n 5-en. Daarvoor hadden we altijd een leen-bassist of we speelden gewoon zonder :wink:

1 x drum
1 x bass
1 x zang
2 x gitaar

In september 2001 hebben we een demo (Witness Of A Dead Creation) opgenomen en aan de hand daarvan hebben we een inmiddels aardig wat optredens gedaan (zo'n 30 in een jaar tijd, vind ik niet slecht voor zo'n jonge band, toch?).

Binnenkort komt onze 2e demo uit.
Sampletjes hiervan vind je hier: http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=12680&amp;forum=18&amp;15