PDA

View Full Version : advies gevraagd over duncan pick ups



chennie
12 december 2004, 23:52
Hoi
Ik wou nieuwe pickups kiezen voor mn gitaar.
Het gaat over een epiphone les paul, uit latjes mahonie en een maple top gebouwd. Ik speel over een Mesa rect-o-verb met meestal iets meer bass en precense. Het is voornamlijk hardcore wat ik speel, snel en hard dus. De meeste bands waar ik naar luister gebruiken emg-81's maar omdat ik echt geen batterijvak wil frezen houd ik het maar bij passieve humbuckers.
Zelf heb ik een lichte voorkeur voor seymour duncan. Ik zoek dus humbuckers, voor de nek en brug van duncan met een hoge output, maar waar nog veel toon/harmonie/klankkleur in zit wanneer je heel veel losse nootjes open door elkaar speelt. Dus niet zoals bij veel metal dat alles dof en modderig wordt. Een emg81 passief variant van duncan zou ik wel fijn vinden.

Ik had de volgende pickups van de site gevonden
SH-4 jeff beck model
SH-6 Duncan Distortion
SH-5 Duncan Custom
SH-14 Custom 5

Zou iemand wat advies of ervaring over deze pick ups kunnen delen ? =)

ijff
13 december 2004, 00:07
Heb je de soundsamples op de site van SD al beluisterd? Op de site staat ook een tabel met de output van de diverse elementen.
Ik speel zelf met een SH-5.. ben d'r erg tevreden over .. maar vraag me af of dat is wat je zoekt. Is naar mijn mening meer richting rock gevoiced.

chennie
13 december 2004, 00:13
ik heb inderdaad de output karateristieken en de sound samples bekeken en gehoord, maar ik kon er niet echt wijs uit worden =)
Vandaar deze topic.

Orpheo
13 december 2004, 00:41
ik zou in de brug, als je toch hardcore speelt, de JB stoppen, en in de halspositie de duncan custom. is heel precies, veel hoog en mid. lekker schreeuwerig zou ik zeggen :wink:

pol
13 december 2004, 12:53
ik zou voor de duncan distorsion (SH-6) gaan, de JB vind ikzelf nogal modderig in het laag in sommige gitaren.

pol
13 december 2004, 13:01
in een les paul moet je volgens mij geen batterijvak frezen, normaal gezien krijg je de batterij zo wel kwijt onder de knopjes. Draai de gitaar maar es open, plaats genoeg normaalgezien.

BLOK182
13 december 2004, 13:34
Met een Seymour Duncan '59er haal ik een behoorlijk leipe sound uit mijn strat + powerball 8-)

NeeraDJ
13 december 2004, 13:36
ik zou in de brug, als je toch hardcore speelt, de JB stoppen, en in de halspositie de duncan custom. is heel precies, veel hoog en mid. lekker schreeuwerig zou ik zeggen :wink:

Een Custom in de hals? Damn gast, let the mud-wrestling begin :-? . Das dus echt een element dat alleen voor de brug geschikt is en overigens ook gemaakt is.

De JB is heel erg zingend en wat minder hardcore gevoiced. Ik doe er zelf wel Metal mee, maar het klinkt echt totaal anders dan mijn oude EMG81. Ik denk dat je het dichtste bij de EMG komt met de Duncan Distortion. Pittige hoge output en veel attack, met veel harmonics en een hoog trash metal gehalte. De clean ups schijnen ook behoorlijk goed te zijn. Ik zou voor zo een setje gaan als je echt all out Metal wilt gaan spelen. Als je een wat dikker/romiger halsgeluid wil dan zou ik de Jazz neck aanraden. Heb die ook, en is vol, gearticuleerd, heel erg direct, maar ook heel erg romig en grungy onder high gain. Randy Rhoads gebruikte ook de DD/Jazz combo in zijn axe, mag ik toevoegen

rocker_71
13 december 2004, 18:26
ik zou in de brug, als je toch hardcore speelt, de JB stoppen, en in de halspositie de duncan custom. is heel precies, veel hoog en mid. lekker schreeuwerig zou ik zeggen :wink:

Een Custom in de hals? Damn gast, let the mud-wrestling begin :-? . Das dus echt een element dat alleen voor de brug geschikt is en overigens ook gemaakt is.

De JB is heel erg zingend en wat minder hardcore gevoiced. Ik doe er zelf wel Metal mee, maar het klinkt echt totaal anders dan mijn oude EMG81. Ik denk dat je het dichtste bij de EMG komt met de Duncan Distortion. Pittige hoge output en veel attack, met veel harmonics en een hoog trash metal gehalte. De clean ups schijnen ook behoorlijk goed te zijn. Ik zou voor zo een setje gaan als je echt all out Metal wilt gaan spelen. Als je een wat dikker/romiger halsgeluid wil dan zou ik de Jazz neck aanraden. Heb die ook, en is vol, gearticuleerd, heel erg direct, maar ook heel erg romig en grungy onder high gain. Randy Rhoads gebruikte ook de DD/Jazz combo in zijn axe, mag ik toevoegen

He NeeraDJ, je hebt er verstand van lijkt het. :razz:
Ikzelf twijfel over de aanschaf van een JB of een Duncan Distortion in de brug.
Ik hou van blues, stevige rock (datsuns) en ook wel metal (geen deathmetal, maar meer claasic, zoals megadeth etc.).
Kun je het verschil typeren tussen deze twee en heb je en advies?
Ik heb zelf het idee dat de JB wat veelzijdiger is, maar de distortion beter scheurt.
BVD,
:razz:

rocker_71
13 december 2004, 18:27
ik zou in de brug, als je toch hardcore speelt, de JB stoppen, en in de halspositie de duncan custom. is heel precies, veel hoog en mid. lekker schreeuwerig zou ik zeggen :wink:

Een Custom in de hals? Damn gast, let the mud-wrestling begin :-? . Das dus echt een element dat alleen voor de brug geschikt is en overigens ook gemaakt is.

De JB is heel erg zingend en wat minder hardcore gevoiced. Ik doe er zelf wel Metal mee, maar het klinkt echt totaal anders dan mijn oude EMG81. Ik denk dat je het dichtste bij de EMG komt met de Duncan Distortion. Pittige hoge output en veel attack, met veel harmonics en een hoog trash metal gehalte. De clean ups schijnen ook behoorlijk goed te zijn. Ik zou voor zo een setje gaan als je echt all out Metal wilt gaan spelen. Als je een wat dikker/romiger halsgeluid wil dan zou ik de Jazz neck aanraden. Heb die ook, en is vol, gearticuleerd, heel erg direct, maar ook heel erg romig en grungy onder high gain. Randy Rhoads gebruikte ook de DD/Jazz combo in zijn axe, mag ik toevoegen

He NeeraDJ, je hebt er verstand van lijkt het. :razz:
Ikzelf twijfel over de aanschaf van een JB of een Duncan Distortion in de brug.
Ik hou van blues, stevige rock (datsuns) en ook wel metal (geen deathmetal, maar meer classic, zoals megadeth etc.).
Kun je het verschil typeren tussen deze twee en heb je een advies?
Ik heb zelf het idee dat de JB wat veelzijdiger is, maar de distortion beter scheurt.
BVD,
:razz:

rocker_71
13 december 2004, 18:27
ik zou in de brug, als je toch hardcore speelt, de JB stoppen, en in de halspositie de duncan custom. is heel precies, veel hoog en mid. lekker schreeuwerig zou ik zeggen :wink:

Een Custom in de hals? Damn gast, let the mud-wrestling begin :-? . Das dus echt een element dat alleen voor de brug geschikt is en overigens ook gemaakt is.

De JB is heel erg zingend en wat minder hardcore gevoiced. Ik doe er zelf wel Metal mee, maar het klinkt echt totaal anders dan mijn oude EMG81. Ik denk dat je het dichtste bij de EMG komt met de Duncan Distortion. Pittige hoge output en veel attack, met veel harmonics en een hoog trash metal gehalte. De clean ups schijnen ook behoorlijk goed te zijn. Ik zou voor zo een setje gaan als je echt all out Metal wilt gaan spelen. Als je een wat dikker/romiger halsgeluid wil dan zou ik de Jazz neck aanraden. Heb die ook, en is vol, gearticuleerd, heel erg direct, maar ook heel erg romig en grungy onder high gain. Randy Rhoads gebruikte ook de DD/Jazz combo in zijn axe, mag ik toevoegen

He NeeraDJ, je hebt er verstand van lijkt het. :razz:
Ikzelf twijfel over de aanschaf van een JB of een Duncan Distortion in de brug.
Ik hou van blues, stevige rock (datsuns) en ook wel metal (geen deathmetal, maar meer classic, zoals megadeth etc.).
Kun je het verschil typeren tussen deze twee en heb je een advies?
Ik heb zelf het idee dat de JB wat veelzijdiger is, maar de distortion beter scheurt.
BVD,
:razz:

Negative K3 fan
13 december 2004, 18:30
Hoi
Ik wou nieuwe pickups kiezen voor mn gitaar.
Het gaat over een epiphone les paul, uit latjes mahonie en een maple top gebouwd. Ik speel over een Mesa rect-o-verb met meestal iets meer bass en precense. Het is voornamlijk hardcore wat ik speel, snel en hard dus. De meeste bands waar ik naar luister gebruiken emg-81's maar omdat ik echt geen batterijvak wil frezen houd ik het maar bij passieve humbuckers.
Zelf heb ik een lichte voorkeur voor seymour duncan. Ik zoek dus humbuckers, voor de nek en brug van duncan met een hoge output, maar waar nog veel toon/harmonie/klankkleur in zit wanneer je heel veel losse nootjes open door elkaar speelt. Dus niet zoals bij veel metal dat alles dof en modderig wordt. Een emg81 passief variant van duncan zou ik wel fijn vinden.

Ik had de volgende pickups van de site gevonden
SH-4 jeff beck model
SH-6 Duncan Distortion
SH-5 Duncan Custom
SH-14 Custom 5

Zou iemand wat advies of ervaring over deze pick ups kunnen delen ? =)

ik heb zelf de JB, lekker veelzijdige pickup doet van clean tot metal. In dat rijtje de beste cleaner, maar ook degene met de minste output gelooof ik. Van de JB moet je houden of niet, ze jhebben een apart mid karakter en zijn vrij scherp. Ik vind hem wel lekker!

de rest heb ik geen ervaring mee, helaas. Voor een passieve 81 kun je ook eens kijken naar de dimarzio evolution of naar een bill lawrence BL500XL!

rocker_71
13 december 2004, 18:38
jeezz..mijn pc doet kl*te.
Sorry voor de dubbele posts. :-(

_

chennie
13 december 2004, 18:46
jeezz..mijn pc doet kl*te.
Sorry voor de dubbele posts. :-(

_

ik kom thuis en ik dacht lekker veel reactie's maar nee hoor. twaren dubbele posts =)

Zoals ik het hoor is het vooral de distortion of de JB. Omdat ik echt puur een hardcore gitaar aan het bouwen ben, denk ik ik dat de veelzijdigheid van de jb een , voor mij althans, geen aantrekkelijk punt is.
Heeft iemand ervaring met de andere pick ups of andere alternatieven

over de batterij van een emg81 in het vak van de pots bij een les paul, gaat dat niet enorm storen ?
Je hebt een spanningsbron bij al je electronica ? laat staan de extra draden en contacten ?

Thom TK
13 december 2004, 18:49
Hoi
Ik wou nieuwe pickups kiezen voor mn gitaar.
Het gaat over een epiphone les paul, uit latjes mahonie en een maple top gebouwd. Ik speel over een Mesa rect-o-verb met meestal iets meer bass en precense. Het is voornamlijk hardcore wat ik speel, snel en hard dus. De meeste bands waar ik naar luister gebruiken emg-81's maar omdat ik echt geen batterijvak wil frezen houd ik het maar bij passieve humbuckers.
Zelf heb ik een lichte voorkeur voor seymour duncan. Ik zoek dus humbuckers, voor de nek en brug van duncan met een hoge output, maar waar nog veel toon/harmonie/klankkleur in zit wanneer je heel veel losse nootjes open door elkaar speelt. Dus niet zoals bij veel metal dat alles dof en modderig wordt. Een emg81 passief variant van duncan zou ik wel fijn vinden.

Ik had de volgende pickups van de site gevonden
SH-4 jeff beck model
SH-6 Duncan Distortion
SH-5 Duncan Custom
SH-14 Custom 5

Zou iemand wat advies of ervaring over deze pick ups kunnen delen ? =)

ik heb zelf de JB, lekker veelzijdige pickup doet van clean tot metal. In dat rijtje de beste cleaner, maar ook degene met de minste output gelooof ik. Van de JB moet je houden of niet, ze jhebben een apart mid karakter en zijn vrij scherp. Ik vind hem wel lekker!

de rest heb ik geen ervaring mee, helaas. Voor een passieve 81 kun je ook eens kijken naar de dimarzio evolution of naar een bill lawrence BL500XL!

Die Dimarzio Evolutions zijn er gaaf voor hardcore, dat is wel een aanrader! Ze geven ook mooie harmonics af, moet ik zeggen, en ze schreeuwen echt mooi :)

@ Rocker71: dat ligt aan gitaarnet :)

Negative K3 fan
13 december 2004, 18:49
jeezz..mijn pc doet kl*te.
Sorry voor de dubbele posts. :-(

_

1 Heeft iemand ervaring met de andere pick ups of andere alternatieven

2 over de batterij van een emg81 in het vak van de pots bij een les paul, gaat dat niet enorm storen ?
Je hebt een spanningsbron bij al je electronica ? laat staan de extra draden en contacten ?

1: dimarzio EVO en bill lawrence 500xl (vooral die laatste heeft nogal een reputatie en is echt niet duur)

3: nee, die batterij levert gelijkspanning, zou eigenlijk nauwelijks moeten storen. als je die contacten en draden een beetje goed inbouwt is de storing en betrouwbaarheid ook meer dan genoeg. Is misschien wel het overwegen waard. Maar zon emg81 klinkt nog beter met 2 batterijen in serie, dat wordt alleen wat krap in die ruimte denk ik.

headbang
14 december 2004, 14:35
ik speel zelf hardcore en speel met de sh-6 in de brug in een les paul custom en ik ben er zeer tevreden van ook clean omdat je dit element kan splitsen..ik speel van old school toto metalcore dus genoeg varianten...

chennie
14 december 2004, 19:31
met de sh-6, hoe is splitsen een mooi iets ?

NeeraDJ
14 december 2004, 21:39
He NeeraDJ, je hebt er verstand van lijkt het. :razz:
Ikzelf twijfel over de aanschaf van een JB of een Duncan Distortion in de brug.
Ik hou van blues, stevige rock (datsuns) en ook wel metal (geen deathmetal, maar meer classic, zoals megadeth etc.).
Kun je het verschil typeren tussen deze twee en heb je een advies?
Ik heb zelf het idee dat de JB wat veelzijdiger is, maar de distortion beter scheurt.
BVD,
:razz:

Hey dude! Ik zweer bij Seymour Duncan elementen, ik kraak DiMarzios ook niet af hoor, de X2N, Paf Pro, Air Norton en Super Distortions o.a. vind ik geweldig. Maar Duncan heeft mij altijd een consistente en geweldige kwaliteit geboden, bovendien hebben ze hele goede service.

Ik denk echt dat de JB beter voor jou geschikt is. Het verschil zit hem in de output, attack en voicing. De DD is agressiever, heeft meer attack, en is minder zingend en sustained minder. De JB is heel erg zingend en veelzijdig, kan door zowel vintage freaks als Speed Metal spelers gebruikt worden. Het grote verschil ligt hem vooral in de magneet, de DD heeft een keramische magneet en de JB een Alnico 5. De keramische magneet zorgt voor hogere output met minder windingen, maar heeft een compressed sound en hogere magnetische aantrekkingskracht, dus overwound keramische magneten kun je beter niet in een slecht sustainende gitaar doen. De DD is juist helemaal niet overwound, maar het is wel raadzaam het element niet zo dicht mogelijk tegen de snaren aan te plaatsen, tenzij je te weinig output of hoge tonen ervaart. Zou ik ook mogen weten in wat voor gitaar je het element wil plaatsen (houtsoorten vermeld bij voorkeur)?

chennie
14 december 2004, 22:00
als ik dat allemaal lees : raad je me de distortion aan :

Ik zoek pick ups voor een epiphone les paul, speel zelf over een mesa, veel gain dus. Tis voornamelijk hardcore tot metalcore wat ik met die gitaar wil gaan doen. Dus geen compromissen. (Ik heb nog een andere les paulk uitgerust met AH-2pro) Ik zoek dus een pick up met veel output, veel scheur, iets wat agressief klinkt, maar tevens niet te modderig zoals bij death metal. Veel klankkleur bij spelen van losse noten bijvoorbeeld vind ik fijn. Wat ik eigenlijk zoek is een passieve varaint op de emg-81. En net als jij heb ik ook gewoon een voorkeur voor duncans

Je zegt dat de distortion minder zijn voor slecht sustainable gitaren. Een les paul is toch geen slecht sustainable gitaar ? bovendien ik speel met een relatief hoge action. Dus de snaren zitten niet dicht op de pick ups.

NeeraDJ
15 december 2004, 15:02
Dat was meer voor rock_71 bedoeld en ja ik denk dat je er komt met de Distortion

chennie
15 december 2004, 17:09
hehe, sorrie ik was topic starter, dus ik voel me gauw aangesproken =)

NeeraDJ
15 december 2004, 17:15
Begrijp ik ook wel, laat ons weten of het goed is gelopen (ik denk haast van wel), ok? :wink:

frekie
15 december 2004, 17:59
Ik heb een JB bij de brug en een Jazz bij de nek van mijn Tokai Jap LP (te koop), bevalt prima. De JB is vet maar snijdt toch goed door het lawaai heen. De Jazz is heel duidelijk en gearticuleerd. In het tussenstandje kan je goed slaggitaar spelen.
Let wel de Tokai is een echte gitaar van echt hout en dat is toch het belangrijkst nietwaar :D

rocker_71
15 december 2004, 18:25
He NeeraDJ, je hebt er verstand van lijkt het. :razz:
Ikzelf twijfel over de aanschaf van een JB of een Duncan Distortion in de brug.
Ik hou van blues, stevige rock (datsuns) en ook wel metal (geen deathmetal, maar meer classic, zoals megadeth etc.).
Kun je het verschil typeren tussen deze twee en heb je een advies?
Ik heb zelf het idee dat de JB wat veelzijdiger is, maar de distortion beter scheurt.
BVD,
:razz:

Hey dude! Ik zweer bij Seymour Duncan elementen, ik kraak DiMarzios ook niet af hoor, de X2N, Paf Pro, Air Norton en Super Distortions o.a. vind ik geweldig. Maar Duncan heeft mij altijd een consistente en geweldige kwaliteit geboden, bovendien hebben ze hele goede service.

Ik denk echt dat de JB beter voor jou geschikt is. Het verschil zit hem in de output, attack en voicing. De DD is agressiever, heeft meer attack, en is minder zingend en sustained minder. De JB is heel erg zingend en veelzijdig, kan door zowel vintage freaks als Speed Metal spelers gebruikt worden. Het grote verschil ligt hem vooral in de magneet, de DD heeft een keramische magneet en de JB een Alnico 5. De keramische magneet zorgt voor hogere output met minder windingen, maar heeft een compressed sound en hogere magnetische aantrekkingskracht, dus overwound keramische magneten kun je beter niet in een slecht sustainende gitaar doen. De DD is juist helemaal niet overwound, maar het is wel raadzaam het element niet zo dicht mogelijk tegen de snaren aan te plaatsen, tenzij je te weinig output of hoge tonen ervaart. Zou ik ook mogen weten in wat voor gitaar je het element wil plaatsen (houtsoorten vermeld bij voorkeur)?

Als ik zo vrij mag zijn om het topic tijdelijk te kapen... :lol:

Dat is een stuk goede info..Neraadj. Je kent je pappenheimers.

Dat van die magneet wist ik wel, ik heb nl een (keramische) hot rails in mijn strat en die vind ik erg gaaf!!!! :D

Ik zoek nu iets voor mijn Les Paul (de Epi Zakk Wylde, dus mahogany body en maple hals), en dacht aan de JB of DD voor de brug.
Nu zitten er passieve EMG's in (H4).

Die DD lijkt me wel erg vet met een lekkere palmmute voor shredding a la Paul Gilbert.
Ben bang dat de JB wel erg veelzijdig is, maar niet echt vet overkomt.
Maar dat ligt mischien meer aan mij. Ik speel 80% van de tijd met veel dostortion, maar in die 20% vind ik ook wel lekker om clean te pingelen.
Daarom zet ik ook een SH1 in de brug.

Ik speel overigens niet over een Marshall ofzo, maar gewoon over mijn pc thuis (een Digitech mutli-effectje , die gauw vervangen gaat worden door een POD), dus het is geen kwestie van leven of dood hoor.. :razz:

Heb je nog steeds advies voor me?
Mag ook via een PM hoor (om het topic te ontlasten)...

_

Mitch
15 december 2004, 18:25
Ja, veel hangt af van de akoestische klank van een gitaar. Pickups versterken het geluid, mooi of lelijk :D
Maar goed, het gaat hier om het verkrijgen van een niet-te-mid scooped metal sound. De Custom5 valt af, die heeft een wat hollere klank (minder hoogmid) waardoor -ie perfect is voor rock crunch, maar niet wat je zoekt.
Laat ik de keuze dan iets gecompliceerder maken: VEEL hangt af van je instelling op je versterker. Zo wijs was je natuurlijk zelf ook al, maar ik bedoel: als je een matig Epi element erin hebt en je merkt dat je voor jouw sound niet te veel mid eruit wil draaien, kan een hoger output pickup ervoor zorgen dat je je mids toch verder eruit mag draaien. Je definitie verbetert sowieso, dus strakker wordt het toch wel, of je nou de JB, Dist of Custom neemt. De verschillende pickups vormen natuurlijk wel een belangrijke basis voor de sound zoals jij die zoekt, maar met de eq op ja versterker kun je dat véél verder afregelen.
Reken er trouwens ook op dat je misschien je geluid alsnog wil gaan veranderen als je de gitaar met nieuwe pickups hoort. . .
Mijn stem gaat naar een Alnico Pro 2 bij de hals (beter dan de overgewaardeerde Jazz, vooral in combinatie met:) Custom bij de brug.

NeeraDJ
15 december 2004, 19:43
Dat is een stuk goede info..Neraadj. Je kent je pappenheimers.
Ik zoek nu iets voor mijn Les Paul (de Epi Zakk Wylde, dus mahogany body en maple hals), en dacht aan de JB of DD voor de brug.
Nu zitten er passieve EMG's in (H4).

Die DD lijkt me wel erg vet met een lekkere palmmute voor shredding a la Paul Gilbert.
Ben bang dat de JB wel erg veelzijdig is, maar niet echt vet overkomt.
Maar dat ligt mischien meer aan mij. Ik speel 80% van de tijd met veel dostortion, maar in die 20% vind ik ook wel lekker om clean te pingelen.
Daarom zet ik ook een SH1 in de brug.

Thanks, ik hoop dat je het niet erg vindt chennie.
De JB is ook niet vet, de '59b overigens ook niet, alhoewel veel mensen dat denken. Dat element klinkt strak voor old school stuff (van Halen), maar niet vet. De Custom is echter wel wat vetter, compressed laag met volle palm mutes, minder output dan de JB, maar agressiever en harsher. Zeg maar een hot-rodded '59, met een moderner tintje :wink:.

chennie
15 december 2004, 22:04
Heb je nog steeds advies voor me?
Mag ook via een PM hoor (om het topic te ontlasten)...

_

post maar gewoon in deze topic, kan ik ook meegenieten =)

chennie
16 december 2004, 00:03
ohj heeft iemand een mooie suggestie voor de neck pick up. Het is vrijwel zekers dat ik de distortion in de bridge doe. Een distortion in de neck is het best ? of heeft iemand nog andere mooi combinaties ? =)

jorrit
16 december 2004, 12:01
wat verwacht je van je neck pup?

jeff beck in neck positie is wat helderder, '59 veel warmer en smoother. duncan dist. in neck heb ik gehad, past goed bij de dist. in de brug.

NeeraDJ
16 december 2004, 14:52
Ja een DD combi is heel erg populair

De '59 vond ik heel erg modderig in de hals, geen enkele noot kwam door, maar clean was het echt schitterend!

Ik kan je ook de Jazz aanraden, heb ik ook en heb ik een review over gedaan in mijn Jackson KE2 topic, even lezen en je bent ietsjes wijzer. Ik heb er ook wat sweep picking mee opgenomen en wil je het clipje wel sturen als je interesse hebt. De DDn is echter wel agressiever met meer output, maar heeft minder goede clean ups (alhoewel de clean ups onwijs goed zijn hoor)

rocker_71
16 december 2004, 16:09
'59 veel warmer en smoother. .

Daarom wil ik graag een 59 in de neck.



De JB is ook niet vet, de '59b overigens ook niet, alhoewel veel mensen dat denken. Dat element klinkt strak voor old school stuff (van Halen), maar niet vet. De Custom is echter wel wat vetter, compressed laag met volle palm mutes, minder output dan de JB, maar agressiever en harsher. Zeg maar een hot-rodded '59, met een moderner tintje . .

Voor een lekker vette pickup adviseer je dan de DD boven de JB?

rocker_71
16 december 2004, 16:10
'59 veel warmer en smoother. .

Daarom wil ik graag een 59 in de neck.



De JB is ook niet vet, de '59b overigens ook niet, alhoewel veel mensen dat denken. Dat element klinkt strak voor old school stuff (van Halen), maar niet vet. De Custom is echter wel wat vetter, compressed laag met volle palm mutes, minder output dan de JB, maar agressiever en harsher. Zeg maar een hot-rodded '59, met een moderner tintje . .

Voor een lekker vette pickup adviseer je dan de DD boven de JB?

rocker_71
16 december 2004, 16:10
'59 veel warmer en smoother. .

Daarom wil ik graag een 59 in de neck.



De JB is ook niet vet, de '59b overigens ook niet, alhoewel veel mensen dat denken. Dat element klinkt strak voor old school stuff (van Halen), maar niet vet. De Custom is echter wel wat vetter, compressed laag met volle palm mutes, minder output dan de JB, maar agressiever en harsher. Zeg maar een hot-rodded '59, met een moderner tintje . .

Voor een lekker vette pickup adviseer je dan de DD boven de JB?

wessel
16 december 2004, 16:26
ik heb in mijn les paul studio ook een emg 81 brugelement laten zetten, daar hoefde niets voor uitgefreest te worden oid, past er gewoon bij voor zover ik weet. EMG actief is wel vet, maar bedenk wel dat alle gitaren met een emg 81 een beetje hetzelfde klinken. In mijn ogen haalt het het karakter van je gitaar weg en geeft het de zekerheid van een vet geluid (persoonlijk)

NeeraDJ
16 december 2004, 17:12
Nee rocker ik adviseer de Custom over beiden :wink:
De '59 in de hals raad ik je echt alleen aan om in een schelle gitaar te stoppen, tenzij je er niets anders mee wilt doen dan clean spelen. Just my 2 ct

chennie
16 december 2004, 22:29
wat over de '59 in de neck is gezegd, ik heb in een andere gitaar ook een. En ik vind het verschrikkelijk met gain en jawel met clean geweldig.
De distortion in de neck is wel een goede scheurende pick up, wanneer je met gain speelt en toch redelijk een neck karateristiek hebt ?
Dus niet zo modderig als de '59 maar niet dat het meteen hetzelfde klinkt als in de brug ?

jorrit
17 december 2004, 00:17
het neck element, heeft wat meer hoog en wat meer midden dan de brug pu. ik gebruik een duncan dist. neck in mn brug positie klinkt erg lekker en icm. mijn gitaar beter dan de brug uitvoering...