PDA

View Full Version : Nieuwe versterker!!!!!!!!!



StereoX
12 december 2004, 20:30
Na het eindeloos blijven ergeren aan het geluid en nog meer de maat/gewicht van m'n jcm 900 half stack heb ik vandaag een 2e hands engl thunder combo gekocht.

is was er al een tijdje naar aan het gassen en ik wilde hem eigenlijk volgende maand nieuw gaan kopen van het geld wat ik met de verkoop van de de jcm 900 zou krijgen. was ik gisteren dus een beetje op marktplaats aan het koekeloeren (mooi woord trouwens) en kwam ik dus die combo tegen voor een zeer schappelijke prijs. die kerel gemailed en het was binnen een kwartier geregeld.

vandaag dus wezen kijken en vooral luisteren. nou, ik was snel om. ik had de combo al een paar keer eerder gehoord en het geluid is echt fantastisch. dus inpakken en wegwezen maar. gelijk ermee naar bandpractice geweest en ff lekker opengedraaid. wat een een power en wat geluid zeg!!!. ik hoefde hem nog geeneens op halve kracht te laten werken om al makkelijk boven de rest van de band uit te komen. echt goed clean en een heerlijke stevige scheur. perfect voor onze muziek.

ik ben dus weer een blij man :-D alleen nu nog die marhall kast zien kwijt te raken om de kosten een beetje te dekken. (top is al aan een maat van me verkocht)

dus als er iemand nog interresse in een marshall buikkastje heeft.........

BLOK182
12 december 2004, 20:39
Engl Thunder is idd erg gaaf! Wat betreft je Marshallkast, wil em best hebben voor onder mijn Rivera, maar heb echt ff geen geld sorry!

Rewind
12 december 2004, 22:29
zelfde verhaal hier

birt
13 december 2004, 09:53
PICS! :D

StereoX
13 december 2004, 17:42
PICS! :D

m'n digicam wordt gerepareerd, dus als ik hem weer hem zal ik een paar foto's maken.

ik heb trouwens nog een vraag. wat zijn de mogelijkheden voor een footswitch? ik wil de 3 kanalen apart kunnen bedienen. je hebt natuurlijk die van engl zelf, maar die zijn vrij prijzig. zijn er ook alternatieven?

StereoX
14 december 2004, 17:59
ik heb trouwens nog een vraag. wat zijn de mogelijkheden voor een footswitch? ik wil de 3 kanalen apart kunnen bedienen. je hebt natuurlijk die van engl zelf, maar die zijn vrij prijzig. zijn er ook alternatieven?

Niemand suggesties?

BLOK182
14 december 2004, 18:18
Thunder right? Die heeft een 2 weg footswitch, Z4 als ik het goed heb? Dies niezo heel duur, ik zou gewoon ff sparen voor de echte Engl switch.

StereoX
14 december 2004, 18:24
maar als ik de handleiding goed begreep, kan je dan schakelen tussen clean/crunch en crunch lead. dat is dan toch lastig om in een keer van clean naar lead te gaan, of zie ik het nou verkeerd?

BLOK182
14 december 2004, 18:32
Oeh geen idee.....

Mitch
14 december 2004, 21:58
Dan moet je dus op beide knoppen tegelijk stampen. Da's niet héél erg moeilijk als je een normale maat voet en enige motorische vaardigheden hebt, maar het zou praktischer kunnen inderdaad. Praktischer, maar niet goedkoper zou MIDI zijn. Weet niet of de Thunder dat ook accepteert ?

Orpheo
15 december 2004, 00:37
@ stereo x

wat vond je dan zo minder/slecht aan je jcm 900? ik zit nl te denken om er een te kopen...(heb een redelijk mooie aanbieding gekregen, vandaar)

Anders Destium
15 december 2004, 09:56
Gefeliciteerd, ook lekker snel voor de bakker :lol:

StereoX
15 december 2004, 17:24
Vooral, zoals meer mensen zullen beamen, de schelheid. bij gewoon normaal rustig aanslaan is er weinig aan de hand. maar zodra het dus een stuk sneller moet, zoals bij metal, wordt het errug schel en blikkerig.

plus dat hij ook veel te veel vermogen heeft voor kleine zalen. om hem een beetje te laten klinken moet je hem lekker opendraaien. met als gevolg dat de geluidsman (wat ik zelf ook als hobby heb) er helemaal niks mee kan, en dus begint te schreeuwen dat het zachter moet.

oh ja, en vervoer. ik slaap op zolder. dus elke keer als ik een gig had kon ik en die top en vooral die kast naar beneden sjouwen. daar wordt je echt niet blij van. hij paste met heel veel pijn en moeite in m'n auto(das echt geen alto formaat)

nee geef mij maar lekker een combo. meer dan genoeg vermogen, klinkt stukken beter en is een heel stuk handelbaarder.

Ik heb trouwens m'n camera terug dus ik zal een dezer dagen wat foto's maken van m'n engltje

BartL
15 december 2004, 18:53
maar als ik de handleiding goed begreep, kan je dan schakelen tussen clean/crunch en crunch lead. dat is dan toch lastig om in een keer van clean naar lead te gaan, of zie ik het nou verkeerd?
Zou denk ik niet lastig mogen zijn.

Misschien is het net zo een pricipe als de DSL401.
http://img.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/48/482940.jpg
Snappie? :razz:

Diedo
15 december 2004, 22:30
grote schoenen kopen dus... :)

hadv
16 december 2004, 00:03
de marshall switches zitten iets anders in elkaar, maar zijn wel heel makkelijk om te bouwen (weerstandje er uit)

& ik kan het weten want ik heb um ge'mod' (jawel, de meeste tijd kwijt met uitelkaar en weer inelkaar schroeven :razz: :razz: ) voor een screamer

BartL
16 december 2004, 00:18
...ok, maar de vraag was dus;

Hoe werkt die van de screamer? :-D

Zou hadv dus kunnen uitleggen denk ik.