PDA

View Full Version : Solo's boosten met eq



lampz
12 december 2004, 18:59
Hoe moet ik mijn equalizer (van arion, lijkt op boss ge7) instellen om mijn solo's te boosten? Daar bedoel ik mee dat ze wat harder zijn en meer door het geluid heen snijden... Liefst voor clean én distortion geluid te gebruiken...

sash
12 december 2004, 19:18
Door heen schnijden is natuurlijk meer treble ;) . Misschien wat meer bas voor meer kloten en natuurlijk wat meer volume.

lampz
12 december 2004, 19:18
dus juist níet de mids? 't moet natuurlijk wel een goed geluid blijven en geen FZSHHHHHHHHHH ruis

Harry
12 december 2004, 19:29
misschien een rare vraag, maar wat vind je zelf het beste klinken?

lampz
12 december 2004, 19:30
hm ja misschien is dat ook wel de oplossing :) maar ja, wat ik op mn kamer het beste vind klinken, hoeft in een band niet altijd goed te zijn (meestal niet juist wat betreft distortion en boosts enzo)

Antal
12 december 2004, 19:48
Om uit de mix te komen: Veel mid's!

lampz
12 december 2004, 19:49
kijk en nu spreken jullie elkaar dus tegen :) wat moet ik nou?

Antal
12 december 2004, 19:53
kijk en nu spreken jullie elkaar dus tegen :) wat moet ik nou?

Lekker doen wat je zelf goed vind klinken.

lampz
12 december 2004, 19:54
ja nouja ik wil gewoon dat mijn geluid wat ik nu heb, harder wordt... dat is niet zo moeilijk, gewoon de level omhoog :) maar wat moet ik nou omhoog gooien om wat beter door de mix te komen/duidelijker te worden?

Speeddemon
12 december 2004, 19:59
ja nouja ik wil gewoon dat mijn geluid wat ik nu heb, harder wordt... dat is niet zo moeilijk, gewoon de level omhoog :) maar wat moet ik nou omhoog gooien om wat beter door de mix te komen/duidelijker te worden?
800Hz en 1k6Hz.
En 400Hz er een beetje uit.

Thom TK
13 december 2004, 18:01
ja nouja ik wil gewoon dat mijn geluid wat ik nu heb, harder wordt... dat is niet zo moeilijk, gewoon de level omhoog :) maar wat moet ik nou omhoog gooien om wat beter door de mix te komen/duidelijker te worden?

wat Antal zegt: meer mids.
Ik gebruik zelf een ge-7 van Boss en flikker er tijdens solos veel mids in.
werkt perfect hoor! meer treble zou ík niet doen.

Rewind
13 december 2004, 19:51
teveel treble wordt idd vaak te schel
Het beste is natuurlijk gewoon effe luisteren wat je zelf het lekkerst vind, júíst omdat het thuis weer anders klinkt dan bij repetities.
Maar om lekker door de mix te komen komt het inderdaad vaak wel neer op meer mid