PDA

View Full Version : Mijn pedalen getest op max amp-volume:



jpb
12 december 2004, 18:12
Vandaag een uurtje bezeig geweest met bf tremolux en sf princeton op HOOG VOLUME (en geboost) in een grote schuur. De volgende pedalen getest:
1979 MXR Dyna Comp
1980 MXR phase 45
MJM Blues Devil
Fulltone Fat-Boost (oud model)
Fulltoen Soul-Bender
Ik heb nu niet zo veel zin om een complete review te geven, dus stel maar vragen als je die hebt....

Nicci
12 december 2004, 18:52
was het koud in de grote schuur?

Diedo
12 december 2004, 18:59
wat voor schuur heb je?

PeArLjAm
12 december 2004, 21:22
DUH : Hoe gilde, kreunde, steunde mijn ex op hoog volume 8)

erwin_ve
13 december 2004, 14:11
Was de schuur van hout of metaal?
Waar wordt de schuur normaal voor gebruikt?
Geeft je schuur licht in het donker en is het misschien een landingsplaats voor UFO' s?

jpb
13 december 2004, 15:50
DUH : Hoe gilde, kreunde, steunde mijn ex op hoog volume 8)
Ging redelijk; ik zou zeggen een 6 a 7 voor kreunen en steunen , daarvoor zit er iets te weinig boost in. De gain wordt altijd minder op hoog volume, dus moet de amp flink op z'n donder krijgen. Accoorden klonken een beetje 'dun'; da's geen nieuws want het laag ontbreekt gedeeltelijk. Met een boost erbij was het wel OK. Bij meer publiek dan twee katten en drie kippen heb je de mid's van de Blues Devil wel nodig.

Ik moet er wel bij zeggen dat de tremolux inmiddels zo goed klinkt en de fat-boost zo'n mooie boost heeft + hele subtiele kleuring (niks modderig, eerder meer definitie -is dus de winnaar-), dat waarschijnlijk elk drive-pedaal in vergelijking iets minder klinkt...

BramVersteeg
13 december 2004, 16:11
Was de schuur van hout of metaal?
Waar wordt de schuur normaal voor gebruikt?
Geeft je schuur licht in het donker en is het misschien een landingsplaats voor UFO' s?

:seriousf:

erwin_ve
15 december 2004, 23:37
Come on shoot JPB!
Klonk het zo slecht dat je deze overweldigende ervaring niet met ons wil delen?
Wat voor geluid zocht je ermee, welke gitaren heb je gebruikt en heb je nu eelt op je trommelvliezen? :lol:

Rutger
16 december 2004, 00:20
ja, ik zit nu toch wel te wachten op een review! kort en krachtig.

Carpe Diem
16 december 2004, 01:02
ja, ik zit nu toch wel te wachten op een review! kort en krachtig.

ja wat is dat nou. een topic openen over een test die je gedaan en dan geen zin hebben om er een review over te schrijven. begin er dan ook niet over.

had die schuur wel een lekkere akoestiek?

jpb
16 december 2004, 10:25
ja, ik zit nu toch wel te wachten op een review! kort en krachtig.

ja wat is dat nou. een topic openen over een test die je gedaan en dan geen zin hebben om er een review over te schrijven. begin er dan ook niet over.

Je begrijpt het niet goed. Ik geef duidelijk aan wat ik gedaan heb zodat iedereen kan zien of er iets interessants bij zit, en er vervolgens een vraag over kan stellen, zoals pealjam deed. En dan krijgt 'ie antwoord, simpel toch. En nu blijkt dat verschillende mensen een compleet review willen, dan komt dat er ook. Dan weet ik in ieder geval dat ik niet voor de kat z'n viool aan het schrijven ben.

Nicci
16 december 2004, 12:13
ik wil geen complete review! 8-)

jpb
16 december 2004, 14:30
Blackface Tremolux is 35W en gaat in open cab 2x12 Celestion G12H30. Amps is redelijk clean met een klein randje vanaf vol=5 en blijft op vol=10 in lichte overdrive. Silverface Princeton (non-reverb) heeft wat mods en blijft clean tot vol=10 (i.t.t. de Princeton Reverb). Ik heb hem in de 2x12 geprikt, want de 10” weber C10Q blaas ik anders op. Wanneer ik de Pinceon overstuur (vnl de Brimar 6V6GTY’s) klinkt ‘ie vol en romig. Tremolux blijft iets laziger, maar wel met een mooie definitie.
Beide versterkers komen met vol=10 en flinke boost niet in distortion, maar blijven in overdrive. Review gaat over Vol=10; revbiew eldt voor beide versterkers, tenzij er duidelijke verschillen zijn

MXR Dyna Comp (bloc-logo 1979; true-bypass): Het hoge randje wat’ie bij laag volume heeft verdwijnt en mengt heel goed met amp. Balans blijft heel goed (ook laag) maar is niet helemaal transparant; klinkt iets warmer, en dat vind ik wel prettig, vooral voor leads. Het ‘squashen’ wat op laag volume nogal eens gebeurt is weg op hoog Vol. De compressie mengt dan heel mooi met amp. Relatief weinig ruis; sensitivity na door tot 2-3 uur, hoger geeft feedback. Met sensitivily op 0 een hele lichte compressie; knop heeft goede range. Volume boost goed mogelijk, vooral net sens. Richting 12 uur en verder. Conclusie: Dit is een blijver. Een compressor past wel bij mijn rig/stijl, zeker als ‘ie zo goed klinkt als deze. Erg goed.

MXR phase 45 (bloc-logo 1980; true-bypass): Eigenlijk allen goed geschikt voor cleane werk, hij is te subtiel voor combinatie met OD/Fuzz (zoals de phase 90). Klinkt heel mooi helder, wat nadruk op het hoog (en laag?), maar dan sprankelend, niks ‘icepicky’. Mooiste stand is van 12-14 uur; lager valt hij een beetje weg. Pot vol open geeft een tremolo-achtig geluid wat ik zelden gebruik; staat dus vast op 14 uur. Heel organisch geluid Blijft volledig overeind op hoog volume; geen artefacten, maar het mooist klinkt de 45 op cleane volumes (Wild as the Wind-Bowie). Gaat nooit weg; heel mooie phaser.

Wordt vervolgd (op verzoek van Nicci :D )