PDA

View Full Version : Iemand soundclips Replifex?



prs
12 december 2004, 17:58
Is er iemand die (een link heeft naar) soundclips heeft van de Rocktron Replifex? Op de site van Rocktron is niets te vinden.
Erg jammer want bijvooorbeeld van de G-force/G-major en dergelijke is een hoop te vinden.
Iemand met een link naar Replifex soundclips toevallig?

erwin_ve
13 december 2004, 14:14
Wat wil je horen vd Replifex? Ik heb het apparaat en heb er nog wel wat opnames mee gemaakt, niet veel maar een paar.

.ChiefRebelAngel.
13 december 2004, 14:18
de chorus en de delay zou cool zijn, een beetje van alles apart nog beter :)

prs
13 december 2004, 22:45
Zou heel fijn zijn Erwin. Gewoon wat van alles. Inderdaad liefst chorus, delay en leslie.
Ben je er tevreden mee? Heb je hem wel eens vergeleken met de G-major?

Hoop wat van je te horen en bedankt alvast.

erwin_ve
14 december 2004, 11:08
Gedeeltelijk ben ik er tevreden mee: de delay, reverb zijn van (te) lage kwaliteit, de chorus heeft een hoog pedaal gehalte(dat is positief), en de meeste effecten die er in zitten zijn zeer bruikbaar.
De G-major heeft wat alles betreft betere effecten, maar geeft bij sommige versterkers problemen in een seriele effect send -return.
De replifex houd echter ook wel wat in (ondanks z' n analoge pad), maar ik vraag mij af welk effect niet.

Hieronder wat soundclips:

www.e-noize.nl/goodies/Ditishetmoment.mp3 Replifex delay, reverb vd studio
www.e-noize.nl/goodies/Godislicht.mp3 Replifex Rotary(leslie) lastig te horen met die zang on top, maar goed..
www.e-noize.nl/goodies/Hijisdaar.mp3 Replifex EQ, handig als de versterker wat lief klinkt in dit geval: Veel laag, weinig mid, veel hoog= metal
www.e-noize.nl/goodies/Ommeheen.mp3 Beste voorbeeld: Replifex chorus, delay, reverb alles uit de Replifex en met het midi expressiepedaal de volume swells gedaan(dat doet ie goed die Replifex)

Jeroenvanhulsteijn
14 december 2004, 11:46
klinkt erg lekker! Waar geef jij eigenlijk les?

DREAMMACHINE
14 december 2004, 12:14
dordt toch?

erwin_ve
14 december 2004, 12:14
klinkt erg lekker! Waar geef jij eigenlijk les?

Dank je! Ik geef idd les in Dordrecht.

prs
14 december 2004, 13:35
Erwin, harstikke bedankt!! Fantastisch...
Een vraagje bij dat eerste nummer (dit is het moment) hoor ik bij 36 seconden ongeveer mooie feedback. Heb ej dat ook met de Replifex gedaan of heb je bewust de gitaar voor de versterker gehouden ofzo?
Bedankt voor de soundclips! Klinkt goed!

erwin_ve
14 december 2004, 14:09
Erwin, harstikke bedankt!! Fantastisch...
Een vraagje bij dat eerste nummer (dit is het moment) hoor ik bij 36 seconden ongeveer mooie feedback. Heb ej dat ook met de Replifex gedaan of heb je bewust de gitaar voor de versterker gehouden ofzo?
Bedankt voor de soundclips! Klinkt goed!

Die feedback is echt. In dit geval de amp op 10(maximaal dus) met dichte 8-) koptelefoon en gitaar in dezelfde ruimte. Op een plaats staan waar het beheersbaar wordt. Soms kwam de feedback vanzelf, maar als ik mijn gitaar 10 cm bewoog dan kon ik het controleren.

.ChiefRebelAngel.
14 december 2004, 15:58
wel bizar dat 2e hands replifexen nog steeds even veel kosten als een nieuwe Rocktron Xpression... :-?

prs
14 december 2004, 16:18
Hoe kan dat, zijn ze dan zo goed?
Ik kwam in een oude catalogus van musik produktiv uit '99 de Replifex tegen voor 1800 DM geloof ik. Best flink....

Erwin: Kun je bij de replifex je presets ook een naam geven? Heb het in de manual op internet proberen na te zoeken maar niet gevonden.

erwin_ve
14 december 2004, 16:23
Erwin: Kun je bij de replifex je presets ook een naam geven? Heb het in de manual op internet proberen na te zoeken maar niet gevonden.

Ja dat kan. Er zijn 2 groepen: user presets en factory presets. De factory presets blijven onveranderd, de user presets kun je naar believen programmeren en naampje geven.

prs
14 december 2004, 16:34
Dank je! als ik nog wat vragen heb zal ik ze nog wel stellen!

.ChiefRebelAngel.
15 december 2004, 07:55
Hoe kan dat, zijn ze dan zo goed?
Ik kwam in een oude catalogus van musik produktiv uit '99 de Replifex tegen voor 1800 DM geloof ik. Best flink....

Erwin: Kun je bij de replifex je presets ook een naam geven? Heb het in de manual op internet proberen na te zoeken maar niet gevonden.

ik denk dat een combinatie van een replifex met bvb een intelliverb/intellipitch/intellifex een dodelijke combinatie is... De meeste prijzen liggen tussen de 300 en 400€ voor ééntje.

en je kan de patches een naam van 16 karakters geven geloof ik...

prs
15 december 2004, 15:29
ik denk dat een combinatie van een replifex met bvb een intelliverb/intellipitch/intellifex een dodelijke combinatie is...

Wat bedoel je hier precies mee, met een dodelijke combinate?

.ChiefRebelAngel.
15 december 2004, 16:31
beter dan de g-major voor't zelfde geld bvb...

prs
15 december 2004, 16:43
Ok dan!
Heb je de Replifex al eens vergeleken met de G-major? Ben heel benieuwd wat je aan de Replifex slechter en beter vond en vice versa.
Bedankt alvast!

prs
15 december 2004, 18:17
En nog een vraagje; wat is op dit moment het beste Rocktron multieffect dat er te krijgen is? En scoort de replifex daarin ook hoog (m.a.w behoort deze ook tot de betere)?

.ChiefRebelAngel.
16 december 2004, 07:49
imho klinken de rocktron effecten veel warmer dan de TC effecten, dat komt door dat digitale sausje dat je signaal meekrijgt in de A/D & D/A conversies denk ik.... De intellifex, replifex en consoorten zijn processors van om en bij de 10 jaar oud, maar naar mijn mening steken ze naar de kroon van de TC g-major, zeker als je ze combineert en het beste van elk gebruikt...

De xpression en de replifex zijn quasi identieke effecten, grootste verschil is de channel switching op de repli... De intellifex heeft een zalige 8-voice chorus (moet je gehoord hebben, eat your heart out tc), en de intellipitch en-verb zijn intellifexen, maar die blinken dan weer uit in respectievelijk pitch shift en reverb effecten...

een beetje door het bos de bomen... :)
Nieuw vind je alleen nog de xpression en de prophesy denk ik momenteel...
www.rocktron.com