PDA

View Full Version : koch padaltone



hjswart
12 december 2004, 15:16
Wie heeft een koch padaltone in gebruik.
Ik wil weten of het een mooie open overdrive met bite heeft.

marc_o
12 december 2004, 20:39
Ik heb 'm al jaren, ben er erg tevreden over, heeft inderdaad een mooie drive met kloten. Maar of jij het mooi vindt, dat weet ik natuurlijk niet. Het is qua geluid een kruising van Multitone en een Powertone.

schizo910
12 december 2004, 22:11
En klinkt per versterker weer redelijk anders, dus zal je hem zelf moeten testen...

marc_o
13 december 2004, 10:22
Als je 'm echt goed wilt benutten, doe je 'm niet in de input van je versterker, maar in de effectloop (return) van je combo of direct in een eindtrap.
Ik heb dan zelf in de effectloop van de pedaltone nog een Holy Grail (reverb) gezet, en gebruik 'm als oefen en recordingversterker....gaat erg goed.

Malochia
13 december 2004, 11:57
Heb zelf ook een Pedaltone. Zeer tevreden over, omdat het precies de overdrive geeft waarnaar ik op zoek ben, nee, was. En hij heeft ook een erg mooi clean kanaal, vooral met de enhance-functie.
De overdrive is erg open, en totaal niet modderig, elke toon in een akkoord is duidelijk te onderscheiden. Maar de overdrive is tegelijkertijd ook erg zwaar en heavy. (3e kanaal...2e kanaal wat minder, die is dan ook wat meer geschikt voor bijvoorbeeld bluesrock ofzo, en 1e kanaal is clean)
Ik speel zelf veel in de stijl van Isis/Neurosis/Cult Of Luna/Pelican, en daarvoor vind ik 'm zeeeer geschikt. (zou bijna zeggen perfect)
Maar ook voor andere stijlen is ie echt zeer geschikt.

Maar zoals al gezegd is, probeer 'm uit met je eigen versterker. Vooral ook om het geluid sowieso te horen, de overdrive van de Pedaltone (en andere Koch-producten) is toch een aparte sound, waar je van houdt of niet van houdt.

Demian
15 december 2004, 11:31
Ja, ik heb zelf ook een pedaltone en ben er zeer content mee (hij was ook maar 225 euri :D ). Ik worstel alleen nog met de brightness van het apparaat. Hij is overall nogal bright. Ik gebruik em met mn Fender Toronado met tonezone pup in de bridge en een 100 watt buizeneindtrap, maar hoewel t zeker een vette sound is, op alle kanalen, en heel bruikbaar, worstel ik er nog een beetje mee.
Hebben jullie al geexperimenteerd met andere buizen?? Ik ga er denk ik 12at7 buisjes inzetten (in de eerste twee slots) en kijken of t geluid een beetje 'getamed' wordt.

btw NP Cult of Luna - Echoes

Malochia
15 december 2004, 15:10
Ja, ik heb zelf ook een pedaltone en ben er zeer content mee (hij was ook maar 225 euri :D ). Ik worstel alleen nog met de brightness van het apparaat. Hij is overall nogal bright. Ik gebruik em met mn Fender Toronado met tonezone pup in de bridge en een 100 watt buizeneindtrap, maar hoewel t zeker een vette sound is, op alle kanalen, en heel bruikbaar, worstel ik er nog een beetje mee.
Hebben jullie al geexperimenteerd met andere buizen?? Ik ga er denk ik 12at7 buisjes inzetten (in de eerste twee slots) en kijken of t geluid een beetje 'getamed' wordt.

btw NP Cult of Luna - Echoes


Ik vind de brightness zelf opzich wel meevallen eigenlijk. In ieder geval sowieso niet op een storende manier.
Maar ik speel zelf met een Epiphone LP (met Gibson 57 Classic Plus in bridge en nek), dat zal wellicht ook een effect hebben op de brightness? Een Fender zal toch een wat brighter signaal geven dan een Epi/Gibson lijkt me.

En wat betreft het experimenteren met buizen; dat wou ik zelf eigenlijk ook al vragen. :P
Maar dat lijkt me inderdaad ook een mogelijke oplossing. (Y)


PS; Cult Of Luna begin februari in Melkweg (Y) ...in voorprogramma van Bleeding Through.