PDA

View Full Version : 4 eindbuizen en stuurbuis voor EUR 115. Duur?



Kim Wilson
8 juni 2002, 21:43
Ik heb vandaag geinformeerd naar nieuwe eindbuizen en stuurbuis voor mn Twin Reverb. Bij Big One in Zwolle vragen ze voor vier gematchde Sovtek 6L6 buizen en 1 stuurbuis inclusief afregelen 115 Euro. En voor de overige voorversterkerbuizen (stuk of 5) moeten ze 56 Euro hebben. Dus totaal voor alle buizen ruim 170 Euro. Moet ik daar op ingaan of kan ik beter ergens anders kijken in de regio Zwolle? Als jullie betere adressen weten hoor ik dat graag.

Alvast bedankt,
Hans

Robbert
8 juni 2002, 21:57
Is nog goedkoop.. ik heb straks twee kt66 buizen nodig, die kosten zo'n 90 Euro per gematchte twee.

Hier de prijzen zoals ze staan op Rubytubes.de:
http://www.rubytubes.de/k_26.htm

Inclusief BIAS is het dus niet ze heel duur...

/Edit: En deze pagina ook: http://www.rubytubes.de/k_47.htm

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Robbert op 2002-06-08 21:58 ]</font>

SteavisSmokin
9 juni 2002, 17:23
Is Big One in Zwolle een gitaarwinkel of echte en 'amptech' (effe nederlandse woord kwijt)? Is het een winkel dan zou ik toch zeker naar een amptech gaan omdat die er veeel meer verstand van hebben. Wat ik je echt kan aanraden is FNS in Renkum, goede prijzen en Arie Jan weet zonder te overdrijven ALLES van buizen versterkers en weet precies wat er moet gebeuren om een bepaalde toon te krijgen. Daarnaast zijn ze ook niet duur.

Zie http://www.marble-amps.com en ga naar online shop om wat prijzen te zien.

Daarnaast zal ik je wat laten informeren naar verschillende buizen merken en types over wat voor sound ze geven en wat voor buizen in welke positie het beste klinken. Daarnaast heb kan je in sommige posities de goedkoopste buizen zetten die er zijn en in andere posities zijn betere buizen juist weer aan te raden. Voorbeeld: gebruik je het normal kanaal nooit, dan stop je in V1 (da's 1e buis van rechts vanaf achter de versterker vandaan gezien) een goedkope buis want die heeft dan toch geen invloedop de toon. Gaat er een andere buis kapot heb je altijd een reserve buis bij de hand. Daarnaast hoeft in b.v. V5 ook geen goede buis, alleen 1tje die werkt. Dit is de buis die de tremolo aanstuurt en heeft geen invloed op de klank van de versterker.

jamar
12 juni 2002, 08:36
Net als Steavis kan ik je FNS aanraden. Heb ook een SF Twin Reverb en die heb ik ook bij Arie-Jan laten reviseren en dat heeft ie prima gedaan. Ik gebruik nu Sovtek eindbuizen en daar ben ik niet helemaal tevreden over. Als je de versterker in de gekantelde stand zet (tilt back) dan gaan de gloeispiralen van de buizen iets doorhangen en meevibreren en dat gaat ten koste van je toon. Volgens een bevriende buizentechneut van me kun je beter de Svetlana's nemen. Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd maar zal dat bij de eerstvolgende buizenwissel zeker doen.

Kim Wilson
12 juni 2002, 10:39
Is het bij die FNS 'Klaar terwijl u wacht' of moet ik haar er een week laten? Of moet ik een afspraak maken?

jamar
12 juni 2002, 11:47
Bel of mail Arie-Jan dan hoor je van hem wel hoe lang het ongeveer gaat duren.
Telefoonnummer vind je op de website van Marble

Kim Wilson
12 juni 2002, 12:08
Ik zal AJ wel ff bellen, bedankt voor de info :smile:.

PeArLjAm
12 juni 2002, 12:10
Zet het dan even op het forum want ik ben ook wel geinteresseerd. Ik moet mn Twin ook nog eens volledig laten reviseren. Nieuwe buizen heeft ie hard nodig :sad: