PDA

View Full Version : info gezocht over zeer bijzondere Fender Telecaster



Pulp
12 december 2004, 11:33
Dag,

Ongeveer 10 jaar geleden heb ik bij Sacksioni Amsterdam een Fender Telecaster gekocht. Het is een hele aparte: totaal zwart gelakt ( ook de hals en de stemmechanieken ) ; twee humbuckers die single coil geschakeld kunnen worden; actieve toonregeling ( je draait er dus hoog bij in plaats van uit ) en een Floyd Rose achtige tremolo waar de letters Fender in staan.
De gitaar komt uit Japan en heeft als serienummer : E 521078.
Het is een zeer veelzijdige gitaar; klinkt als een klok en speelt fantastisch.
Ik heb zo'n telecaster echt nog nooit gezien; kan iemand mij er iets meer over vertellen ( hoeveel er gemaakt zijn, de huidige waarde etc etc ).
Vast bedankt voor de reacties.

Ritch
12 december 2004, 11:44
heb je een foto? > handiger om hem dan te identificeren

jero
12 december 2004, 13:09
Afgaande op je beschrijving een Contemporary Telecaster, deze zijn gemaakt in Japan tussen 1985 en 1987. Uitgerust met 2 humbuckers of 1 humbucker en 2 enkelspoelers. Hals en nek en hardware zwart gelakt, geen slagplaat. Je ziet ze inderdaad zelden, maar volgens mij is er ook niet zo gek veel vraag naar, het is nogal een 'gewaagd' telecaster ontwerp.

vulvasonic
12 december 2004, 14:12
Waarschijnlijk heeft Jero gelijk. Ik heb zelf een vrijwel identieke gitaar, maar dan in een strat-uitvoering. Het is, zeker voor dat geld, een hele goede gitaar. De waarde is ongeveer gelijk aan de nieuwwaarde destijds.

Negative K3 fan
12 december 2004, 15:51
hmm klinkt goed, heb je ook pics?

Dweezman
12 december 2004, 21:04
Ik heb ook zoiets, als Strat.
serial: A021702

SiNiSTRaL
12 december 2004, 21:06
lijkt me wel een cool gitaartje :)

michielv
13 december 2004, 08:10
Speelde Fank Black (Pixies) indertijd ook niet op zoiets? Waren best toffe gitaren, kon je veel mee. Een kennis van me had een P/J bass (P-bass met extra Jazz Bass element bij de brug).