PDA

View Full Version : Mesa vs Engl vs Koch



Elektrik_Sixx
12 december 2004, 03:08
Ok, zoveelste adviesvraag. Ik kan een Mesa Mark lll SimulClass combo en een DC5 kopen voor ongeveer hetzelfde bedrag.
Ik moet een goed warm clean geluid hebben met wel wat headroom en een vette scheur voor zowel crunch als lead, een beetje vergelijkbaar met de originele staat van mijn Studio 22+ maar dan vetter met wat meer laag.

Gezien mijn huidige ervaringen met reparaties en buizen vervangingen ben ik zo langzamerhand een beetje huiverig voor Mesa geworden ( ik ga maandag Voerman hier maar eens over bellen, misschien weten ze daar een goede Mesa tech)

De alternatieven zijn een Engl Thunder combo of een Savage of een Powerball.

Of misschien tocn een Koch Twintone?

Wie heeft er tips? zoals gezegd zoek ik eigenlijk het geluid van de Studio 22+ (El 84) maar dan harder, vetter en meer laag.

Zijn de Engls inderdaad zo klinisch als men beweert en alleen maar geschikt voor moderne metal en hoe is de Koch in vergelijking met genoemde modellen?

ter info...ik speel veel in coverbands met stijlen varierend van jazz tot Kane/Rasmus en alle funk , soul, rock en soms zelfs country stijlen daar tussenin.

NeeraDJ
12 december 2004, 10:58
Je zoekt in alle ampstijlen en prijsklasses zo te zien :o
Ik vind de DC-5 véél veelzijdiger dan de Mark III, maar met het scheurkanaal van de Mark III kun je op lage volumes iets meer kanten op. Voor jouw stijlen zou de DC-5 duidelijk de winnaar moeten zijn op het Mesa gebied.

Van de ENGLs is de Savage het duurst en naar mijn mening het veelzijdigst. Lordriffenstein heeft er clips van geloof ik. Anders gevoicede lead/crunch kanalen, maar wel een stuk heavier en veelzijdiger dan de DC-5. Vandaar de prijs.

De Koch Twintone is een geweldige amp, maar is niet bepaald scheurend op het crunch kanaal. Met de clean kun je echter echt alle kanten op, heb deze bespeeld over een Koch 2x12 met Jensen speakers en was echt verbaasd over die geweldige clean

AART
12 december 2004, 10:59
triple rectefier?

NeeraDJ
12 december 2004, 11:07
Voor country en Jazz? :???: :-D
Het clean kanaal van een recto is nou niet bepaald lekker voor die stijlen, veel te bassig en een beetje flabby zelfs IMO

Anders Destium
12 december 2004, 11:43
Als je niet al te veel hoeft te scheuren is de Koch zeker geschikt, maar misschien is het verstandig om te kijken naar een Koch Multitone ipv een Twintone omdat die een extra (lead) kanaal heeft :)

Je kunt het beste gaan testen en je eigen oren vertrouwen!

Ritch
12 december 2004, 11:50
triple rectefier?

rectifier

*zanikmodus uit* :lol:

schizo910
12 december 2004, 11:56
Als je niet al te veel hoeft te scheuren is de Koch zeker geschikt, maar misschien is het verstandig om te kijken naar een Koch Multitone ipv een Twintone omdat die een extra (lead) kanaal heeft :)

Je kunt het beste gaan testen en je eigen oren vertrouwen!



:lol: oftewel wat Anders al zei....

P****Fred
12 december 2004, 15:22
ikzelf heb een powerball en ik speel er allerlei stijlen over...
gaat van de stones over lynrd skynrd, europe, van halen, ac/dc...
maar wel over een cab met oude celestions (g12h30)
ik weet dat ik misschien beter over een andere versterker zou spelen, maar ik ben heel tevreden met m'n geluid :D

ik persoonlijk vind niet dat hij enkel voor (moderne) metal geschikt is, maar daar zijn verschillende meningen over...

ik heb em gekocht omdat ik een veelzijdige amp nodig had en omdat ik vind dat hij goed klinkt...

FLechdrop
12 december 2004, 17:12
Engl samples. (http://www.rocksolidamps.com/sounds.php)

BLOK182
12 december 2004, 18:41
Je kan ook eens naar Rivera kijken, goed spul, nette prijs, en zeker veelzijdig!

marc_o
12 december 2004, 20:32
Inderdaad, uiteindelijk, als je volwassen wordt, wil je toch een Rivera :D




(het woord "volwassen" mag vervangen worden door "oud"') :-?

Elektrik_Sixx
12 december 2004, 21:13
Nou dan duurt het nog even voor ik volwassen wordt.
Tis de Mark lll geworden!
Wilde ook de DC5 nog checken maar was eigenlijk al gelijk verkocht toen ik de Mark lll probeerde. Alles wat me aanspreekt in Mesa zit erin. Nu nog even bij de band testen.
Overigens viel me op dat de ventilator wel erg luidruchtig is dus in de studio zal ik m niet kunnen gebruiken.

Bedankt voor jullie tips!

NeeraDJ
12 december 2004, 21:25
Waar heb je gezocht als ik vragen mag? Gitaarmarkt? En welke DC-5 was al verkocht?

Elektrik_Sixx
13 december 2004, 12:41
Waar heb je gezocht als ik vragen mag? Gitaarmarkt? En welke DC-5 was al verkocht?

Hehe, ik bedoelde eigenlijk dat ik al verkocht was na het horen van die Mark lll. En ja, ik heb hem van gitaarmarkt en er stonden maar liefst drie DC5's op. Jammer dat ik die nog niet heb kunnen checken maar volgens mij ga ik heel tevreden zijn met de Mark lll. Nu nog een leuk 2x12" cabje erbij (zit nu een EV in) en dan ben ik volgens mij helemaal het ventje de komende tijd.

NeeraDJ
13 december 2004, 12:50
Weet ik :-D
Maar je zei dat die DC-5s waren verkocht, ze gaan tegenwoordig prijzen die te gek zijn voor woorden, zo laag zijn ze sinds de gulden niet meer geweest volgens mij :o

Ik probeer de mijne ook kwijt te raken (ben afgeknapt op het warme geluid van Mesa), maar met al die lage prijzen ben ik gedoemd er ook één voor die prijs neer te zetten en dat wil ik dus echt niet :-?