PDA

View Full Version : VS100R met Cabinet



PluueeR
8 juni 2002, 19:37
Heb vandaag mijn Marshall VS100R in de oefenruimte aangesloten op twee verschillende buikkasten JCM900 1960 en JCM800 1960.De JCM900 cabinet maakt onderschijdt tussen stereo mono de 800 cabinet niet.

Bij de 1960 heb ik het idee dat er maar 2 van 4 speakkers worden aangestuurt desondanks is het geluid vet. Hoewel ik de versterker niet (voor mij) optimaal had ingesteld. Echter toen ik de combo aansloot op de JCM900 was mijn geluid heel zacht, ik moest mijn versterker aardig hard zetten om redelijk boven de drummer uit te komen, iets wat met de andere kast niet het geval was. Waar ligt dit aan? Is dat de Ohm, heb ik een fout gemaakt met het mono stereo verhaal op die andere kast?

Dude
9 juni 2002, 10:03
pas daar maar goed mee op man, ik geloof dat die vs100r bakken een output van minimaal 4 en maximaal 4 hebben, en als je er twee kasten op aansluit zal je die op ehhhh of ik ben nu erg dom bezig of niet maar correct me iff im wrong, op 2 ohm moeten zetten, of is het 8 ohm ?????

als ik ongelijk hebt help deze jongen dan even !!

Lacrymosa
9 juni 2002, 11:57
op mijn valvastate zit standaard een 8 ohm speaker, en hij moet minimaal 4 ohm hebben, maar ik denk dat ie 16 ook wel trekt hoor.

CheerS!!

PluueeR
9 juni 2002, 13:47
Same here, standaard speaker= 8 ohm, is ook standaard voor een mono cabinet volgens mij...... minimaal 4 ohm staat er idd op.

Nocki
9 juni 2002, 19:04
hallo...

we hebben het over een valvestate amp.
dat ohmage verhaal gaat alleen op voor buizen bakken.
dus je kan er gewoon alles aanhangen wat je wilt.
ok eigenlijk kan het niet maar je sloopt je poweramp er heus niet mee hoor.


Nocki

FragDaddy
9 juni 2002, 23:43
sorry, maar hier moet ik mijn voorganger even corrigeren.

ook 'transistor' versterkers zijn gevoelig voor het ohmage van de aangesloten speaker(s). ok. niet zo extreem als met een buizenversterker, maar als je er bijvoorbeeld 2ohm aanhangt gaan die power-torren in je versterkertje het wel erg zwaar krijgen hoor. let er dus op.

meer is wat mij betreft niet erg. dus 4, 8, 16. kan allemaal.. geen speaker mag ook. (onbeperkte weerstand.) maar minder als 4 is niet tof.

sorry voor de correctie, maar ik zie al hele volksstammen twee van die 4ohm kasten in parallel aansluiten :smile:

lars
10 juni 2002, 08:58
bij die valvestate toppen is alles BOVEN de 4 ohm goed, echter bij 4 ohm issie 100 watt en bij 8 wat minder en bij 16 nog minder (80 watt geloof ik) dus namate je weerstand hoger word (meer ohm) word het geluid zachter.

Dude
10 juni 2002, 16:48
Op 2002-06-10 08:58, schreef lars:
bij die valvestate toppen is alles BOVEN de 4 ohm goed, echter bij 4 ohm issie 100 watt en bij 8 wat minder en bij 16 nog minder (80 watt geloof ik) dus namate je weerstand hoger word (meer ohm) word het geluid zachter.


is dit echt zo ????