PDA

View Full Version : Peavey Transistor-Buizenversterker



sandman4justice
11 december 2004, 23:18
Heb onlangs bij een vriend van me over een Marshall JTM-30 gespeeld met men ibanez RG 1550. Heel lekkere sound, maar nu ben ik het echt wel strontbeu dat ik zo een geluid niet uit men peavey xxl krijg. Nu dachtek ik men peavey te verkopen en een buizenversterker te kopen en er waarschijnlijk nog wat geld aan over te houden. Een jcm 800 bijvoorbeeld, goede versterker? Ik haat bijvoorbeeld aan men versterker nu dat als ik de gain zwaar open draai ik er als het ware in verdrink, en als ik de gain dan maar wat terug draai, ik een karakterloos geluid krijg. Ik wil een beetje het geluid benaderen van Steve Vai, Vinnie Moore, Eddie Van Halen. Een redelijk helder, warm geluid, maar ook redelijk aggressief. Met mijn huidige versterker wil het maar niet lukken.Nog iets wat ik totaal niet tof vind aan men peavey: het geluid trekt echt op niets met men single-coil(heb een HSH-configuratie), behalve op de clean channel, waar het weer supermooi klinkt, ongeveer het enige wat ik goed aan men versterker vind, de sprankelende clean. Zou een buizenversterker een betere oplossing zijn, of pickups met minder/meer output? Ik heb mijn versterker rond september dit jaar gekocht voor 840 euro(wat al een koopje was, goedkoper dan in duitsland).