PDA

View Full Version : Potverdrie!



Reel Big Fish
11 december 2004, 17:00
Grrrr @ forum, net fuckin' lang verhaal getikt :x

Reel Big Fish
11 december 2004, 17:03
Ok nog maar eens dan,

k heb nu een Behringer GMX210 en hij is chill. Maar ik speel in een band en we hebben nog geen zangversterking....

ik heb geprobeerd een mike in de INPUT te doen, dat werkte! Ik krijg het alleen niet voor elkaar mn git. dan ook aan te sluiten, dus dat hij mijn zang en git. werk versterkt. Is dit wel mogelijk, zoja, hoe?

Zonee, welke goedkope amp. komt in aanmerking om als zangversterker te dienen? Kom aub niet aan met zang-installaties, die passen niet in het budget :\

Greets!

doncker
11 december 2004, 17:51
Noem je dat een lang verhaal ?
Als je maar input heb kun je maar 1 signaal insturen tenzij je gaat kloten met y-stukken.

Je kunt ons mss vertellen wat je budget is ?

iam
11 december 2004, 18:51
er stond onlangs een goedkope laneyzangversterker op 2dehands.be voor 190€ ofzo...

Jeroenvanhulsteijn
11 december 2004, 18:54
als er een parallele eff loop op zit kun je de microfoon via een mixertje of DI in de return vd eff loop steken mss.

aad
11 december 2004, 19:32
Grrrr @ forum, net fuckin' lang verhaal getikt :x

Misschien helpt een beetje intelligentie?
Zelf doe ik ctrl-a, ctrl-c in mijn verhaal voor ik op OK druk.

strattie
11 december 2004, 19:44
hehe zo doe ik het ook idd :razz:

wietse
11 december 2004, 20:28
het is effe een investering maar dat kan best meevallen hoor.

voor in de oefenruimte heb je hier genoeg aan,

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/profspeakers/13774.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Fprofspeakers.htm %3Foudei%3D30%26js%3D1

en als je er dan nog een passieve bijkoopt dan ben je eerst helemaal klaar voor nog geen 300 euro.
en als je effe om je heen kijkt vind je nog wel wat goedkopers.
je kan natuurlijk een transistor gitaarversterker er bij kopen maar dat is geld weggooien , monitoren komen altijd van pas ook als je later op gaat treden.

Mr.Bluesbreaker
11 december 2004, 21:24
Waarom zeg je "kom niet aan met een zanginstallatie" :???:
Je vraagt welke versterker geschikt is om zang overheen te gooien.
Nou geef je zelf het antwoord al, maar je wil dit blijkbaar niet. Het hoeft niet zo heel duur te zijn, en als je een goedkope gitaarversterker gebruikt, klinkt dit slechter als een afgeragde zanginstallatie van hetzelfde geld. Als je geen zanginstallatie wilt, moet je denk ik geen zang (in je band) nemen.

Han S
11 december 2004, 21:59
Een gitaar element is hoogohmig en een microfoon (op een enkele uitzondering na) is laagohmig.

Als je een microfoon op een gitaarversterker aansluit krijg je wel geluid, maar als je het goed wilt laten klinken heb je een transformator nodig welke het signaal hoogohmig maakt.

Een zanginstallatie wil je dan wel niet, maar het is wel de enige goede oplossing. Ik heb er ergens nog een staan, ik zal eens vragen aan de jongens of tie weg mag voor weinig want niemand gebruikt het ooit.

Reel Big Fish
12 december 2004, 15:44
Grrrr @ forum, net fuckin' lang verhaal getikt :x

Misschien helpt een beetje intelligentie?
Zelf doe ik ctrl-a, ctrl-c in mijn verhaal voor ik op OK druk.

Tsja, k was het dit keer vergeten omdat ik ook op fora's zit die wel gewoon werken :\

Maar bedankt voor alle antwoorden! :)

Reel Big Fish
13 december 2004, 15:18
het is effe een investering maar dat kan best meevallen hoor.

voor in de oefenruimte heb je hier genoeg aan,

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/profspeakers/13774.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Fprofspeakers.htm %3Foudei%3D30%26js%3D1

en als je er dan nog een passieve bijkoopt dan ben je eerst helemaal klaar voor nog geen 300 euro.
en als je effe om je heen kijkt vind je nog wel wat goedkopers.
je kan natuurlijk een transistor gitaarversterker er bij kopen maar dat is geld weggooien , monitoren komen altijd van pas ook als je later op gaat treden.

Vraagje, wat heb je ingetoetst om die te vinden wietse??

Alvast bedankt!

dejohan
13 december 2004, 18:33
in principe kan een DJ versterker ook dienen als PA, je moet er alleen een studiomengpaneeltje (of een ander soor pre-amp voor microfoons) voorzetten.

wietse
13 december 2004, 19:24
het is effe een investering maar dat kan best meevallen hoor.

voor in de oefenruimte heb je hier genoeg aan,

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/profspeakers/13774.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Fprofspeakers.htm %3Foudei%3D30%26js%3D1

en als je er dan nog een passieve bijkoopt dan ben je eerst helemaal klaar voor nog geen 300 euro.
en als je effe om je heen kijkt vind je nog wel wat goedkopers.
je kan natuurlijk een transistor gitaarversterker er bij kopen maar dat is geld weggooien , monitoren komen altijd van pas ook als je later op gaat treden.

Vraagje, wat heb je ingetoetst om die te vinden wietse??

Alvast bedankt!

gewoon monitor geloof ik .
als hij er nog staat en bij je in de buurt is zou ik er voor gaan , zijn goede monitoren gebruiken zelf ook altijd een paar van die laney actieve monitoren , wel een wat nieuwer model maar als hij goed is wat maakt het dan uit.
en dit is een leuk prijsje.

Reel Big Fish
13 december 2004, 20:02
Komt ie boven een drumstel uit (misschien domme vraag??) ?? :???: :lol: :oops:

wietse
13 december 2004, 20:07
Komt ie boven een drumstel uit (misschien domme vraag??) ?? :???: :lol: :oops:

wat denk je zelf een 300watt rms floormonitor , want dat is het aan de type aanduiding te zien , dan moet je wel een erg hard slaande drummer hebben als je jezelf nog niet hoort als je dit opendraait.(of erg doof zijn)
en sluit je er nog een passieve monitor bij aan dan gaat de band jou vragen of het zachter kan.

Reel Big Fish
13 december 2004, 20:08
Cheers wietse!! :D

Reel Big Fish
13 december 2004, 21:14
Ps ik las ook dat je je gitaar erop aan kon sluiten, hoe gaat dit in zn werking dan..?

*k weet het, ik ben hier erg n00b in :D *

Alvast bedankt

schwalbe
14 december 2004, 14:14
Als je er gitaar over wil spelen gooi je er een digitale amp-modeler voor.
Theoretisch kan het ook zonder, maar dat klinkt niet echt.

Reel Big Fish
14 december 2004, 19:40
Als je er gitaar over wil spelen gooi je er een digitale amp-modeler voor.
Theoretisch kan het ook zonder, maar dat klinkt niet echt.

Klinkt dat niet echt of echt niet? En wat is een amp-modeler en wat kost zoiets? :lol:

Reel Big Fish
15 december 2004, 20:23
Hmmmmm :lol:

(topic-top post :dance: )

Reel Big Fish
17 december 2004, 20:09
het is effe een investering maar dat kan best meevallen hoor.

voor in de oefenruimte heb je hier genoeg aan,

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/profspeakers/13774.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Fprofspeakers.htm %3Foudei%3D30%26js%3D1

en als je er dan nog een passieve bijkoopt dan ben je eerst helemaal klaar voor nog geen 300 euro.
en als je effe om je heen kijkt vind je nog wel wat goedkopers.
je kan natuurlijk een transistor gitaarversterker er bij kopen maar dat is geld weggooien , monitoren komen altijd van pas ook als je later op gaat treden.

Hij is verkocht :(

Kan je nog zoiets opzoeken voor me wietse/iemand anders... ik weet niet wat ik moet zoeken namelijk :???: :( :( :( :cry:

wietse
17 december 2004, 21:04
je zoekt gewoon op monitor in professionele speakers en dan kijken om een actieve.
zelf ook eens wat ondernemen hoor , zo moeilijk is het niet.
onder professionele versterkers wil ook wel eens wat staan.