PDA

View Full Version : elementen voor Gibson Les Paul Studio



D3vLiN
8 juni 2002, 18:17
Ik hoor van iedereen een hoop over het vervangen van elementen voor een vetter geluid. Mijn Gibson Les Paul Studio heeft (de originele) 490R en 498T Alnico Magnet Humbucker elementen (chrome hardware). Ik speel veel met zwaar geluid (Black Sabbath, Winds) en dingen met wat meer blues invloeden (Led Zeppelin, Motorpsycho). Ik heb niet zo'n idee van al die elementen maar vraag me af of het de moeite is om de elementen te vervangen en zo ja welke zijn aan te raden? (Ervaringen zeer op prijs gesteld!)

Ditmar
8 juni 2002, 19:38
Ik zou voor die stijl van de muziek de pickups niet vervangen, ze klinken errug lekker met redelijk tot veel gain, en je speelt er niet van die muziek op die extreem veel output nodig heeft. Maar als je het echt zou willen, zou ik je aanraden de EMG Zakk Wylde set (EMG 81 en EMG 85, gemodificeerd voor de Gibson Les Paul) te kopen, die zijn nog net iets heftiger.

puvin
8 juni 2002, 20:48
ik weet er niet veel van
maar ditmar heeft volgens mij absoluut gelijk

denk er eerst nog is goed over na
en die zack wylde's zijn geweldig

what's good enough for them...

puvin
8 juni 2002, 20:52
ik weet er niet veel van
maar ditmar heeft volgens mij absoluut gelijk

denk er eerst nog is goed over na
en die zack wylde's zijn geweldig

what's good enough for them...

puvin
8 juni 2002, 20:52
maar denk er toch nog is ove r;)

ash
9 juni 2002, 00:48
Op 2002-06-08 18:17, schreef D3vLiN:
Ik hoor van iedereen een hoop over het vervangen van elementen voor een vetter geluid. Mijn Gibson Les Paul Studio heeft (de originele) 490R en 498T Alnico Magnet Humbucker elementen (chrome hardware). Ik speel veel met zwaar geluid (Black Sabbath, Winds) en dingen met wat meer blues invloeden (Led Zeppelin, Motorpsycho). Ik heb niet zo'n idee van al die elementen maar vraag me af of het de moeite is om de elementen te vervangen en zo ja welke zijn aan te raden? (Ervaringen zeer op prijs gesteld!)


He ik heb nog een emg-81 liggen en ben zelf op zoek naar iets minder ruigs (Gibson 498t?). Misschien kunnen we ruilen? Mail me maar!

Dude
9 juni 2002, 09:52
en die keramische elementen die op de classic les paul zitten, heten die niet iets van 500T ofzo.... hebben geloof ik ook een hogere output dan de 498... succes ermee

D3vLiN
11 juni 2002, 12:04
Dankjewel voor alle reacties! Ik heb inderdaad wel eens van de EMG 81 en EMG 85 gehoord, misschien dat ik er eens een onderzoekje naar doe! Maar ik ben inderdaad ook zeer tevreden met de huidige pickups, maar er bestaat altijd de vraag of het nog vetter kan :wink: Hoe ingewikkeld is het om de pickups zelf te vervangen? Ik heb redelijk wat ervaring met electronica.