PDA

View Full Version : Koch twintone questions!



ash
8 juni 2002, 18:15
Ik heb deze versterker nu een paar dagen en heb hem nog niet op flink volume uitgeprobeerd. Ik vind hem nu in de slaapkamer al goed klinken op volume 1. Klinkt íe op hoog volume anders/beter? Ik wilde ook vragen of 'ie goed ddor de mix snijdt in een band situstie. Dat de Koch dus niet verzuipt in de mix. Alvast bedankt

pimmetje
9 juni 2002, 01:23
Ik heb mijn Twintone ook nog niet enorm lang (half jaar), maar ben er uitermate tevreden over. Zowel in oefen-situatie als bij optredens. Ik heb absoluut geen moeite om mezelf hoorbaar te maken in de mix.

Bij m'n reguliere band is dat zeker ook omdat we een heel vriendelijk basis-volume hebben. Bij een band waar ik een paar keer als gast-speler mee heb gedaan had ik er ook geen problemen mee. Die gasten staan echt vaak ongezond hard en ik kon HEEL gemakkelijk meekomen.

Ik maak eigenlijk altijd van de half-power option. Voor als je deze optie nog niet hebt gezien: de speaker-jack ipv in Main in Extension zetten (impedance selector moet dan wel op 4ohm). Je gooit dan al standaard de helft van je vermogen naar de power-soak. De regelbare power-soak optie doet 't dan nog steeds. Die kan je dus nog gebruiken als een soort van volume-pedaal voor slag/solo.

Het geluid vervormd wel narmate je 'm harder zet. Ik zelf houd soms wel van een beetje eindtrap-vervorming, al heb ik m'n volume meestal niet zo ver open dat-ie echt gaat vervormen. Vaak heb ik bij standje 2 of 3 al wel genoeg lawaai. Dan is de vervorming nog te verwaarlozen.

Phizer
10 juni 2002, 15:47
misschien niet helemaal on-topic, maaruh....zit er veel verschil tussen de twintone en de multitone? er zijn namelijk best wel veel met een multitone op dit forum...
ik weet wel dat er een extra kanaal bij zit, maar verder?

SchaapOpJeHoofd
10 juni 2002, 16:54
Multitone is iets groter (waar je eigenlijk geen reet aan hebt. bij nader inzien misschien wel beter voor bass-response)
Verder is de Twintone uitsluitend in 50Watt uitvoering te krijgen maar kan door de ingebouwde powersoak ook op 25W en 0W (stil dus) werken. Door de powersoak kan je veilig de speakers lostrekken, wat in andere amps niet kan. Bovendien heeft de twintone een headphone uit.

De Multitone heeft instelbare speakerdampening (de bewegingen van de speaker kunnen iets gecompenseerd worden), geen powersoak maar kan wel op halve kracht werken door de buizen niet als penthode maar als triode te laten werken (door het kortsluiten van 2 onderdelen vd buis geloof ik).

Zoals je al zei heeft de Multitone een kanaal meer. Ze werken beide met 2xEL34 eindbuizen, maar de Multitone 50W kan ook 4x6V6 gebruiken.
De 100Watt uitvoering van de Multitone kan vrijwel elke buissoort gebruiken (EL34, 6L6, etc)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SchaapOpJeHoofd op 2002-06-10 16:56 ]</font>

Slowhand41
10 juni 2002, 17:08
Het zijn wel degelijk verschillende versterkers. Het twintone geluid haal je wel uit de multitone andersom maar gedeeltelijk omdat de laatste o.a. een uitgebreider tooncircuit heeft waardoor er toch wat meer verschillende geluiden uit te halen zijn.

Greetz, Hans.

SchaapOpJeHoofd
10 juni 2002, 17:15
Niet zo erg van belang, maar in de praktijk toch handig om te weten: de reverb/FX mix en de rhythm volume knoppen zitten bij de twintone aan de achterkant en bij de multitone aan de voorkant

Phizer
10 juni 2002, 21:34
en als ik zou moeten kiezen tussen de Twintone 50w, en de Multitone 50w, wat zou ik dan beter kunnen doen? Ik heb nog niet zoveel over de twintone gehoord, maar over de multitone wel veel, en ook vaak goede recensies

pimmetje
11 juni 2002, 11:36
Dat zal je zelf in de winkel moeten beslissen. Ik gebruik de Twintone met heel veel plezier, maar speel in een bluesband die meer en meer richting oude blues kruipt. Ik heb dus weinig behoefte aan extra geluids-mogelijkheden. Dat er knopjes aan de achterkant zitten, is wat mij betreft ook niet zo'n probleem. Het zijn van die knoppen die ik één keer instel en dan is 't voortaan goed... of zeker voor de rest van die avond.

Bij andere muzieksoorten en vooral als je veel covers speelt, dan kan ik me voorstellen dat je liever een Multitone hebt. Zou ik dan zelf zeker de voorkeur aan geven.

Phizer
11 juni 2002, 15:33
aha bedankt, ik zal eens in de winkels hier kijken.....ik hoop dat ze 'em hier in de buurt hebben.

BLOK182
11 juni 2002, 18:11
ff een vraagje tussendoor. Hoeveel kost nou zo'n Multitone 50 watter en hoeveel kost de 100 watter?

pimmetje
11 juni 2002, 22:44
Ongeveer:
Combo 50W 1600 euro
Combo 100W 1700 euro
Top 50W 1300 euro
Top 100W 1425 euro

olaf
25 juni 2002, 13:38
Ik heb nu 4 jaar een Powertone. Zowel bij het 2e als het 3e kanaal zet ik de gain zelden verder dan de helft. De vraag is - kan ik uit een Multitone diezelfde sounds halen of heeft deze echt een ander karakter?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: olaf op 2002-06-25 13:42 ]</font>